MotoNews.pl
  

[125p] Klasyk

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie mam wielki dylemat w związku z kupnem auta i potrzebuję odpowiedzi na parę istotnych pytań bardzo pilnie. Ale do rzeczy:
Oglądałem dzisiaj bardzo ładne auto, ale niestety parę rzeczy mnie zmartwiło lub przynajmniej bardzo zaciekawiło. Fiacik jest z 71 roku. I tak:
1. Auto NIE MA WYWIETRZNIKÓW na tylnych słupkach!!! jest pełny słupek i całość wygląda fabrycznie! Czy ktoś się z czyms takim juz spotkał? Brak tez tych malych listew ozdobnych na tychze slupkach. sa jedynie male przetlocznia

2. Klapa bagaznika jest jakos dziwnie spasowana. Na wysokości zamka klapa odstaje w poziomie od tylnego pasa o jakies 2 cm. czy to normalne? przy brzegach jest ok i klaapa nie odstaje.

3. Blotniki ma niestety od MRa, a co za tym idzie są kierunki boczne i przednie od MR-a rowniez, ale atrapa jeszcze chromowana. Czy duzo moze byc problemow z przerobka spowrotem na oryginal?

4. Podobno poszycia przednich drzwi byly wymieniane ale calosc wygladala na pierwszy rzut oka normalnie. Czy jednak takie drzwi moga sie czyms roznic?

Cala reszta jest oryginalna i kompletna. Auto jest naprawde w dobrym stanie. Zero rdzy, naprawde super lakier, srodek jak nowka, silnik 1500, biegi przy kierownicy. Silnika nie mialem okazji sprawdzic bo auto ogladalem tylk oz zewnatrz, ale podejrzewam ze wlasciciel dbal o to tak samo dobrze jak o cala reszte. Ile mozna dac za takie auto?

Prosze o opinie i odpowiedzi bo jutro musze sie zdecydowac, bo nie wiem czy jechac jzu do gdanska na swieta.
Z gory dzieki
  
 
Z tymi wywietrznikami to dziwne-nie spotkałem jeszcze fiata żeby ich nie miał
  
 
dziwne z tymi wywietrznikami, nigdy takie fiaty nie byly produkowane... przynajmniej nic o czyms takim nie wiem, jak jest przetłoczenie to da sie założyc kratke oryginalna

co do klapy to pewnie wystarczy wyregulowac zamek, zobacz zamek czy jest mozliwosc regulowania do góry jescze

co do blotnika to zeby dziure po bocznym kierunku zatkac nie trzeba spawac, wystarczy szpachla i żywica, co do przednich to nie wiem

przednie drzwi... wiem ze rózniły sie tym ze mialy otwierane trójkąciki okienne i chyba czerwone lampki obrysowe na spodzie ktore zapalały sie jak sie otwierało drzwi, jednak tych trójkącików teraz juz nie dostaniesz prawie nigdzie

wg mnie jesli bedzie tani i silnik niezly to bierz, z czasem nadrobisz braki czesci
  
 
Klasyk 72 mojego taty nie miał wywietrznika z jednej strony
Ale to efekt napraw blacharskich.
  
 
Nie spotkałem się jeszcze z klasykiem bez wywietrzników, były wycinane fabrycznie wiec nie ma raczej mozliwości zeby ktoś o nich zapomniał. Stawiam na to że ktoś je zaspawał.

To że odstaje bagażnik jeszcze bym był w stanie zakceptować, bo niektóre nawet póżniejsze MR miały odstające klapy o 1-2 cm, (mój odstaje 1 cm).

Nie chciałbym wypowiadać się na 100% ale do 72 r nie wypuszczano kantów z silnikiem 1,5....i dopiero od 72 zaczeto.. jezeli sie nie myle , to znaczy że to jakiś kundel a nie klasyk...

z przerobieniem błotnikow nie bedziesz miał zadnych problemów
możesz mieć natomiast problem z dostaniem okrągłych kierunków.
poszycie drzwi jest takie same wiec spoko, ale najwiekszy bul to zderzaki, ciezko ci bedzie znalezc w dobrym stanie.......

