MotoNews.pl
  

Planowanie głowicy a miedziana uszczelka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Powiedzcie mi ile można splanować głowice stosując miedzianą uszczelke 0.3mm tak żeby nie trzeba było robić nacieć w tłokach . Ja myśle że 2-2.5mm , boje sie spalania stukowego


[ wiadomość edytowana przez: Pisiek dnia 2004-04-07 21:36:33 ]
  
 
ja mam 2.5 na seryjnej uszczelce...
  
 
jak dasz za cienka uszczele to tloki beda uderzaly o glowice a co do zaworoe to mozesz je wefrezowac w glab gniazd zaworowych tak ze mozesz bez problemu splanowac glowice nawet 4 mm
  
 
Cytat:
2004-04-07 21:29:02, Pisiek pisze:
Powiedzcie mi ile można splanować głowice stosując miedzianą uszczelke 0.3mm tak żeby nie trzeba było robić nacieć w tłokach . Ja myśle że 2-2.5mm , boje sie spalania stukowego


[ wiadomość edytowana przez: Pisiek dnia 2004-04-07 21:36:33 ]

na seryjnym wałku w takiej konfiguracji stukowe jest praktycznie pewne.
  
 
No niestety święta prawda!!
  
 
Ja mam glowice splanowano o caly rowek wiec to jest z 2,4 mm w dol i nie mam stukowego przy paliwku 95 na seryjnym walku, wiec kwestia ustawienia
  
 
Witam mitomanów, a ja dam taki przykład: WAŁEK 555, splanowana głowica 4,5mm i zero kontaktu z zaworami. I co wy na to . Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2004-04-08 09:39:06, Bukson pisze:
Ja mam glowice splanowano o caly rowek wiec to jest z 2,4 mm w dol i nie mam stukowego przy paliwku 95 na seryjnym walku, wiec kwestia ustawienia

ale uszczelka on pytał o założenie miedzianej uszczelki, która jest cieńsza. wiadomo, że można opóźnić zapłon czy nalać Pb98 i będzie ok...tylko po co...
  
 
Na wszytskich madrzejszy stronach o tuningu 126 jest napisane ze miedziana uszczelka pomaga zniwelowac stukowe spalanie.Każdy ma odmienne zdanie wiec najlepiej samemu sprobowac i sie przekonac
  
 
Cytat:
2004-04-08 11:13:23, Bukson pisze:
Na wszytskich madrzejszy stronach o tuningu 126 jest napisane ze miedziana uszczelka pomaga zniwelowac stukowe spalanie.Każdy ma odmienne zdanie wiec najlepiej samemu sprobowac i sie przekonac


Sorry za Ot ale to są takie strony w ogóle?
Według mnie to na wszystkich jest to samo, i w dodatku zerżnięte z jakiejś książki
  
 
Ja nie chce planować na maxa , myśle o 2-2.5 mm , zastanawiam sie jaka jest róznica w gróbości między normalną uszczelką a miedzianą.
  
 
Dla mnie fan126 jest oki i strona Deniora
  
 
Ludzie nie wierzcie w bzdury o tym że miedziana uszczelka niweluje stukowe bo to bzdura!!! Lepsza o niebo jest stalowa uszczelka niż miedziana!!! Co do planowania to polecam max 3mm ale wyprowadzić max komore spalania aby nie było stukowego i można jeździć na 95. Na 100% pewny jestem że przy 2,5 dobrze zrobionej komorze spalania przy dyszy 117/190E, seryjnych ustawieniach gaziora przy emulsji F8 i zaworach 0,20 0,20 nie ma stukowego przy ustawianiu zapłonu (to dla tych z aparatami) 10 stopni. Pozdro
  
 
miedziana uszczelaka w jakims stopniu niweluje stukowe bo jak wiemy seryjna uszczelka izoluje termicznie glowice od cylinndrow a miedziana nie i cylindry odbieraja cieplo z glowicy a jak widomo powodem stukowego jest temperaratura hehehe
  
 
W skelpie mozna dostac miedziana?Czy raczej trzeba sie o nia bardziej postarac,jesli juz to jaka cena bedzie sensowna?
  
 
zlozylem 2 rotorowi silnik na miedzianej, ma ok 0,45mm a seria ok 0,80, wiec roznica to polowe, glowice zjechalem ok 2,75mm co daje sumarycznego obnizenia ok 3,2mm. na zaworach cc700 i walku 760/385 trzeba frezowac tloki jakis 1-1,2mm (profilaktycznie). silnik elegant z elektronicznym zaplonem testowany jak sie da, stukowe nie wystepuje. wiec uszczelka miedziana to nie zaden mit. oczywiscie komora spalania i zawory rowniez obrobione, pelna polerka.




pozdro
  
 
Mam pytanie, gdzie w można ewentualnie taką uszczelkę kupić i jaki może być koszt tego zakupu?
  
 
15 zeta na allegro
  
 
Moim zdaniem spalenie stukowe częściej sie pojawia w autach z przerywaczowym zapłonem. Ja ma głowice zjechaną 2mm i musiałem mocno kombinować żeby sie go pozbyć. A np Thomas w dwuch elegantach zrobił -3mm i żadnego stukowego. Niech sie sam wypowie.
Różnica jest chyba taka ze zapłon elektroniczny jest o wiele bardziej precyzyjny.

Apropos nie wie ktoś za ile można wyrwać kompletny zapłon od eleganta?? Bo nowy to ok 500zeta.
  
 
powiedzcie mi co może mieć uszczelka do spalania stukowego?
czy umie ktoś mi to wyjaśnić, bo wszyscy się kłucą zamiast racjonalnie sięnad tym zastanowić!