MotoNews.pl
  

Konserwacja

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco

Jaki polecacie środek do konserwacji podwozia ?

Chodzi mi o coś innego niż Bitex

Chce sobie policzyc koszty jakbym sam miał sie tym bawić a jak bym oddał do profesjonalnego warsztatu.

Pozdro
  
 
Autosmar, bitex, bitgum wszystko to wyglada jak czarna maź i dobrze kryje ale fajnie w warsztatach robią za jakieś 400 zeta napylają kompresorem barankiem wygląda to tak jakby plastik był napylony , ja tak miałem pod progiem i kawałkiem podłogi jak wymieniałem u blacharza, powiem ci tak jak masz kasę i zdrową podłogę to wal do blacharza albo do zakładu konserwacji i rób ; ja tam swoją bitexem zakonserwowałem na zime i wyniosło mnie to 40 zł i 3 godziny roboty, jak chcesz konserwować w zakładzie to niech ci całą podłogę oskrobią zresztek starej konserwacji , chociaż wiem że i tak tego nie zrobią i walną konserwację na lekko zmatowiałą starą, najlepiej ich przypilnować na poczatku, a do profili zamknietych poszły 2 puchy fluidolu na dzrwi podłuznice i zakamarki.
  
 
Do profili tez polecam fluidol(ale kupiłem chyba coś innego - w każdym razie z taką specjalną małą końcówką , która super rozpyla). Żeby lepiej rozpylało polecam wsadzić to na chwilę do gorącej wody- ciśnie w pojemniku wzrasta i wypsikasz wszystko do końca
Ale na powierzchnie - nie wiem co plecić , bo jeszcze się nie interesowałem tym tematem - choc z uwaga czekam na info, bo te mnie to czeka
Paweł
  
 
no to sie wypowiem bo problem konserwacji przerabialem calkiem niedawno:] otoz sprobowalem czegos nowego otoz w KRK w DHO znalazlem "srodek do konserwacji" firmy NOVOL, jest on oparty na zywicach, puszka 1 L kosztuje 14,99 malowalem oczywiscie pedzlem napewno trzeba malowac 2 lub 3 warsty bo 1 nie wystarczy ja u siebie molowalem 3 warstwami, po zaschnieciu robic sie z tego taka elastycza powloka i nie ma mozliwosci jej zedrzec np paznokciem:] srodek ten dostepny jest w 3 kolorach czarny szary i bialy takze mozna sobie urozmaicic kolor podlogi:]
co do profili no to oczywiscie FLUIDOL:] co do BITEXU to nie jestem do konca przkonany znam przypadki kiedy popekal lub miedzy blacha a BITEXEM jakos zgromadzila sie woda i zaczelo zzeraz blache.
to chyba tyle mam nadzieje ze komus moje info pomoze:]
POZDR P.G.
  
 
Novol to dobra firma - faktycznie specjalizują się w posadzkach z zywic epoksydowych i poliuretanowych więc pewnie technologię mają OK
Paweł
  
 
Byłem w sklepie z lakierami i materiałami do napraw blacharskich i urodzaj tych środków jest wielki. Co dziwniejsze ceny sa niższe niż np. na Allegro. Są różne technologie : jedne sa antyoksydacyjne na bazie olejów, żywic, wosków i ostatnio polimerów, a inne tworzą powłokę chroniącą przed mechanicznymi uszkodzeniami. Najlepiej oczywiście łączyć te metody i profile zamknięte jednym , a spód auta drugim.
  
 
Do profili dobry jest również środek o nazwie : Elaskon.

pozdrawiam

Andy
  
 
Potwierdzam Elaskon, ojciec przywoził to jeszcze z DDR- u konserwowaliśmy tym Kanciaka (jeszcze 1300 z biegami przy kierownicy ) teraz do Łady też go stosuje.
  
 
Arczi1982 jeżeli będziesz brala się sam za konserwacje nie nanoś konserwacji pędzlem zrób to pistoletem natryskowym pędzel nie wniknie tak ze środkiem jak zrobi to powietrze spężone,jeżeli masz znajomka wal do niego po sprężare.Koszt w Białymstoku u człowieka zwanego| znajomy znajomego| 200 +twoj środek do konserwacji
  
 
Mam pytanie czy ktoś się orientuje czy Łada 110 ma blachy ocynkowane (słyszałem, że część jest ocynkowanych) i czy w związku tym trzeba zakonserwowć fluidolem profile,podłuznice, drzwi? Czy ktos z użytkowników tego samochodu robił to samodzielnie?
  
