Jaka skrzynia do 125-tki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Chcialbym się poradzić użytkowników 125-tek, czy lepsza jest fabryczna skrzynia 4-biegowa fiata czy polonezowska 5-tka

z gory dziekuje
  
 
dla mnie zdecydowanie polonezowska piatka, przedewszystkim przy czworce przy predkosci 80-90km/h masz juz dosc wysokie obroty, halas itp. Przy piecio beigowej szkrzyni 5 bieg jest tak zwanym nadbiegem, czyli jesli chodzi o predkosc max to jest ta sama co na zcwartym biegu za to nizsze obroty, sczegonie przydatne na dluzsze trasy ale i na miescie dasc zcesto wzucam 5
Pozdrawiam
  
 
Ja takze zmienilem z 4 na 5-cio biegowa..przez to ze starly sie zeby na 1 biegu i auto wogole nie ruszlo z jedynki..odkad zmienilem na "5" jestem naprawde zadowolony..calkiem inaczej sie biegi wrzuca..bez rzadnego problemu..probowalem nawet zmieniac biegi na tzw "przegazowce" czyli bez sprzegla..i lewarek sam zaskakuje..a przy skrzyni 4 sie tak nie dalo osobiscie polecam skrzynie "5"...pozdroowka Mariusz
  
 
Nie ma jak prosty pionowy lewarek z 4-biegowej skrzyni
  
 
nie zgodze sie z tym ze 5 jest nadbiegiem, jak poldkiem 1,6 doszedlem do pewnej granicy gdy nie chcial sie juz rozpedzac to 5 zalatwila sprawe,
jak sie ma dobry silnik to 5 jest zwyklym biegiem no chyba ze ma sie styranego rupiecia i ledwo sie kreci to wtedy 5 pelni role zbijacza obrotow
  
 
nie widze sensu montowania jeszcze 4 biegówki, niby jest wytzrymalsza, ale nie wyobrazam sobie jazdy na 4 biegu caly czas...
  
 
a ja szukam df'a zeby mial albo w podlodze prosty lewarek albo w kierowiny - nie wyobrazam sobie majtać tą wajcha jak dyrygent przed orkiestra - i jeszcze te palipitacje tej skrzyni na wolnych obraotach silnika - no kurwy bym dostal momentalnie . .. pozdrawiam . .
  
 
ja jak dostałem swego DF miął 4 lecz szybko zmieniłe na piątke. Ogólnie lepiej sie nią jzdziło nizsze obroty przy 80 lecz zwaliła mi sie jedynka (wyskakiwała przy ruszaniu za kazdym razem) i dwóka tez czasem wylatywała) wiec włożyłem spowrotem 4 i tak sie bujam nia na razie.
Jak juz o skrzyniach mowa nie wiecie może czy moją piątke moge zrobic na czescich 4 bo mam kilka 4 dobrych a piatke zwaloną jak napisałem wyżej i czego to moze byc wina wytartych zebów czy czegos innego??
Z góry dzieki za odpowiedzi
Pozdro
  
 
4 od 5 rozni sie tylko zawartoscia tylnej czesci skrzyni a kola 1,2,3,4 biegu sa te same wiec spokojnie mozesz naprawic 5, istnieje nawet mozliwosc przebudowy 4 polonezowskiej na 5 ale nikt tego nie robil bo czesci zadrogie ale skoro masz obie skrzynki to mozesz podzialac
najlepiej na poczatek poprzegladaj przekroje tych skrzynek w ksiazce do fiata "Naprawa samochodow Fso 125p" wydanie zawierajace dodatek o wersji ME


[ wiadomość edytowana przez: Samael dnia 2004-04-04 00:48:30 ]
  
 
Dzieki Samel w przyszłym tygodniu jak znajde czas bede sie bawił w takim razie
  
 
Cytat:
2004-04-03 21:42:21, Samael pisze:
nie zgodze sie z tym ze 5 jest nadbiegiem, jak poldkiem 1,6 doszedlem do pewnej granicy gdy nie chcial sie juz rozpedzac to 5 zalatwila sprawe,
jak sie ma dobry silnik to 5 jest zwyklym biegiem no chyba ze ma sie styranego rupiecia i ledwo sie kreci to wtedy 5 pelni role zbijacza obrotow



