MotoNews.pl
  

Proporcje paliwo.powietrze AFR przy gazie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zamierzam wyregulowac moja instalcje.
Na pierwszy rzut bedzie sprawdzone AFR ( proporcje paliwo/powietrze ). Jaka jest idealna dawka jezeli chce polozyc nacisk na osiagi przy gazie?
  
 
idealna mieszanka to jak 1/15,1
  
 
Cytat:
2004-04-06 23:05:05, croma1 pisze:
idealna mieszanka to jak 1/15,1


Czyli wiecej powietrza,to nierozumiem kolesi ktorzy twierdza ze gaz nie lubi powietrza....A w takim razie jaka bedzie to lambda z takim nadmiarem powietrza?
  
 
lambda właśnie przy tej mieszance jest 1 . natomiast najważniejszą rzeczą przy gazie jest sprawa dobrego wymieszania gazu i powietrza . dlatego te zwężki. bo gdyby był zastosowany pierścień średnicy dolotu to powietrze w dolocie do kolektora w środku tego pierścienia nie mieszałoby się z gazem.
  
 
Mieszanka stechiometryczna przy gazie to 1:15,3, przy benzynie 1:14,7
Pozdr
  
 
Cytat:
2004-04-07 09:22:30, arklin pisze:
Mieszanka stechiometryczna przy gazie to 1:15,3, przy benzynie 1:14,7
Pozdr



No tak ale dla maksium mocy dla benzyny n/a wynosi 1:12,5 a mi chodzi o tą wartość dla gazu. tzn. ma być 15,1? tak?
  
 
ten stosunek pow. paliwo jest dla lambdy 1 . to co jest poniżej to jest mieszanka bogata a powyżej 15,1 mieszanka uboga. zawsze nalezy dązyć do mieszanki stechiometrycznej . właściwa dla paliwa jest 1/14,6
  
 
Cytat:
ten stosunek pow. paliwo jest dla lambdy 1


A u mnie sonda odbiera do 0,6 .Czy w takim razie silnik muli
Co z tym zrobić .Sonda nowa .Jechać do warsztatu niech poprawiają? Da sie wogule czy trzeba nową kolejną? Dodam że sonde zmontowano mi z nowej sondy i starej wtyczki(koszt 350zł) ponieważ zamienników nie robią a orginał jest drogi .A jest możliwe że mi złą sonde dobrali? Nie moge ustalić czy mam normalny silnik czy też wersje oszczędną (lean-burn)Podobno sonda do wersji na ubogą mieszanke jest inna niż do zwykłej wersji.Może mi wsadzili nie tą sonde ?
Proszę o pomoc bo niewiem czy coś z tym robić
pozdrawiam...
  
 
te 0,6 to jest napięcie jakie wytwarza sonda. właściwa praca sondy TYP od 0 do 1 volt. mieści się w tych granicach napięcia. poniżej 0,46 to mieszanka jest uboga a powyżej bogata. ma to napięcie się zmieniać stale przechodząc z mieszanki ubogiej w bogatą naprzemiennie tworząc jak gdyby sinusoidę. i właśnie wartość jeden dla sondy to jest AFR mieszczące się w właściwych proporcjach paliwo powietrze albo średnia napięć wytwarzanych przez sondę.
  
 
Cytat:
te 0,6 to jest napięcie jakie wytwarza sonda. właściwa praca sondy TYP od 0 do 1 volt. mieści się w tych granicach napięcia. poniżej 0,46 to mieszanka jest uboga a powyżej bogata. ma to napięcie się zmieniać stale przechodząc z mieszanki ubogiej w bogatą naprzemiennie tworząc jak gdyby sinusoidę. i właśnie wartość jeden dla sondy to jest AFR mieszczące się w właściwych proporcjach paliwo powietrze albo średnia napięć wytwarzanych przez sondę.



Mimo wnikliwej analizy nie wiele zrozumiałem jak to się wkońcu ma do mojej sondy Czyli że jest ok bo sie mieszcze powyżej tego punktu granicznego uboga/bogata a poniżej 1
Wykres widziałem i tworzy sinusoidę ,czyli w tym względzie sonda pracuje prawidlowo tak? Ale skoro nie osiągam tej wartości 1 to AFR sie nie mieści w tych proporcach
Wiem ,że nic niewiem
pozdrawiam...
  
 
Cytat:
2004-04-10 19:55:03, stoned_crazy pisze:
Cytat:
te 0,6 to jest napięcie jakie wytwarza sonda. właściwa praca sondy TYP od 0 do 1 volt. mieści się w tych granicach napięcia. poniżej 0,46 to mieszanka jest uboga a powyżej bogata. ma to napięcie się zmieniać stale przechodząc z mieszanki ubogiej w bogatą naprzemiennie tworząc jak gdyby sinusoidę. i właśnie wartość jeden dla sondy to jest AFR mieszczące się w właściwych proporcjach paliwo powietrze albo średnia napięć wytwarzanych przez sondę.



Mimo wnikliwej analizy nie wiele zrozumiałem jak to się wkońcu ma do mojej sondy Czyli że jest ok bo sie mieszcze powyżej tego punktu granicznego uboga/bogata a poniżej 1
Wykres widziałem i tworzy sinusoidę ,czyli w tym względzie sonda pracuje prawidlowo tak? Ale skoro nie osiągam tej wartości 1 to AFR sie nie mieści w tych proporcach
Wiem ,że nic niewiem
pozdrawiam...



