MotoNews.pl

Czy trzeba lakierować cały element?

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Straszna sprawa. Nowa Avensis i juz jakis zyczliwy zarysował przedni zderzak . Rysa ok 15 cm pod reflektorem. w niektórych miejscach lakier pewnie da rade odnowić jakąś pastą? ale większość zdarta zupełnie. Na przednim zderzaku znajduje się długi pasek (jakby) oddzielna cześć i właśnie to miejsce ucierpiało . Stąd moje pytanie. Czy trzeba lakierowac cały zderzak, tylka ten pasek,czy tez jest moze jakas super pasta,ktora pozwoli na renowacje domowymi sposobami????. Przepraszam za mało fachowy opis miejsca ale jestem zupełnym laikiem co do części i spraw technicznych.

Pozdrawiam

Yyyyy no to ja powiem tak

są domowe sposoby na pozbycie się rys...

najlepsza pasta ścierna jaką używałem (ito przez ostatnie 7 lat) to pasta z diamentami - zetrze wszystko.
Oczywisćie po niej dajesz gruboziarnistą od najwiekszej do najmniejszej

Najwieksze problemy są z lakierami perłowymi i metalicznymi - bo tu nic sie nie da zrobić - zawsze bezbarwny matowieje od pasty (niestety)
Przy kolorach zwykłych - nie ma problemu - można się bawić do woli i efekty są superowe!

Możesz kupić u swego dealera farbe (dokładnie ten sam model koloru co masz samochód - albo pędzelek, a nawet w spray'u. Jeśli masz metalik/perłę to dostajesz dwie farby w komplecie bazowy + bezbarwny).

Co do elementu na zderzaku - jeśli ten element jest czarny (nielakierownany - to mozesz go dokupić. A jeśli jest on lakierownay - to CHYBA możesz go dokupić).

Tak wiec mozesz domowym sposobem zrobić porządek z tym zderzakiem za pomocą pasty (oraz dodadkowo jeśli bedzie trzeba farbą z serwisu). Koszty niewielkie!

A co lakierownia całego zdarzaka - to dowiedz się czy lakiernia daje gwarancje - bo kumplowi lakierowali 1.5 roku lakierowali zderzak w bardzo dobrym (okazuje się że do czasu) salonie jego marki i teraz zderzak powinien pójść do ponownego lakierownia bo lakier odlazi całymi płatami (chyba źle odtłuścili zderzak przed malowaniem)