X20XEV bez katalizatora

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak już niedawni pisłem z przyczyn głównie ekonomicznych wyciąłem katalizator i zastąpiłem go gustowną prostą rurą .
Katalizator z pewnością nieco zabiera mocy.
Pytanie
1- ile to jest koni
2- czy moc podawana w katalogu jest liczona z katem czy bez
3- czy w przypadku jazdy bez kata powinno się zmieniać soft kompa
3- jak taka ewentualna zmiana wpływa na dynamikę i ekonomię jazdy
Dzięki z gory za podzielenie się wiedzą
Pozdr, Janusz
  
 
Cytat:
2004-03-31 22:45:30, JanuszGnitecki pisze:
Jak już niedawni pisłem z przyczyn głównie ekonomicznych wyciąłem katalizator i zastąpiłem go gustowną prostą rurą .
Katalizator z pewnością nieco zabiera mocy.
Pytanie
1- ile to jest koni
2- czy moc podawana w katalogu jest liczona z katem czy bez
3- czy w przypadku jazdy bez kata powinno się zmieniać soft kompa
3- jak taka ewentualna zmiana wpływa na dynamikę i ekonomię jazdy
Dzięki z gory za podzielenie się wiedzą
Pozdr, Janusz



1. A którz to wie? Pamietaj, że jak miales niesprwny katalizator to on mogł Ci zabierać koniki wyciąles go wstawiłeś co innego i jest lepiej. Co byłoby gdybyś wstawił nowy?Moim zdaniem lepiej.
2. Z katem.
3. Moim zdaniem tak. Bo samochody z katem moją ustawiane parametry tak aby podawać więcej paliwa (o około 3%). Służy to temu aby wywołać dopalanie w katlizatorze.
4. nie mam pojecia.



[ wiadomość edytowana przez: piotrs dnia 2004-04-01 08:54:51 ]
  
 
moim skromnym zdaniem - czysto zresztą teoretycznym - wycięcie kata jest swoistym prostowaniem wydechu (Janusz - uważaj, bo Ci się może wydech rozszczepić na dwie oddzielne"rury wydechowe" ) a jak wiadomo lepsze odprowadzenie powinno się łączyć z lepszym napełnianiem i wtedy może to przynieść pozytywne efekty (może!! ale nie musi )

czyli Jasiu - srebrna puszka w dolot i heja!!

P.S. widzę, że stritrejser się z Ciebie robi
  
 
Cicha woda;]
ja bym przyspawal wydech remusa i grał na naj.. basach a do tego ciemne szyby z przeszklonymi drzwiami i bedzie gites
P.S od katalizatora się zaczyna.....
POZDRAWIAM
  
 
... a to dobre
Janusz strumienice naddźwiękową zapodaj
Pozdrawiam!
  
 
A wy cholery, psiekrwie, żarty sobie robicie , niech ja was dorwę, popamiętacie .
Moje wrażenia z jazdy bez kata:
1- kac moralny, zanieczyszczam środowisko
2- mam cykora, jak przejdę przez przegląd rejestracyjny, to już w maju
3- w niektorych zakresach obrotow jest nieco głośniejszy, jeśli to uśrednić, to nie ma wielkiej zmiany na gorsze
4- mam wrażenie, jakby łatwiej wchodził w obroty, ale może to sugestia, bo w poniedziałek jechałem jak żółw z gotującym się układem chłodzenia ( zwalona nagrzewnica), a wtorek i środa popylałem Corsunią pożyczoną od przyjaciół, więc przesiadka na omę......... sami rozumiecie
Co do ewentualnych oszczędności w paliwie to polookam, ale cosik mi się widzi, że g....no z tego będzie, jeśli lepiej przyspiesza.
Co do strumienic, wszystko przede mną, może przeżyję drugą młodość , i zacznę was dręczyć pytankami o magnetyzery, folie na szyby, niebieskie diody, białe zegary, czerwone fotele, subwoofery, anteny, spoilery, a w końcu kupię BMW i DrA przyjedzie do wawy, żeby mnie skilować
Niezależnie od tego, chętnie dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że w formie plotki już słyszałem, że kat= -7 konikow.

Piotr, ćwiczyłem już wymianę kata na nowy, ceramiczny, to on właśnie rozleciał się po roku a że nie było akurat kaski na następny jest rura . Wrażenia z poprzedniej operacji, silnik cichszy i jakby bardziej "sprężysty", ale może to też kwestia autosugestii.
Pozdr, Janusz
P.S.
Mam nadzieję, że następnym LOB, ja też załapię się na TECH-a , ale kino, z rozrusznikiem
  
 
witam!!!
Janusz na LOB'ku dowiedzialem sie ze kat zabiera wlasnie tyle ile piszesz 7. ktos ma ome z 2.0 bez kata i ma 122 a u mnie niby seryjnie 115. a jeszcze sie gdzies dowiedzialem ze trzeba kompa przeprogramowac nabez kata (tego w sumie nie wiem ale postaram sie jeszcze dowiedziec, gdyz wlasnie teraz robi sie wydech bez). niom tyle wiem

pozdro
  
 
Nie ktos tylko Ja mam Ome (20SE) bez kata i nie mam sondy lambda ale tak bylo fabrycznie wiec soft w kompie tez mam pewnie inny oprocz tego ten motor ma wyzszy stopien sprezania(mam wiekszy moment obr) wiec nie tylko brak kata dodaje koni ale zbiera sie lepiej niz c20ne