 
Ocynkowane czy nie, lepiej zakonserwować wszystkie profile raz na dwa lata. Bez tego któregoś dnia możesz usłyszeć intensywnie baraszkujące "korniki"!
  
 
Witam
Ocynk to piekna sprawa, ale kazde zadrapanie to moze być już zaczatek korozji, więc warto chyba konserwować takze 110
co do innych materiałow, to z pewnoscia Autosmar jest lepszy niz bitex, który kiedy stwardnieje lubi pekac.
co do zywic, to jak pisał Paweł w gre wchodzą epoksydy i poliuretany, poliestry stosuje się czasem na łatanie dziur w blachach, jednak mają jedną poważna wade, nie sa odporne na tzw. osmoze, czyli wilgoć , która dostanie się pomiedzy blache a warstwe zywicy wkrótce doprowadzi do korozji. oryginalnie łady malowane były podkładem z zywic epoksydowych, jednak taka warstwa wymaga czystej blachy bez korozji, ostatnio rozpowszechniły sie elastyczne materiały konserwujące oparte na żywicach poliuretanowych, w profile zamkniete najlepszy bedzie z pewnoscia Fluidol, ma własciwosci penetrujące i zabezpieczajace,
  
 
Czym to dokładnie zabezpieczyć ?

Czy pomalować jakąś Tlenkową farba antykorozyjną te profile ?

A może jakąś farbą typu Hamerite

no i kiedy i gdzie dać tą mase uszczelniającą ??



  
 
No hej słuchaj jest takie coś jak CYNK w sprayu wyczysc te spawy szczotą stalową a poźniej pomaluj tym Cynkiem na to możesz położyć mase uszczelniającą i po sprawie narazie
  
 
ja to tez zrobiłbym to cynkiem w sprayu a na to minie dał, jak narazie mojej ładzie to pomaga
  
 
Akurat mój Tata był Dealerem tej pięknej marki i powiem tak nawet 110 z 1999 roku po konserwacji co dwa lata przed zimą nic to nie dało niestety nie wiem dlaczego ale korozja zaczęła wychodzić na dołach drzwi progach a niektóre dobrze się trzymają do dziś.To chyba tylko zależy jak się trafiło ale konserwacja spodu i profili napewno mile widziana.
  
 
Podbijam

Co prawda moja Łada w okresie jesienno-zimowym zalega sobie w garażu, ale myślę, że mimo wszystko warto byłoby zakonserwować podwozie i profile zamknięte.

Na rynku jest cała masa środków przeróżnych producentów. Co polecacie? Macie sprawdzone środki?

Osobiście zastanawiam się nad środkiem Tectyl ML do profili i szwów oraz Tectyl Bodysafe do podwozia. i progów. Dobre opinie słyszałem też o produktach Bolla i APP.
  
 
Do podwozia to moim zdaniem najlepszy jest właśnie ŚRODEK DO KONSERWACJI PODWOZIA BOLL i najlepiej w sprayu, jest łatwy w użyciu i dostaje się we wszystkie szczeliny i zakamarki. Ja go stosuję do wszystkich samochodów i jestem zadowolony. Co do profili zamkniętych to się nie wypowiadam, bo nigdy nikt nie podaje konkretnego skutecznego produktu, każdy ma zawsze jakieś "domowe" patenty.

Pozdrawiam.
  
 
Kiedys nie bylo Bolla i App, byl i jest do tej pory stary sprawdzony Elaskon. Jest lepszy, bo nie wysycha. Kazdy prawie klasyk byl konserwowany Elaskonem i do dzis trzyma. Jest tanszy, od 16zl za litr,a nie kg. Jedyna wada, jest potrzebny pistolet i sprezarka.
  
 
Brak sprężarki wymusza zastosowania spray'u. Faktycznie Boll ma niesamowicie szeroką gamę produktów. Zrobi się cieplej to popsikam. Postaram się zrobić fotorelację z tego wydarzenia.

Dzięki za info