MotoNews.pl
  

Xenon Vectra B - pomozcie jak zamontowac?????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
stalem sie szczesliwym posiadaczem lamp xenonowych do mojej vectry B. POmozcie jak je zamontowac - czy trzeba przerabiac instalacje, czy tylko podlaczyc pod odpowiednia koncowke + i - i wszystko bedzie dzialac OK. Czy macie jakies warsztaty w Warszawie do polecenia w tym celu. Czy konieczne jest montowanie "systemu samopoziomujacego" na wachaczach"?
Z gory dziekuje za pomoc.
Pozdrawiam,
Piotr
  
 
Zmiana ze zwyklego oswietlenia na xenonowe musi się wiazac z calą przebudowa instalacji elektrycznej. Żarówka 55 W daje ok 1000 kandeli światła a lampa xenonowa o mocy 35 W daje od 3-4 razy więcej światła.Nieodzowny jest również układ samopoziomowania.
  
 
Cytat:
2004-04-07 15:32:44, Darbom pisze:
Zmiana ze zwyklego oswietlenia na xenonowe musi się wiazac z calą przebudowa instalacji elektrycznej. Żarówka 55 W daje ok 1000 kandeli światła a lampa xenonowa o mocy 35 W daje od 3-4 razy więcej światła.Nieodzowny jest również układ samopoziomowania.




...o spryskiwaczach lamp nie wspominajac...inaczej moga byc klopoty przy rejestracji...
  
 
Znalazłem ciekawą strone firmy która trudni się przeróbką i montażem takich lamp.
http://www.kaminpro.pl/xenony.html
  
 
To nie jest tak że to całe poziomowanie jest potrzebne - osobiście miałem ten problem w mojej Omedze. Spryskiwacze to niestety koniecznośc - bo na badaniach technicznych nie puszczą bez tego chyba że dasz w łapę. Samopoziomowanie to lipa - i tak cały ten mechanizm nie wyrabia jak lecisz po dzirach, dołach naszych pieknych dziur - łatwo zauważyć że jak leci za nami bryka na xenonach to w lusterku raz mamy delikatne niebieskie światełko a zaraz oslepiające - to dlatego że mechanizm samopoziomowania jest o tyłek potłuc. Oczywiście przydaje się w sytuacji gdy załadujesz sobie kufer do pełna i masz coś w rodzaju startującej rakiety - wtedy jak najbardziej jest oki. Co ja zrobiłem? - żadnego samopoziomowania - miałem mechanizm w Omedze - pięciostopniowe regulowanie świateł - orginalne ze zwykłych lamp - to wystarczy - jak mam załadowany kuferek to zniżam jak najbardziej się da - napewno nikogo nie oślepiam. A instalacji żadnej nie trzbea przerabiać - koledzy na dole chyba nie bardzo z własnych doświadczeń wypowiadają się na posta - wystarczy wmontować zamiast bezpiecznika 10 - bezpiecznik 20 - jest to potrzebne bo do rozpalenia żarnika Xenonowego - przez milisekundki potrzebne jest bardzo duże napięcie - oczywiście tylko przy włączaniu - potem to pobiera 4 krotnie mniej prądu niż zwykła żarówa. Dam ci jutro namiary kto montuje to w Warszawie - profesjonalnie i TANIO.
  
 
mirgham dzieki za info,
jeszcze nie zalozylem. Czekam na namiar na warsztaty. Jak zrobiles, aby sterowac wysokoscia xenonow ze srodka auta. Z tego co mi mowia, w lampie standardowej jest inny typ silnika sterujacego wysokoscia, i tego sterowania nie mozna zaadoptowac do lampy xenonowej. Czy konieczne sa tu jakies przerobki?
Pozdrawiam,
Piotr