Dobrze jakby ktoś jeszcze potwierdził albo zaprzeczył odn silnika, bo pewny nie jestem.
  
 
spojrzałem na fotki, przerobic nowe błotniki na stare to bedzie sporo roboty, nie obejdzie sie bez spawania, nowe kierunki zachodzą na boki, stare nie... aha, i otwor na kierunek boczny jest w innym miejscu.

oj nie wiem czy dostaniesz gdzies jeszcze stare błotniki do klasyka

aha, poszycie drzwi rożni sie klamkami, nowe klamki wchodzą do wewnątrz drzwi przez duzy otwór, stare klamki to igiełki bez otworów w drzwiach


[ wiadomość edytowana przez: SPAjK dnia 2004-04-06 23:19:15 ]
  
 
Jeśli nie ma wywietrzników na słupkach to co jest po ich wewnętrznej stronie??? Muszą być chyba szczeliny prowadzące tam powietrze , nawet jeżeli otwory w blasze zostały zaspawane.
  
 
1500 wypuszczali w niewielkich ilosciach juz w 69 :] z wywietrznikami to zajrzyj od srodka (zdejmij tapicerke z slupka i wszystko jasne
  
 
moge powiedziec tylko tyle ile wiem z pobieżnych oględzin (było już dosyć ciemno) i z rozmowy telefonicznej.

silnik: wedlug wlasciciela (zreszta koles niewiele wie o aucie bo kupil je niecaly miesiac temu od pierwszego wlasciciela, a raczej spadkobiercow dziadka, po jakiejs okazjniej cenie pewnie ayb na tym wszystkim jeszcze zarobic), a wiec silnik to 1500, co poki co potwierdzila jedynie tabliczka na klapce schowka

wywietrzniki: pod tapicerke nie zagladalem bo nie bylo wlasciciela a jedynie stroz jakiegos firmowego parkingu i nie chcialem bezczelnie grzebac w aucie. z zewnatrz nie ma zadnych sladow ktore wskazywalyby na jakies przerobki. idealnie gladka powierzchnia. zastanawia mnie tylk po jaka cholere ktos usuwalby wywietrzniki?? jutro zadzwonie do wlasciciela i sprobuje sie czegos wiecej dowiedziec.

przetloczenia są tylko w miejscu listewek ozdobnych. nie ma tam zadnych klipsow, ani nieczego na czym ta listwa moglaby sie trzymac... kolejna rzecz ktora mnie zastanowila

klapa bagażnika: nie wydaje mi sie azeby dalo sie to wyregulowac zamkiem czy w jakis inny sposob. ta klapa jest po prostu jakby dluzsza do tylu i po prostu na wysokosci zamka jest jakby za dluga o okolo 2 cm. we wszystkich innych miejscach ta klapa pasuje idealnie. wydaje mi sie ze moze pas tylni jest nieoryginalny (jednak lampy pionowe od klasyka)? moze ma jakies inne przetloczenia? zaraz bede porownywal na fotkach i zobacze czy sie te pasy tylne czyms roznily

no i nadal mam dylemat, szczegolnie ze cena wcale nie jest niska... faktem jednak ze poza wspomnianymi "cudami" reszta prezentuje sie naprawde wysmienicie...


ps. moze znalazlby sie ktos kto zna sie w miare dobrze na mechanice auta i podjechalby ze mna obejrzec autko, gdybym sie zdecydowal. przydalby sie kto potrafilby na to wszystko spojrzec obiektywnym okiem...
  
 
Zależy gdzie to atko stoi, jakby to było gdzieś po zachodniej stronie Wawy to może ja mógłbym ci pomóc ale to już raczej po Świętach.
  
 
napisz lechu gdzie jest to auto...
  
