Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() croma1 (S) Gas Tuner FORD FOCUS C-MAX, SA ... jastrzębie zdrój | 2004-04-06 23:05:05 idealna mieszanka to jak 1/15,1 |
maszan SKODA Skawina | 2004-04-06 23:24:22
Czyli wiecej powietrza,to nierozumiem kolesi ktorzy twierdza ze gaz nie lubi powietrza....A w takim razie jaka bedzie to lambda z takim nadmiarem powietrza? |
![]() arklin Opel OMEGA B i BFL Koszalin | 2004-04-07 09:22:30 Mieszanka stechiometryczna przy gazie to 1:15,3, przy benzynie 1:14,7
Pozdr |
![]() croma1 (S) Gas Tuner FORD FOCUS C-MAX, SA ... jastrzębie zdrój | 2004-04-07 21:39:29 ten stosunek pow. paliwo jest dla lambdy 1 . to co jest poniżej to jest mieszanka bogata a powyżej 15,1 mieszanka uboga. zawsze nalezy dązyć do mieszanki stechiometrycznej . właściwa dla paliwa jest 1/14,6 |
![]() stoned_crazy Honda Accord okolice Warszawy/Poznań | 2004-04-07 23:59:15
A u mnie sonda odbiera do 0,6 .Czy w takim razie silnik muli ![]() Co z tym zrobić .Sonda nowa .Jechać do warsztatu niech poprawiają? Da sie wogule czy trzeba nową kolejną? Dodam że sonde zmontowano mi z nowej sondy i starej wtyczki(koszt 350zł) ponieważ zamienników nie robią a orginał jest drogi .A jest możliwe że mi złą sonde dobrali? Nie moge ustalić czy mam normalny silnik czy też wersje oszczędną (lean-burn)Podobno sonda do wersji na ubogą mieszanke jest inna niż do zwykłej wersji.Może mi wsadzili nie tą sonde ? Proszę o pomoc bo niewiem czy coś z tym robić ![]() pozdrawiam... |
![]() croma1 (S) Gas Tuner FORD FOCUS C-MAX, SA ... jastrzębie zdrój | 2004-04-10 17:26:35 te 0,6 to jest napięcie jakie wytwarza sonda. właściwa praca sondy TYP od 0 do 1 volt. mieści się w tych granicach napięcia. poniżej 0,46 to mieszanka jest uboga a powyżej bogata. ma to napięcie się zmieniać stale przechodząc z mieszanki ubogiej w bogatą naprzemiennie tworząc jak gdyby sinusoidę. i właśnie wartość jeden dla sondy to jest AFR mieszczące się w właściwych proporcjach paliwo powietrze albo średnia napięć wytwarzanych przez sondę. |
![]() stoned_crazy Honda Accord okolice Warszawy/Poznań | 2004-04-10 19:55:03
![]() ![]() ![]() Wykres widziałem i tworzy sinusoidę ,czyli w tym względzie sonda pracuje prawidlowo tak? Ale skoro nie osiągam tej wartości 1 to AFR sie nie mieści w tych proporcach ![]() Wiem ,że nic niewiem ![]() pozdrawiam... |
![]() OLO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-04-11 12:26:42
Nie wnikajcie jaka mase będzie miał LPG a jaka powietrze i jaka będize między nimi relacja - to nie ma sensu. Wskazania sondy: 1-0.8V - miesz. zbyt bogata 0.8-0.7V - miesz. boagta - POWER 0.7-0.3 - optimum 0.3-0.1 - miesz. uboga - EKO 0.1-0.0 - miesz zbyt uboga - palimy zawory ![]() Trzeba sobie podłączyć woltomierz pod sondę i w czasie jazdy sprawdzać napięcie. Przy 2 gardzielach najpierw reguluje sie 1 przelot - trzeba wyczuć aby II przepustnica sie jeszcze nie otworzyła - ja wkręcam do 5000 i przy 5 tys moze nastąpić zubozenie. Następnie regulacja wolnych obrotów (na ok 0.7V) Potem depnięcie na maxa, wkręcam silnik do 6000 i ma mu mieszanki wystarczyć. Tu już tylko regulowanie II przelotu. Przy 6000 moze dopiero ja zubażać. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
![]() WilK Black Magic Prowansja | 2004-04-12 10:06:38
Cheesus, prosze nie siać zamieszania.... AFR dla benzyny (stechiometryczna) to 14,7 a dla gazu (propan-butan) 9,5. Chociażby dlatego dławi się doloty. Gdyby AFR dla gazu było większe, trzeba by je powiększać przecież... |
MacMaciek Peugeot 407 Warszawa | 2004-04-13 08:58:21 Hmmmm, skoro sonda lambda na gazie po odpowiednim wyregulowaniu składu mieszanki daje jak najbardziej poprawne napięcia to po co zakładać emulatory sondy??? (zawsze sądziłem, że sonda na gazie z jakichś przyczyn pokazuje bzdury i stąd emulator.... pliz wytłumaczcie jak to jest)
pzdr |
![]() arklin Opel OMEGA B i BFL Koszalin | 2004-04-13 10:47:16
No niestety, ale to nieprawda. Gaz potrzebuje więcej powietrza niż benzyna i tyle. Każdy Ci to powie, 1:15,3 i tyle. Pozdr |
![]() WilK Black Magic Prowansja | 2004-04-13 18:41:36
Zawsze chylę czoła przed mądrzejszymi, tylko dlaczego przy LPG dławi się dolot powietrza, i również dlaczego przy dolocie skierowanym zgodnie z ruchem pojazdu przy większych prędkościach silnik ma tendencje do gaśnięcia? Za mało powietrza, czy za dużo? Pamiętaj również, że teoria ma czasem mało wspólnego z praktyką. LPG słabo miesza się z powietrzem. Pisałem o składzie mieszanki w okolicach miksera. |
![]() arklin Opel OMEGA B i BFL Koszalin | 2004-04-13 22:46:40 Dolot powietrza dławią nieudolni gazownicy, ja nie mam nic zdławionego i nic mi nie gaśnie. Pozdr |
![]() WilK Black Magic Prowansja | 2004-04-13 22:52:23 Pogratulować tylko. |
gondoljerzy galant 2,0 LPG / Alm ... Łomża | 2004-04-14 02:30:18
Właśnie. Za dużo powietrza? A może raczej za mało gazu? Moim zdaniem dławienie silnika przez zmniejszanie ilości powietrza jest zupełnie bez sensu. W takiej sytuacji trzeba podać więcej paliwa. Inna sprawa, że łatwiej wyregulować instalację z ciasnym mikserem i przytkanym dolotem niż z luźnym mikserem i wolnym dolotem. |
gondoljerzy galant 2,0 LPG / Alm ... Łomża | 2004-04-14 02:35:26
Wahania składu mieszanki na LPG z mikserem są b.duże i komp benzynowy silnika rejestruje to jako błedy. Emulator oszukuje ECU benzynowe, że niby wszystko jest ok. |
Damianek Tychy | 2004-04-14 22:54:43 A jak wyregulować śrube regulatora na przewodzie reduktor>mixer |