Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() leon Miłośnik FSO Leonez Atuz 1.6 GLIz ... ZONK & Toruń | 2004-04-09 23:14:07 Powodzenia ![]() Tylko uważaj na latające tłoki. ![]() |
Makaveli Miłośnik FSO Opel Omega B 2.0 8v Warszawa | 2004-04-09 23:32:33 Ehhh ta dzisiejsza młodzież, czego to nie wymyśli ![]() |
![]() predki Miłośnik FSO Coupe, Caro+, Classi ... Pruszków | 2004-04-09 23:43:26 GENIUSZ! Nikt mprzed nim na to nie wpadł! a to przecież takie oczywiste, no jasne! TLEN! Przeciez tlen pobudza spalanie! A jak sie lepiej pali to większy kop! i większa temperaturka ale co tam ważne że kop lepszy! A ci kretyni jakiś tam podtlenek stosują, jak PODtlenek to na pewno gorszy od tlenu. Jasne czysty tlen jest najlepszy, taki jak w palniku acetylenowym, najlepiej od razu go podłaczę do silnika po co tracić czas na zastanawianie się.
O kuźwa chyba tłoki tego nie wytrzymają, zdaje sie że zaczynają spływać do miski olejowej ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() KONIEC |
Piekarz125p Fiat 125p Warszawa | 2004-04-10 00:06:29 Panowie przeciez nikt tu nie mowi aby jeżdzić na tym cały czas a pozatym robiłem testa na spalinowym silniku i musze powiedzieć ze az strach wkręca sie na obroty jak sokowirowka ![]() |
![]() predki Miłośnik FSO Coupe, Caro+, Classi ... Pruszków | 2004-04-10 00:54:04 A słyszał kolega o AFR? czyli stosunku paliwa do powietrza w mieszance? otóż dodanie samego powietrza (każde doładowanie a zwłaszcza turbo) czy też tlenu w postaci podtlenku (ale ten przynajmniej dodatkowo chłodzi komorę spalania) a już na pewno czystego tlenu spowoduje zabużenie prawidłowego składu mieszanki i wzrost temperatury w komorze spalania. Prowadzi to do miejscowych przegrzań i w efekcie do uszkodzeń tłoków, zaworów oraz gniazd. Dlatego doładowanie silnika pociąga za sobą koniecznośc tzw dolania dodatkowego paliwa aby utrzymać tzw stechiometryczny skład mieszanki paliwowo-powietrznej. |
![]() Race_D Miłośnik FSO FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2004-04-10 03:00:33
Ciekawe która część owego silnika przyspieszy najbardziej ![]() |
Piekarz125p Fiat 125p Warszawa | 2004-04-10 11:15:33
Owszem z tym ze ja nie będe wtłaczał tlenu lecz silnik sam będzie ssał ja tylko rozrzedze troche te powietrze tlenem, zakładam reduktor gazu oraz klape zamykającą dopływ powietrza oczywiście nie w całości |
![]() bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2004-04-10 12:30:46 kol predki napisał wszystko
w wtrysku podtlenku typu mokrego z dyszy wylaktuje mieszanka podtlenku i dodatkowego paliwa w postaci "stalej" gdyż ma tak nisja temperature i jak bedziesz chciał zwiekrzyć zawartosc tlenu w zasysyanum powietrzu bedziesz musiał dostosować mieszankę a stosuje sie własnie podtlenek gdyż jest on niepalny dopiero podgrzany rozpada sie na tlen i azot co innego czysty tlen który bedzie reagował ze wszystkim co napotka a zwłaszca olejem |
Piekarz125p Fiat 125p Warszawa | 2004-04-10 18:29:58
Musisz wiedzieć ze tlen reaguje tylko powyzej 50 atmosfer troche sie na ten temat interesowałem mam kilku znajomych chemików i fizyków więc od tej strony to nie ma problemu |
RATMAN Miłośnik FSO Astra F Łódź | 2004-04-10 18:42:42 to zrób taki experyment - podgrzej kawałek aluminium tak do 90 - 100 stopni tylko upaprz je troche w oleju i potraktuj tlenem Dobra rada zrób to na zewnatrz.... |
Piekarz125p Fiat 125p Warszawa | 2004-04-10 21:12:57 Tak tez zrobie z tym ze to jest wyszukany eksperyment i troszke przesadny pozatym w kolektorze ssącym nie ma tyle smaru (oleju itp) noi oczywiscie cisnienie bo zgadza sie zdazaly sie wypatki z tlenem ale tylko np. przy zerwaniu zaworu bądz uszkodzenia butli noi czasami pfrzy zaworach i dlatego tych śrób sie niesmaruje ale to i tak musi byc zajebiste cisnienie przy tlenie rozpręzonym niema zadnej obawy o samozapłon |
Piekarz125p Fiat 125p Warszawa | 2004-04-10 21:13:36 Tak tez zrobie z tym ze to jest wyszukany eksperyment i troszke przesadny pozatym w kolektorze ssącym nie ma tyle smaru (oleju itp) noi oczywiscie cisnienie bo zgadza sie zdazaly sie wypatki z tlenem ale tylko np. przy zerwaniu zaworu bądz uszkodzenia butli noi czasami pfrzy zaworach i dlatego tych śrób sie niesmaruje ale to i tak musi byc zajebiste cisnienie przy tlenie rozpręzonym niema zadnej obawy o samozapłon |
Ramzes_II Lancia Kappa Dębica | 2004-04-10 21:32:38
Hehe.. Kolego - chodzi nie o kolektor ale o aluminiowe tłoki, które są w silniku i pokryte są filmem olejowym. Chyba ze załozysz zeliwne odpowiedniki ![]() ![]() ![]() ![]() Następny krok w tuningu - wtrysk nadtlenku wodoru ![]() Powodzenia ![]() |
Piekarz125p Fiat 125p Warszawa | 2004-04-10 21:43:47 Nie no wtrysk to to moze niebędzie raczej poprostu wyobraz sobie ze zamkne dopływ powietrza powiecmy w 50% to jeszcze kwestia testów i podam tlen ale po reduktoze czyli bedzie tylko tyle aby wyrownac te 50% ktore odciełem tym sposobem wzbogace powietrze ktore zostanie zassane i spowoduje to znacznie szypsze spalenie paliwa i dokładniejsze jak juz wyzej wspominałem nie będe jeździł na tym cały czas tylko par chwil a codo ilosci wtłaczanego tlenu to jeszcze będe nad tym myslal w kazdym badz razie będzie to podobne do instalacji LPG pod gaźnik |
![]() Skora Miłośnik FSO Atus Pierdus Plusus ... Gdańsk | 2004-04-10 21:49:34 A wtlocz i cala butle tlenu do silnika i przestan pierdolic farmazony ![]() Moze za ten wynalazek dostaniesz nagrode Jobla ![]() [ wiadomość edytowana przez: skora dnia 2004-04-10 21:51:14 ] |
Ramzes_II Lancia Kappa Dębica | 2004-04-10 21:57:58
![]() ![]() ![]() ![]() Mamy juz magnetyzer powietrza - moze czas pomyślec o JONIZATORZE POWIETRZA ?? kto zrobi odpowoednie badania i testy ? Juz widze oczami duszy te slogany reklamowe... przyrost mocy o 30 %, spadek zużycia paliwa o 50%, a to wszystko przez elektrycznie naładowane powietrze które działa jak iskra na swiecy spalając dokładnie mieszankę... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Piekarz125p Fiat 125p Warszawa | 2004-04-10 22:03:19
Weź se tego poldka lepiej ospojleruj bo na WIEJSKIM TUNINGU za słabo się prezentuje a pozatym co ty mozesz wiedziec o kreatywnym mysleniu, nie wtrącaj sie "nie dla psa kiełbasa" |
![]() Grzegorz2107 Lada 21072 Västerås/Sverige | 2004-04-11 00:18:04 Ja bym sie jednak bał , że mieszanina tlenu, którego miejscowe stężenie może być dość wysokie w połączeniu z mieszanką paliwową może spowodować zapłon w kolektorze dolotowym-nie jest to całkiem wykluczone , bo zawór ssący nie musi byś zawsze szczelny, tym bardziej , że gniazda zaworowe w takim silniku to super wytrzymałe trzeba by założyć.
Ja też kiedyś o tym myślałem, ale wyszło mi z obliczeń, że przez silnik przepływa w ciągu minuty tak wielka ilość powietrza, że doładowanie czystym tlenem ( w stanie lotnym ![]() Lepiej jednak zamiast kombinować z tlenem ( moim zdaniem musi to być ślepa uliczka ewolucji) pójść znaną ścieżką gazu rozweselającego, a alternatywy szukać w źródle jego uzyskania... |