Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() mario128 Miłośnik FSO Polski Fiat 128 spor ... Szczecin | 2004-04-04 13:55:41 Witam
Czy jest ktoś ![]() ![]() Z góry dziękuje, myśle że razem uda nam się przybliżyć ten bardzo ciekawy fragment historii polskiej motoryzacji ![]() Pozdrawiam ![]() |
![]() kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2004-04-04 14:01:03 Dobry ![]() Nie wiem niestetyz nic o ilości poskładanych w FSO Fiacików,ale np.Polski Fiat 132p różnił się znaczkami i dekielkami na kołach-miał takie jak pierwsze 125p,tudzież mój kombik obecnie ![]() ![]() |
![]() mario128 Miłośnik FSO Polski Fiat 128 spor ... Szczecin | 2004-04-04 14:10:17 Wiem że PF 128 3p nie róznił się właściwie niczym od włoskiego choć do końca nie jestem tego pewny ![]() Chyba 125p a nie 127p bo kombi 127 panorama z tego co wiem nie było montowane w FSO ![]() Pozdrawiam ![]() [ wiadomość edytowana przez: mario128 dnia 2004-04-04 14:12:18 ] [ wiadomość edytowana przez: mario128 dnia 2004-04-04 14:44:24 ] |
![]() kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2004-04-04 14:34:26 Hehe,chodziło mi o moje kombi-125p jak najbardziej ![]() |
![]() Yoshi81 523I Łódź | 2004-04-04 14:38:23 ciekawe,ciekawe ![]() Ja poszukuję instrukcji do 132p na sprzedasz. |
![]() mario128 Miłośnik FSO Polski Fiat 128 spor ... Szczecin | 2004-04-04 14:43:17 ![]() ![]() Pozdrawiam ![]() |
![]() Cosmo Miłośnik FSO PN 1,5/Warszawa M-20 Łódź | 2004-04-04 19:02:14
Właśnie tak. Składane w Polsku miały kwadratowe. |
![]() Cosmo Miłośnik FSO PN 1,5/Warszawa M-20 Łódź | 2004-04-04 21:46:57
i właśnie jeszcze reflektorów. I dlatego też były one kwadratowe |
![]() danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2004-04-04 22:32:55 Czy montaż zastawek też na tym się kończył? |
Rys1977 Miłośnik FSO Warszawa | 2004-04-04 23:08:48
Wydaje mi sie ze 128p SC montowane w FSO - mialy okragle swiatla z przodu - a kwadratowe 128 to byly egzemplarze sciagane prywatnym importem - kiedy na allegro ktos sprzedawal pocztowki z okazami montowanymi w FSO - i tam byla 128p SC ktora miala okragle reflektory. W 07 zglos sie tez gral w jednym odcinku ciemno-zielony 128p SC i mial podwojne przednie reflektory. Czy jest moze jakis specjalista od 128p i rozstrzygnie nasz spor? |
![]() 4971 Miłośnik FSO FSO 125P 1,5L Wodzisław Sl. | 2004-04-04 23:59:15
Kwadratowe miała wersja uboga okrągłe bogatsza. |
![]() mario128 Miłośnik FSO Polski Fiat 128 spor ... Szczecin | 2004-04-05 00:24:07 ![]() ![]() ![]() Pozdrawiam ![]() |
Yaninnya 126, CC Warszawa | 2004-04-05 10:07:26 "Montowanie" włoskich Fiatów na Żeraniu polegało na zmianie znaczków, kołpaków, chlapaczy i to chyba wszystko. Dodatkowo każdy kupujący takie auto dostawał oryginalne włoskie znaczki w torebce plastikowej. Wiem to z dość dobrego źródła: mój ojciec w 1977 roku kupił Fiata 132 GLS 1800. Byłem przy jego odbiorze i pamiętam, jak to wyglądało. W 132 akumulator był oryginalny Magnetti Marelli, tabliczka znamionowa była też włoska. |
Rys1977 Miłośnik FSO Warszawa | 2004-04-05 11:13:18 Artykul o 128p z GW - kiedys byl dostepny na portalu gazety (zachowalem sobie wersje w wordzie) pozniej zniknal
Dzieje Polskiego Fiata Sport Coupé 1300 Bartosz Gondek 11-04-2001 10:10 W latach 70-tych w Polsce wielbiciele aut sportowych śnili o coupé Fiata z Żerania W tych właśnie czasach, które przeszły do naszej historii jako okres propagandy sukcesu lub gierkowskiego cudu gospodarczego, z FSO wyjeżdżało jedyne prawdziwe coupé wytwarzane u nas po wojnie. Pełna nazwa tego dwudrzwiowego, sportowego pojazdu była nieco przydługa. Brzmiała zaś: samochód montażowy Polski Fiat - Sport Coupé 1300 3P. Wbrew pozorom, symbol 3P nie był oznaczeniem Polski jako kraju produkcji, lecz informował o rodzaju nadwozia. Sportowy fiacik, montowany w żerańskiej FSO był bowiem trzydrzwiową odmianą samochodu pokazanego na salonie w Turynie w 1971 roku. Pomysł zbudowania samochodu sportowego, stanowiącego połączenie autentycznie sportowego nadwozia ze elementami sprawdzonymi w zwykłych modelach Fiata zrodził się w głowach konstruktorów włoskiego koncernu po sukcesach rynkowych pierwszej odmiany Forda Capri, produkowanego przez amerykański koncern w Wlk. Brytanii. W ciągu dwóch lat od premiery tanie coupé Forda zdobyło sobie tylu zwolenników, że konkurencja uznała, że warto