 
Lechu to co piszesz brzmi ciekawie...A co do Twoich pytań:
1.Klasyka bez wywietrzników widziałem raz na fotkach - był to prototyp z 67 roku.Nie wierzę,że w 71 fabryka wypuściła taki model.Listewki również powinny być.Tutaj niestety mogą być to slady dużej naprawy blacharskiej
2.Zobacz czy pas tylny nie jest MR,tylko przerobiony na lampy klasyka.Pasy te maja całkiem inne przetłoczenia.Pas MR jest praktycznie "prosty",pas klasyka idzie łukiem zgodnie z klapą,poza tym ma jedno prztłoczenie poprzeczne na wyskości rejestracji.
3.Przeróbka błotników dla dobrego blacharza to pikuś.Wystarczy umiejętnie wyspawać przód błotnika i gotowe.
4.Poszycia drzwi wymieniane,ale klamki skalpel?W takim razie wszystko pasuje,jeśli jest to zrobione dobrze rzecz jasna.
Silnik 1500 był jak najbardziej możliwy w roczniku 1971
Jakiego koloru jest tapicerka?
  
 
A jakby ktoś poszukiwał okragłych bocznych kierunków to mam tu dwa do czterech.
  
 
Cholera, rzeczywiście to auto może miec pas MR-a. jezeli rzeczywiscie pas MR-a byl prosty, tak jak pisze Kao, to by tłumaczyło dlaczego ta klapa wystaje 2 cm poza pas akurat na wysokosci zamka, a przy krawedziach pasuje idealnie...
Moze ma ktos jakies fotki na ktorych dokladnie widac jak powinien ten pas w klasyku wygladac?

Klamki niestety kasetowe.

Co do wywietrznikow, to aktualny wlasciciel (koles kupil auto od I wlasciciela, a wlasciwie jego spadkobiercow) i nie ma pojecia czemu tak jest.

Wyglada na to ze auto mialo duzo blach robionych. Blotniki, poszycia drzwi, pas tylny (prawdopodobnie), te cholerne slupki. To by tez tlumaczylo czemu lakier jest w tak dobrym stanie.
Musze to jeszcze raz przemyslec, bo juz mialem go kupowac.

Spajk: auto stoi w warszawie. teraz gdzies w centrum bo koles je przeciagnal wczoraj z konstancina. w warszawie bede chyba w poniedzialek wlasnie z powodu auta, ale teraz to juz sam nie wiem
  
 
Przerobiony pas MR-a WYGLĄDA np.TAK
Oryginalny pas klasyka WYGLĄDA TAK
Rocznik 71 powinien miec klamki skalpel.Biegi przy kierownicy?
  
 
gdybyś się decydował i potrzebował tylny pas od klasyka (odzysk) w dobrym stanie to daj znać
co do reszty to Przedmówcy już praktycznie wyczerpali temat - ja się mogę tylko podpisać...
  
 
Cytat:
1. Auto NIE MA WYWIETRZNIKÓW na tylnych słupkach!!! jest pełny słupek i całość wygląda fabrycznie! Czy ktoś się z czyms takim juz spotkał? Brak tez tych malych listew ozdobnych na tychze slupkach. sa jedynie male przetlocznia



Wiec mial albo wymiane dachu od Fiata 124 lub Lady 2101 (nie mialy fabrycznie wywietrznikow) lub tez ktos to zaspawal.

Cytat:
2. Klapa bagaznika jest jakos dziwnie spasowana. Na wysokości zamka klapa odstaje w poziomie od tylnego pasa o jakies 2 cm. czy to normalne? przy brzegach jest ok i klaapa nie odstaje.



Tak, to normalne, dlatego, ze scianka tylna w Klasyku jest w srodkowej czesci wklesla, ze wzgledu na sposob mocowania swiatel. Model MR mial ja prosta, bo tylne swiatla zachodzily na blotniki, w zwiazku z czym klasykowa klapa w MRach byla za krotka.

Cytat:
3. Blotniki ma niestety od MRa, a co za tym idzie są kierunki boczne i przednie od MR-a rowniez, ale atrapa jeszcze chromowana. Czy duzo moze byc problemow z przerobka spowrotem na oryginal?



Problem w zdobyciu blotnikow od Klasyka, ale mozna je pospawac. Najgorzej, ze ktos wstawil przednie migacze od MRa, to znaczy usunal puszki, do ktorych sie montuje klasykowe migacze przednie. Tu bedzie problem... Ale nie taki az duzy. Kosztowny raczej.
Pytanie, czy pod metalowa atrapa masz jeszcze bumerang?