A ja sie nie zgodze z Toba ale tez masz troche racji, jak sam napoisales jechales poldkiem 1.6 - ktory rok ??? pewnie nie taki staruszek, tam moge sie zgodzic ze 5 to nastepny bieg, W przypadku fiata i skrzyn 5 montowanych do nich fabrycznie 5 byla tym nadbiegiem, Ja mam silnik w dosc dobrym stanie, nie wylatany, na obu biegach dotalem do tej samej predkosci max (160) Jesli sie myle to niech mnie ktos poprawi !!!!
Pozdrawiam
  
 
w sprawie przełożenia 5-go biegu w DF'ie to wg. mnie jest nadbiegiem, zresztą jego przełozenie wynosi 0,803.
jak chcecie mieć pionowy drążek i skrzynie piątke to można z DOHC założyć skrzynke :-p
i macie tak jak u mnie drążek pionowy i 5
a jak ktoś potrzebuje skrzynki to polecam swoje ogłoszenie w kupie/sprzedam
  
 
oka dzieki wszystkim ktorzy sie wypowiedzieli
jestescie

[ wiadomość edytowana przez: banglalo dnia 2004-04-05 15:16:39 ]
  
 
Dzisiaj wkoncu naprawiłem te piątke za pomocą czwórki. Siedzielismy z kolega od 16 do 2 w nocy bo najpierw rozłozyliśmy czwórke na czesci pierwsze co sie potem okazało ze niepotrzebnie bo wystarczyło by zmienic ten wałek dolny na dłuzszy no ale za głupote sie płaci podwójnie a tak na poważnie to najpierw chcielismy przełożyc tylko zeby od pierwszego i drugiego biegu bo te były zwalone ale wkoncu całośc załozyliśmy od czwórki. Czy bedzie chodzic okaze sie za kilka dni jak włoże do samochodu ja bo narazie leży w garażu bo musze kupic uszczeelki pod kołnierz i pokrywa dolną i je przykręcić
Pozdro
  
 
Cytat:
Nie ma jak prosty pionowy lewarek z 4-biegowej skrzyni


Popieram !!!
  
 
Ja mamam 5 ale jak dla silnika 1.5 to tylko 4 z lewarkiem pionowym
  
 
Cytat:
jak chcecie mieć pionowy drążek i skrzynie piątke to można z DOHC założyć skrzynke :-p
i macie tak jak u mnie drążek pionowy i 5



i to jest mysl. Wilk syty i owca cala .
Nie ma to jak prosty lewar przynajmniej Laska moze poćwiczyć
  
 
Cytat:
2004-04-04 18:17:37, bimber1 pisze:
A ja sie nie zgodze z Toba ale tez masz troche racji, jak sam napoisales jechales poldkiem 1.6 - ktory rok ??? pewnie nie taki staruszek, tam moge sie zgodzic ze 5 to nastepny bieg, W przypadku fiata i skrzyn 5 montowanych do nich fabrycznie 5 byla tym nadbiegiem, Ja mam silnik w dosc dobrym stanie, nie wylatany, na obu biegach dotalem do tej samej predkosci max (160) Jesli sie myle to niech mnie ktos poprawi !!!!
Pozdrawiam


to byl zwykly poldek 1,6SLE z 89 roku jedyna roznica oprocz pojemnosci od 1,5 bylo to ze mial most 43:11 a nie 41:10 tak wiec w porownaniu z 1,5 porownywalne predkosci osiagal na nizszych obrotach,

160 to sporo, jakby moj tyle wyciagal to bym sie cieszyl, ale tak czy inaczej poldek na 4 szedl mi max 120-130 i wtedy silnik tak ryczal ze to nie bylo przyjemnosci z jazdy, zadawalem mu 5 i rozpedzal sie dalej i cicho bylo,

krecic kanta na silniku ohv nie ma co,
co innego zapierdalac 160 na niewysilonym silniku dohc, a co innego resztkami mozliwosci na 1,5ohv,
w przypadku ohv zero przyjemnosci tylko ryk i dyskomfort,

auto powinno byc ciche, wygodne i szybkie...
  
 
Ciche, wygodne i szybkie????????
To czemu jeździsz DF-em?
  
 
"auto powinno byc ciche, wygodne i szybkie..."
toż to opis jakiejś dużej amerykanskiej limuzynay a nie fiata125p.
fiat powinien dawać radość z jazdy :-p
coprawda na silniku 1.5 ledwo 145 osiągnołem a na DOHC 170.
wartości licznikowe ale raczej pewne bo na dwa auta równolegle mierzone.
a obie skrzynie "5" mają raczej jako nadbieg (w celu zmniejszenia obr.)


-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek