"Elektryka prad nie tyka"

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Oprocz tego ze prad go nie tyka, zna sie jeszcze ( no w kazdym razie powinien ) na swoim fachu
Ja elektrykiem, ani mechanikiem nie jestem, a przygode z samochodem na dobra sprawe dopiero zaczynam i w kwestiach technicznych jestem raczej srednio biegly ale pracuje nad tym

Chcialbym zapytac jak konserwujecie elementy elektryczne w swoich autkach. Chodzi mi o to jakich preparatow i patentow uzywacie zeby kable wys napiecia, wszelkie laczenia przy kostkach, swiatlach i innych miejscach ktore lubia wysiasc w najmniej porzadanym momencie, byly w dobrej kondycji?

Pozdrawiam
Matys

Witam jako że jestem z WYKSZTAŁCENIA technik elektryk chociaz nigdy nie pracowałem jako elektryk :nie z mojej winy
-do smarowania klem - WAZELINA TECHNICZNA w tubce
-kable zapłonowe najlepiej kupic silikonowe a jak nie to silikon w spraju mozna psiknąć
-wszelkie połaczenia oczyscisć papierem sciernym drobnoziarnistym (500) a póxniej można psiknąc nawet WD40; ja ostanio zakupiłem taki preparcik sie nazywa SUFOL albo SIFOL nie pamietam mam w garazu do konserwacji tani był bo 6.5 za 200ml on jest do konserwacji połaczen elektrycznych tylko.
- wszelki zmiany w instalacji typu wpinanie sie robic za pomocą listw elektrycznych badź wtyczek i gniazdek szybkozłączek troche odradzam lutowanie bo po jakims czasie zanika styk jak lut jest wystawiony na zmiane temperatur i wilgoc co w autku praktycznie jest cały czas
To chyba na tyle jak mi sie cos przypomni to jeszcze napisze

Dzieki za odpowiedz

Co dokladnie spryskac silikonem ?
Czy do wnetrza kabli wys. napiecia tez moge psiknac WD 40 ?

Pzdr
Matys

Silikonem to spryskaj zewnątrz kable jak maja przebicia, chociaz lepiej dołozyć i kupic od razu silikonowe kabelki; do wnetrza kabli i tak nie zabardzo bedziesz miał dojście to lepiej tam nie psikaj a do konserwacji złaczek to tak jak wczesniej SIFOL albo SUFOL.