Cytat:
4. Podobno poszycia przednich drzwi byly wymieniane ale calosc wygladala na pierwszy rzut oka normalnie. Czy jednak takie drzwi moga sie czyms roznic?



jesli ma klamki skapele i feltnerke w ramce, nie ma roznicy.

Cytat:
Cala reszta jest oryginalna i kompletna. Auto jest naprawde w dobrym stanie. Zero rdzy, naprawde super lakier, srodek jak nowka, silnik 1500, biegi przy kierownicy. Silnika nie mialem okazji sprawdzic bo auto ogladalem tylk oz zewnatrz, ale podejrzewam ze wlasciciel dbal o to tak samo dobrze jak o cala reszte. Ile mozna dac za takie auto?



jak ktos zauwazyl, 1500cc weszlo w zycie w 1969r. Rdza sie czai pod spodem i w bagazniku, kolo kola zapasowego. Sprawdz podluznice przy silniku, bo to sa elemnty juz nie do dostania.

Cytat:
Prosze o opinie i odpowiedzi bo jutro musze sie zdecydowac, bo nie wiem czy jechac jzu do gdanska na swieta.
Z gory dzieki



Gdansk czeka na nowy nabytek z otwartymi rekami ;)))
  
 
Cytat:
2004-04-10 22:12:20, KajTan pisze:
Gdansk czeka na nowy nabytek z otwartymi rekami ))


A mnie się wydaje że obecnie to warszawa czeka na nowy nabytek
  
 
"Tak, to normalne, dlatego, ze scianka tylna w Klasyku jest w srodkowej czesci wklesla, ze wzgledu na sposob mocowania swiatel. Model MR mial ja prosta, bo tylne swiatla zachodzily na blotniki, w zwiazku z czym klasykowa klapa w MRach byla za krotka.

jak to za krotka??
u mnie jest klasykowa klapa i pas od mr'a i jedyne co jest do d... to to ze jakis pajac wspawal pas torszke za wysoko i mi odstaje klapa :/

P.S. ma ktos moze ladna klape do klasyka? moja jest poobijana
  
 
Cytat:
2004-04-10 22:28:27, Jojo pisze:
Cytat:
2004-04-10 22:12:20, KajTan pisze:
Gdansk czeka na nowy nabytek z otwartymi rekami ))


A mnie się wydaje że obecnie to warszawa czeka na nowy nabytek


hehe. i warszawa i trójmiasto, jeśli będzie mnie stać na benzynę/gaz.

co do autka: dzisiaj byłem je obejrzeć dokładniej i jestem prawie na 100% zdecydowany.
w sobote gadalem z posiadaczem 3 df-ów z automobilklubu morskiego i trochę mi wyjasnil na temat klasyków.
-klapa tylna - to odstawanie to dokładnie tak jak powinno byc
-wywietrzniki a wlasciwie ich brak - podobno rdza lubiła je łapać przy dolnej krawedzi wiec najprawdopodobniej ktos poszedl na latwizne i to zaspawał. chociaz teoria Kajtana ze dach moze pochodzic od innego auta tez jest ciekawa. moze kluczem do rozwiazania zagadki jest brak tej chromowanej listewki? czy ktos moze mi wyjasnic jak te ozdobne listwy sa normalnie mocowane?
-klameczki - niestety kasetowe, ale chyba jakos to przeżyję. pocieszam sie tym ze przynajmniej drzwi zamykają się leciutko, zadnych luzow na zawiasach, a rdzy jedynie troche powierzchniowo od spodu

KajTan: co to jest ten bumerang??? oprócz tych podłużnic na co jeszcze zwrócić uwagę, tj. jakie części są już nie do dostania?
czy można dostać jakieś zestawy naprawcze do skrzyni biegów przy kierownicy, bo coś trudno było wrzucić wsteczny?

Spajk, predki: autko stoi w okolicach Okęcie/Włochy. będę chciał je jeszcze raz obejrzeć w piątek po południu, albo w sobotę. do tego czasu koleś ma je troszeczkę podregulować bo autko stało rok niejeżdżone i wymaga wyregulowania.