Nie wnikajcie jaka mase będzie miał LPG a jaka powietrze i jaka będize między nimi relacja - to nie ma sensu.
Wskazania sondy:
1-0.8V - miesz. zbyt bogata
0.8-0.7V - miesz. boagta - POWER
0.7-0.3 - optimum
0.3-0.1 - miesz. uboga - EKO
0.1-0.0 - miesz zbyt uboga - palimy zawory

Trzeba sobie podłączyć woltomierz pod sondę i w czasie jazdy sprawdzać napięcie.
Przy 2 gardzielach najpierw reguluje sie 1 przelot - trzeba wyczuć aby II przepustnica sie jeszcze nie otworzyła - ja wkręcam do 5000 i przy 5 tys moze nastąpić zubozenie. Następnie regulacja wolnych obrotów (na ok 0.7V) Potem depnięcie na maxa, wkręcam silnik do 6000 i ma mu mieszanki wystarczyć. Tu już tylko regulowanie II przelotu. Przy 6000 moze dopiero ja zubażać.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2004-04-07 09:22:30, arklin pisze:
Mieszanka stechiometryczna przy gazie to 1:15,3, przy benzynie 1:14,7
Pozdr



Cheesus, prosze nie siać zamieszania....

AFR dla benzyny (stechiometryczna) to 14,7 a dla gazu (propan-butan) 9,5. Chociażby dlatego dławi się doloty. Gdyby AFR dla gazu było większe, trzeba by je powiększać przecież...
  
 
Hmmmm, skoro sonda lambda na gazie po odpowiednim wyregulowaniu składu mieszanki daje jak najbardziej poprawne napięcia to po co zakładać emulatory sondy??? (zawsze sądziłem, że sonda na gazie z jakichś przyczyn pokazuje bzdury i stąd emulator.... pliz wytłumaczcie jak to jest)

pzdr
  
 
Cytat:
2004-04-12 10:06:38, WilK pisze:
Cytat:
2004-04-07 09:22:30, arklin pisze:
Mieszanka stechiometryczna przy gazie to 1:15,3, przy benzynie 1:14,7
Pozdr



Cheesus, prosze nie siać zamieszania....

AFR dla benzyny (stechiometryczna) to 14,7 a dla gazu (propan-butan) 9,5. Chociażby dlatego dławi się doloty. Gdyby AFR dla gazu było większe, trzeba by je powiększać przecież...



No niestety, ale to nieprawda. Gaz potrzebuje więcej powietrza niż benzyna i tyle. Każdy Ci to powie, 1:15,3 i tyle.
Pozdr
  
 
Cytat:
2004-04-13 10:47:16, arklin pisze:
No niestety, ale to nieprawda. Gaz potrzebuje więcej powietrza niż benzyna i tyle. Każdy Ci to powie, 1:15,3 i tyle.
Pozdr



Zawsze chylę czoła przed mądrzejszymi, tylko dlaczego przy LPG dławi się dolot powietrza, i również dlaczego przy dolocie skierowanym zgodnie z ruchem pojazdu przy większych prędkościach silnik ma tendencje do gaśnięcia? Za mało powietrza, czy za dużo? Pamiętaj również, że teoria ma czasem mało wspólnego z praktyką. LPG słabo miesza się z powietrzem. Pisałem o składzie mieszanki w okolicach miksera.
  
 

Dolot powietrza dławią nieudolni gazownicy, ja nie mam nic zdławionego i nic mi nie gaśnie.
Pozdr
  
 
Pogratulować tylko.
  
 
Cytat:
Zawsze chylę czoła przed mądrzejszymi, tylko dlaczego przy LPG dławi się dolot powietrza, i również dlaczego przy dolocie skierowanym zgodnie z ruchem pojazdu przy większych prędkościach silnik ma tendencje do gaśnięcia? Za mało powietrza, czy za dużo? Pamiętaj również, że teoria ma czasem mało wspólnego z praktyką. LPG słabo miesza się z powietrzem. Pisałem o składzie mieszanki w okolicach miksera.



Właśnie. Za dużo powietrza? A może raczej za mało gazu?
Moim zdaniem dławienie silnika przez zmniejszanie ilości powietrza jest zupełnie bez sensu. W takiej sytuacji trzeba podać więcej paliwa.
Inna sprawa, że łatwiej wyregulować instalację z ciasnym mikserem i przytkanym dolotem niż z luźnym mikserem i wolnym dolotem.
  
 
Cytat:
2004-04-13 08:58:21, MacMaciek pisze:
Hmmmm, skoro sonda lambda na gazie po odpowiednim wyregulowaniu składu mieszanki daje jak najbardziej poprawne napięcia to po co zakładać emulatory sondy??? (zawsze sądziłem, że sonda na gazie z jakichś przyczyn pokazuje bzdury i stąd emulator.... pliz wytłumaczcie jak to jest)

pzdr


Wahania składu mieszanki na LPG z mikserem są b.duże i komp benzynowy silnika rejestruje to jako błedy.
Emulator oszukuje ECU benzynowe, że niby wszystko jest ok.
  
 
A jak wyregulować śrube regulatora na przewodzie reduktor>mixer