[ wiadomość edytowana przez: _GEPARD_ dnia 2004-04-02 18:58:03 ]
  
 
Cytat:
2004-04-02 18:49:22, _Gepard_ pisze:
Nie ktos tylko Ja mam Ome (20SE) bez kata i nie mam sondy lambda ale tak bylo fabrycznie wiec soft w kompie tez mam pewnie inny oprocz tego ten motor ma wyzszy stopien sprezania(mam wiekszy moment obr) wiec nie tylko brak kata dodaje koni ale zbiera sie lepiej niz c20ne


[ wiadomość edytowana przez: _GEPARD_ dnia 2004-04-02 18:58:03 ]



ale cos Ci tam trzaska i burczy w moscie
  
 
Nie wiem co to trzaska wiem ze pukaja w tylnym zawieszeniu gumy na stabilizatorach wiec moze to slyszales
  
 
wybacz mi GEPARDKU zapomnialem, ze to ty mowiles ni gniewaj sie za moj blad.

pozdro
  
 
Cytat:
2004-04-03 11:50:28, ROBUR pisze:
wybacz mi GEPARDKU zapomnialem, ze to ty mowiles ni gniewaj sie za moj blad.

pozdro



Nie ma problemu w koncu pierwszy raz byles na lob party wiec mogles mnie zapomniec
  
 
witka!!!
wlasnie odebralem autko. normalnie rewelacja. nie ma juz dziury jest naprawde plynnie. jestem uradowany
bez kata jest zdecydowanie lepiej. thx za wybaczenie

pozdro
  
 
Tez jezdze bez dwoch katow,jak to okreslacie,katy sa,lecz w srodku przlotowki,drogowka jak sie schyli to niech sie pocaluje,a gosc na przegladzie,jak sie umiejetnie zagada to nie bedzie wpychal preta do dupy omesi.i je ino bede good. Kompa nie przeprogramowywalem.Propo kompow u nas w omach.Dlaczego jest tak cicho na rynku i w firmach tuningowych na temat zabawy z naszymi kompami? Tylko te VW,Skody i Seaty. Dlaczego nikt nie mysli o nas.Moze ktos z was ma dojscie gdzies,jest w temacie i moglby rzucic szersza wiedza na forum,co koledzy?
  
 
jest cisza na temat softu i chip'ów bo w silniku benzynowym bez konkretnych modyfikacji mechanicznych i/lub turbiny takie zabawy dają tyle co umarłemu kadzidło

P.S. czy ktoś słyszał o " chiptuningu" silnika 2.0 / 115PS 8V ze "stajni" VAG - bo ja nie

Jedynie 1.8 Turbo lub TDI (bo tam jest co modyfikować)

[ wiadomość edytowana przez: dARTi dnia 2004-04-04 20:13:20 ]
  
 
co prawda to prawda - bez turbiny chipsy nic nie daja. wiec po co to wkladac. nie ma sesu.


pozdro
  
 
No wlasnie,wiec po co pan Opel montowal komputery przy benzyniakach? Przeciez to tylko komplikacja calegu ukladu sterowania,wystarczylby elektroniczny zaplon i koniec.Wiec po co kompy do sterowania? Nie te od czujnikow,bo to porzyteczna rzecz.
Kotos na forum zaznaczyl,ze sie przeprogramowuje kompy w zaleznosci od posiadanego,lub nie katalizatora,wiec sadze ze i jeszcze dodatkowo,mozna moze chociaz mili mili cos poprawic? Co wy na to?
  
 
odnawiam ten wątek bo szlag mnie trafia. nie mam kata od miesi ąca bo jak to macher stwierdził trza go wydłubać bo on ma dośc ,ok,ale pali jak głupia 0 4 litry więcej , co radzicie i czy ma to związek???? czy wstawienie rury zamiast tej puszki coś zmieni? czy jednak wsawić kata? p[oradzcie coś bo mnie szag i cholera weżmie ponadto chodzi g łośno jak łada niva
  
 
JEst program do X20XEV dajacy dokladnie 10 koni wiecej ale przy cenie ok 1000 pln ?? . Rowniez podobny jest program do C20NE ktory rowniez daje cos kolo 10 kucy. Kolega w calibrze po zmianie glowicyt ,dolotu , wywaleniu kata i zmodyfikowaniu calego układu wydechowego zyskał z serii 115 kucy > 136 kucy. Niewiem czy jest sens to wogole robic przy zwyklych motorach. Cena przewyzsza sens calej roboty. Lepiej kupic mocniejszy silnik i po klopocie

Co do tuningu do kolega ma jedna z lepszych firm tuningujacych CHIPY w Małopolsce. Firma miesci sie koło ŁĘGU. Robil praktycznie wszystkie znane auta. Faktycznie sam przyznal ze bez modyfikacji HARDWAREu w aucie sam CHIP niewiele daje choc zawsze lepszy moment obrotowy i lepsza gora. Sam nad tym myslalem ale w koncu stwierdzilem ze niema sensu kasy wydawac , lepiej to przeznaczyc na jakis bajer do auta typu lepsze radio albo przezaczyc te kaske na ew. naprawy
  
 
ja nie pytam o bzdurne tjuningi typu mada faka tylko co z tym katem