MotoNews.pl
  

Tuning carinki e

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
hmm moze ktos doradzi co mozna fajnego zrobic w carince np jak uzyskac lepszy moment obrotowy lub troche konikufff wiecej czekam na propozycje
  
 
1. głowica
2. turbo
Tylko to ci pozstaje
a z duperelków: wkładka, dolot, wylot etc. chip nic nie da
  
 
Jak chodzi o tuning mechaniczny to wszystko zostało powiedziane.Moje zdanie-TURBO,a robienie głowicy FE?Efekt nieznany,chyba,że masz model GTi
  
 
Jaki masz silnik,bo po zdjęciach to niejest GTi.
  
 
najlepiej turbo bo za rozsadna cene daje to najwiekszy przyrost mocy albo podtlenek tylko ze cena podtlenku jest troche mniejsza niz turba a moc chwilowa wiec wybralbym turbo
pozdrwiam
  
 
tommy ma silnik 1.6 16v (wedlug tego co ma napisane w profilu...) z tego raczej rakiety sie nie zrobi...
  
 
Cytat:
2004-04-10 11:23:05, dzidek0 pisze:
najlepiej turbo bo za rozsadna cene daje to najwiekszy przyrost mocy albo podtlenek tylko ze cena podtlenku jest troche mniejsza niz turba a moc chwilowa wiec wybralbym turbo
pozdrwiam



po wawie jezdzi honda civic ktora z 1.5 ma ok 230KM
  
 
1.6 16V to bez większych perspektyw,jeden kolega z forum wymienia silnik z 1.6 na 2.0(3S-FE ) i przeciera szlak potencjalnych kłopotów.Może wymiana silnika na 2.0,a może 2.2 z Camry?szkoda kasy na dłubanie w głowicy i stożki i sportowe tłumiki ,bo turbo w pierwszej fazie to koszt 5-6 tyś zł i masz 90-95 KM z litra,to miałbyś jakieś 145-150KM,ale żywotność podzespołów i koszt ostateczny ze zmianą sprzęgła i kilku innych rzeczy,niewiadomy .Masz wg.mnie dwie opcje.Wymiana silnika na 2.0,albo monataż Turbo.
  
 
Cytat:
2004-04-10 14:22:48, dzidek0 pisze:
po wawie jezdzi honda civic ktora z 1.5 ma ok 230KM



Tylko, że silnik na bazie, jakiego jest to zrobione nijak można porównać do 3S-FE, ten szczaw ma bardzo mocny blok i głowicę i dlatego jeździ bez problemów większych, a próba nadmuchania na 200 kucy w 3S-FE bez wymiany większości części spowoduje, że silnika trzeba będzie szukać za horyzontem.

Na miejscu posiadacza cariny siadłbym sobie na spokojnie i policzył ile realnie jestem wstanie wydać jednorazowo kasy na tuning, ile potem miesięcznie mogą wzrosnąć koszta utrzymania oraz co chciałbym uzyskać docelowo.
Dopiero odpowiedź na tak postawione pytania pozwoli coś dobrać, często pomysły z uturbianiem szybko padają po zadaniu sobie takich pytań i ktoś jednak idzie w podtlenek albo odwrotnie, można też dłubać N/A ale to jest najdroższa opcja i często mało dostępna w niektórych silnikach z punktu widzenia produkowanych zamienników.
  
 
Cytat:
2004-04-11 12:25:15, faworyt pisze:
1.6 16V to bez większych perspektyw,jeden kolega z forum wymienia silnik z 1.6 na 2.0(3S-FE ) i przeciera szlak potencjalnych kłopotów...



A w czym 1.6 3S-FE jezdzi?? w Carinkach?? Hmm czyli 1.6 3S-Fe w Carinie przeklada na 2.0 3S-FE tak?
  
 
1.6 16V 4A-FE,przekłada się na 2.0 16V 3S-FE.

Cytat:
A w czym 1.6 3S-FE jezdzi?? w Carinkach??



Niema 1.6 3S-Fe,tylko 1.6 4A-FE o ile mnie pamięć niemyli to jeżdzi w Carinkach i 2.0 3S-FE też jeżdzi w Carinkach
  
 
A czy 3S to zwykła mieszanka a 4A to uboga ?
  
 
tommy w sumie podobny temat został poruszony w temacie linkuś
a po drugie napisz co masz już zrobione w wozie np czy ta końcówka rury to od tłumika przelotowego czy po prostu dobrze zgranan nakładka na tłumik