skorzystać z mody na tego typu samochody. Fiat 128 sport coupé w swojej pierwotnej wersji wykorzystywał podzespoły popularnego modelu Fiat 128. Ten zaś w Polsce najlepiej znamy w z jednej z jego odmian, wytwarzanej na licencji w Jugosławii, czyli Zastavy 1100. Sportowa pochodna Fiata 128 miała o 22 centymetry krótszy rozstaw osi niż w normalnej odmianie. Jako napędu sportowego aut użyto mocniejszego niż w normalnym Fiacie 128 silnika o mocy 1,3 litra, który pierwotnie zakładano w fiatach 128 rally. Aby coupé miało faktycznie sportowe osiągi, zwiększono moc silnika z 68 do 73 KM. Przy okazji Włochom udało się zmniejszyć masę własną sportowego coupé do 850 kilogramów. Dobry stosunek mocy do masy pozwalał na sprint "od zera do setki" w 12,2 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 160 kilometrów na godzinę. Po czterech latach samochód poddano poważnej kuracji odmładzającej, czyli tzw. restylingowi. W tylnej partii nadwozia, w miejsce pokrywy niewielkiego bagażnika, wyglądającej jak zadarty, kaczy kuperek, pojawiła się duża tylna klapa, narysowana spokojniejszą linią, charakterystyczną dla liftbacków. Ta zmiana pozwalała pełniej wykorzystać przestrzeń ładunkową w bagażniku. Dzięki uniwersalnej konstrukcji pozwoliło to utrzymać auto Fiata w produkcji aż do 1979 roku, kiedy został zastąpiony przez nowy model, dwuosobową targę (sportowe auto, w którym można zdjąć środkową część dachu, uzyskując odmianę kabrioletu). Pierwsze zestawy do montażu modelu 128 3p trafiły na Żerań w listopadzie 1975 roku. Samochód był jednym z kilku modeli z Włoch, które składano w Warszawie, aby uzupełnić gamę produktów FSO, zdominowaną w tym czasie przez Polskiego Fiata 125p. Poza Fiatem 128 Sport Coupé na Żeraniu montowano jeszcze luksusowego Fiata 132, małego Fiata 127, Fiata 131 Mirafiori, a także Zastavę 1100. Każdy z nich był prawie niedostępny dla przeciętnego Polaka. Montowane w uproszczony sposób z importowanych części samochody dostępne były na specjalne przydziały lub za dolary w Peweksie. Fita 128 3p, jako samochód o najmniej użytkowych walorach, był na Żeraniu składany w wyjątkowo znikomych ilościach. Zdobycie go było prawdziwym sukcesem. Dlatego szybko wśród ówczesnych możnych i VIP-ów stał się bardzo modny. Przez chwilę takim samochodem jeździł Andrzej Jaroszewicz, znany rajdowiec, a jednocześnie syn ówczesnego premiera Piotra Jaroszewicza. Takim samochodem startował też w wyścigach Marian Bublewicz, nieżyjący już inny nasz znany rajdowiec. Ale nie tylko VIP-y marzyli o sportowym, polskim fiacie. Włoskie coupé, obok baraniego kożucha i złotego łańcucha połyskującego spod rozpiętej koszuli, stało się obowiązkowym atrybutem ówczesnych playboyów. Dziś włosko-polskie coupé to prawdziwy rarytas. Większość z tych aut nie wytrzymała trudów kilkunastu lat eksploatacji w polskich warunkach pogodowych, na naszych kiepskich drogach i w fatalnie działających w przeszłości warsztatach. Tylko czasami w ogłoszeniach pojawia się oferta sprzedaży tego samochodu, przypominającego już zazwyczaj kompletną ruinę, za około 1000-2000 złotych. Sportowe fiaty 128 nie przetrwały masowo na drogach także we Włoszech i w Hiszpanii, gdzie montowano je pod marką Seata, który w przeszłości był powiązany z koncernem z Turynu. Jak w przypadku kolorowych motyli, życie tych aut było intensywne, lecz bardzo krótkie. |
![]() wioorek Miłośnik FSO Piotrków | 2004-04-05 15:04:48 Mówi się o montażu do 1983r, a ja mam że w 1985 zmontowali 270 fiatów argenta. |
![]() Yoshi81 523I Łódź | 2004-04-05 15:11:33 O Aregnice nigsy nie słyszałem ![]() Skąd masz takie informacje??? |
![]() 4971 Miłośnik FSO FSO 125P 1,5L Wodzisław Sl. | 2004-04-05 18:46:14
Ja też potwierdzam info o Argencie - źródło Motor. mam też info o kilku sztukach fiata 130p. |
![]() Blady FIAT | 2004-04-05 19:18:00 Ja ma 132p 1800 z 1975 , i miałem też 132 gls 1800 z 1975 , to w zasadzie identyczne auta , poza znaczkami , (132p z tyłu i polski fiat z przody - odpowiednio 132gls i FIAT ) tapicerki , dywaniki , identyczne , do mojego 132 właściciel miał tylko manual po włosku - i angielsku , dosyć szczegułowy , dużo rysunków - wiele ilustracji pokrywa sie z tymi z książki o naprawie 125 (mam taką starą w błękitnej oprawie) chodzi mi o rysunki dyfra , hamulcy itp ...Ile sztyk 132 p powstało , nie wiem ale sam bym chciał wiedzieć . |