MotoNews.pl
  

Vectra 1.8 16V gaśnie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Na wolnych obrotach na ciepłym silniku gaśnie na każdym skrzyżowaniu nawet jadąc na luzie / tocząc sie /. Słyszałem że niektórzy dobrzy mechanicy do tego modelu zakładają obejście tzw. bajpas. Co to jest ? Czy ktoś ma to założone?
  
 
Czy zapala Ci sie kontrolka silnika ? (pomaranczowa)

Czy wolne obroty Ci czasami faluja

daj wiecej informacji

tomek
  
 
Czesc,

przeczysc silnik krokowy, zazwyczaj pomaga, choc w moim przypadku nie pomagalo. Musialem wymienic gdyz zacinal sie i Vectrunia czasem gasla.
Ten bajpas to obejscie czego? Daj wiecej informacji.

Pozdrawiam
rmickey
  
 
To mogą być także zapieczone wtryski ( szczególnie jeżeli jeździsz na gazie ). Kup jakis preparat do czyszczenia wtrysków, zalej na jakieś pół zbiornika zachowując proporcje i wyjeździj ( przynajmniej do rezerwy ). Jezeli to nie pomoże, wówczas bierz się za regulator wolnych obrotów ( silnik krokowy ), ale uważaj ponieważ nie każdy mechanik się tego podejmie. Łatwo jest go uszkodzić, a kupienie nowego to spory wydatek ( używany to podobno ok 400 zł ). U siebie też podejrzewałem silniczek krokowy, ale po zalaniu shell v-power 99 i przejechaniu 250 km na trasie z dosyć dużą predkoscią ( czasem ponad 170 ), wszystko powróciło do normy. Obroty nie falują i utrzymują się na 800, a silnik nie drży.
  
 
Sorry pomyliłem się co do ceny silniczka krokowego. Około 400 zł kosztuje nowy w ASO, a "regenerowany" (cokolwiek to oznacza) to koszt ok 150 zł. Podobno lepiej dołożyć i założyć nowy w ASO, ponieważ potrafi paść nawet po kilku miesiącach, a wówczas kolejny już w ramach gwarancji .
  
 
Trzy tygodnie temu kupowalem silniczek krokowy w aso w wawie i kosztuje prawie 500 zl (dokladnie chyba 486 zl). Uzywanego czy "regenerowanego" lepiej nie kupowac, mozesz trafic na gorszy niz masz.
Co do wymiany w aso to nalezy sie zastanowic, koszt robocizny ok. 400 , a do odkrecenia tylko pare srubek , zrob to lepiej sam.
Z gwarancja w aso tez bym uwazal, ze swoich i znajomych doswiadczen wiem, ze to bardzo trudne. Uznaja jezeli silniczek zupelnie padnie, a co jezeli nie zapala sie kontrolka silnika, zero kodow bledu na kompie (ja tak mialem), a faluje na wolnych i gasnie.

Pozdrawiam
rmickey
  
 
to moze tez byc zawor recyrkulacji spalin, u mnie tak bylo tylko ze umnie tuz przed zgasnieciem silnika zapalala sie pomaranczowa kontrolka, regeneracja tego badziewia kosztuje ok 300 PLN, podobno staracza na 10 - 15 tys km, nowy zawor to wydatek prawie 1000 PLN

tomek
  
 
Wykonałem kilka telefonów i dzisiaj jade do gościa który wie jak założyć BAJPAS. Jak pytałem o co chodzi odp. była następująca:
- nie interesuj sie zrobie i będzie działać zobaczysz. Silnik krokowy do czyszczenia. Reszta to bajpas. 100 pln do kieszeni i 100 % gwarancji funkcjonowania . Jutro na forum napisze o co chodzi.

Cześc Toldo
  
 
Bajpas, to zdaje się obejście recyrkulacji spalin EGR ???
  
 
Toldo: Czekamy na opis.
Pzdr.
  
 
Witajcie,

Mam taki sam problem jak Toldo, z tym ze w mój samochód gaśnie tylko sporadyczne. Nie jest to tyle uciążliwe co niebezpieczne jak zgasnie na srodku skrzyzowania.
Nie obserwuje przy tym falowania obrotów a raczej dlawienie się silnika przy spadku obrotów.

Ostatnio Opel przeprowadzal akcje bezplatnej kontroli zaworu recyrkulacji spalin i jakiegoś elementu sterowania silnka w silnikach 1.8. ASO w ktorych byl kupiony samochod wzywaly nabywców. Jestem drugim wlascicielem, poprzedni przekazal mi ten list od Opla i skorzystalem z tej uslugi. Wymieniono mi zawór EGR....

Po wyjechaniu z serwisu, kilka kilometrów samochod byl wyraźnie "żwawszy" ale w srodku miasta zadlawil sie znowu i utknąłem na skrzyzowaniu na jakieś 5 minut. Od tego czasu gasnie sporadycznie jak dawniej.

Pisze to po to aby:
1) wlasciciele niezbyt starych samochodów z 1.8 zainteresowali sie akcją Opla i może to i owo bezplatnie naprawili...
2) chcę sie od Was dowiedzieć czy taki zawów mógł sie ponownie zatkać po przejechaniu kilku km.
3) wreszcie, jeśli w moim aucie to nie zawów EGR to co? Piszecie coś w postach o jakimś silniczku... Dajcie znac co to takiego i do czego sluży...

Pozdrawiam,
Jacek



  
 
Do Jackoj,

fachowa nazwa silniczka krokowego to o ile dobrze pamietam to regulator wolnych obrotow. Jak sama nazwa mowi odpowiada za prace na wolnych obrotach.
Mialem podobne objawy jak Ty, Vectra gasla sporadycznie, ale czesto na skrzyzowaniu. Wtedy zamin odpalilem ponownie goscie stojacy za mna trabili, jest to dosc denerwujace.
Takze przeczysc silniczek i zobacz jak bedzie. U mnie czyszczenie pomagalo na 1 lub 2 dni. Po wymianie silniczka problem zniknal.
Pozdrawiam
rmickey
  
 

rmickey - dzieki za podpowiedź.

Nie wiem jeszcze tylko gdzie mam szukać tego silniczka pod maską, więc jeśli ktos jeszcze może podpowiedzieć....
także na czym polega jego czyszczenie.

z góry dzięki
Jacek
  
 
To taki stozek zakonczony stykiem. Jak otworzysz maske to znajdziesz go przy przepustnicy po lewej stronie. Zdejmij najpierw gumowa rure idaca od filtra powietrza do przepustnicy. Pod nia masz silniczek przykrecony do przepustnicy 2 srubami (chyba torx, ale nie pamietam dokladnie), odlacz przewod od silniczka, no i zostaje tylko odkrecenie go.
Oczysc styki, wnetrze benzyna, nafta (tylko delikanie).

Pozdrawiam
rmickey
  
 
Panowie ,
takie objawy to tech trzeba podłączyć bo to na 95 % jest krokowy. A czyszczenie...to ja uważam za zbędne podnoszenie maski. Jak CI wysiądzie na tydzień przed sprzedażą to można popajacowac ale silniczek to śniedzieje w środku i nie pomoże mu juznic.
Ja mam opla 2 rok i teraz 2 raz wymieniam krokowy.
Chciałem zregenerować, ale to podobno rozbierają (choć jest nierozbieralny) i czyszczą w środku, ale tak jak piszecie 2-3 moze 4 mc pomoze, albo i tylko na tyzień.

PS: historia znajomego z serwisu ASO. WYmienili mu w vectrze: przepustnice, recyrkulator, odme, moduł zapłonowy i dopiero na końcu krokowy i ....skasowali na 2000pln plus jeszcze tydzień bez autka.

Znowu plus dla zwykłych mechaników co takie objawy od reki diagnozują.
  
 
Jest juz po wszystkim - zrobine 70 pln i gada już wszędzie.
Oczywiście sposob zalożenia jest tajemnicą - fachowiec rzekl - idź na papierosa i daj w spokoju to wszystko połączyć / bajpas /
Na mój chlopski rozum tak jak już szanowni moi koledzy pisali chodzi o dodatkowe ciśnienie prawdopodobnie recyrkulacja spalin jest wykorzystana. 50 cm rureczki polietylenowej dwa trójniki i po sprawie.
Pozdrawiam Toldo
  
 
Toldo: Bądź tak miły i opisz ten bypass dokładnie, tak żeby w razie czego zrobić to samemu.
  
 
To się cieszyć trzeba bo mi się nie udało: wymieniłem silnik krokowy i potencjometr obrotów dzisiejszego dnia.
Ale jaka teraz przyjemność z dodawania gazu i stania na światłach.
Szkoda ze ślisko.

PS: takze chętnie poznam ten bypas
  
 
Przyjedxcie do Krakowa. Podniose maske sami zobaczycie. Sam się niewiele na tym znam mógłbym popełnić błąd przy próbie opisu. Ale działa działa działa panowie eureka !!!

Pozdrawiam Toldo