MotoNews.pl
  

Geometria kol [krakow]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
moze mnie poprawicie ale nic nie znalazlem w wyszukiwarce

gdzie najtaniej w kraku??

a moze ktos ma jakiegos znajomego co by dla klubu cos taniej puscil

pozdrowienia/ wesolego zajaca
  
 
na stadionowej dobrze robia a cena bodajze 50zl
  
 
niemma pod ręką żadnej mapki ale mógłbyś cos przyblizyc okolice chooper
  
 
hmmm sprawdzalem na mapce to jest przy kocmyrzowskiej

http://plan.naszemiasto.pl/plan_krakow.html
  
 
ponawiam watek... mozecie podac jakies zaklady ktore dobrze ustawiaja geometrie??
@ nazik byles juz na stadionowej?? jezeli tak to ile wzieli no i czy dobrze zrobili
  
 
ale 50 za pelna geometrie kol jednej osi czy tylko zbieznosc sama? ja robie od 6 lat na os. strusia w polmozbycie, nigdy nie bylo problemow z nimi, ceny maja takie: zbieznosc 40 ,geometria kol przednich{ zbieznosc, pochylenie wyprzedzenie sworznia} chyba 70 lub 80. wiec jesli na stadionowej robia cala geometrie za 50 i robia to dobrze to bardzo fajnie bo mam wlasnie luzy po 1cm na laczeniu wahacz stabilizator w 127, bede gumy i drazki wymienial w piatek no i musze potem na kontrole jechac a jesli da sie zaoszczedzic 30 zeta to byloby milo.


[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2004-04-14 22:07:09 ]
  
 
ja robilem na tzw PRce
50 pln geometria osi przedniej (zbieznosc, pochylenie koła)
facet ze 40 min robil (sprawdzilem sobie jeszcze hamulce)
siedzi se tam sam w sumie i nic nie robi to z nudow dobrze poustawiał (na mnie zuzyl wszystkie podkladki 18 w sumie)

okolice rybitw, ulica półłanki dalej wjechac w ulice magazynowa bedzie taka stacja cpn (jechac wglab magazynowej tak ze 150m i niebieska brama)
chyba ul.magazynowa albo ul.danałówka (ktoras z przecznic luknijcie na mapke)

no teraz to przod sie porzadnie trzyma
mialem 2 stopnie w negatywie a z drugiej 1st40min
a rozbiezby to był ze łohoho (na skali sie nie miescilo)
  
 
rifresz:)!


mam zalozona teraz przekladnie z bisa i potrzebuje ustawic geometrie (domyslam sie ze takie same beda ustawienia na tej przekladni jak i na serii).
jakie sa prawidlowe ustawienia kątow pochylenia kol i zbieznosc w malaczu?
  
 
ile was kosztuje ustawienie komputerowe zbieznosci (chodzi mi tylko sam przód na drążkach) odemnie wzieli 20 zl ??? normalne?
  
 
prawidlowe ustawienia katow sa w ksiazce.co do zbieznosci przod ma byc lekko zbiezny a tyl rozbiezny.ale to ci wszystko powiedza goscie na diagnostyce
  
 
wg książki :

- Kąt pochylenia kół przednich : 0*30'... 1*30' (4...8mm)

- Zbieżność kół przednich : -2 ... +2 mm
- Zbieżność kół tylnych : 4 ... 6 mm

Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy : 6*
Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy : 8*... 10*



dla przypomnienia : * = stopień



btw. spotkałem sie z opiniami,że podobno niski zawias,niezależnie od przeznaczenia,powinno sie ustawiać na 0,czyli zbieżność przód 0,kąt pochylenia przednich kół 0 i zbieżność tył także 0...

[ wiadomość edytowana przez: B_A_D dnia 2004-08-18 22:05:45 ]
  
 
akurat potrzebowalem tylko przod, ale mnie to zaciekawilo

BAD: Zbieżność kół tylnych : 4 ... 6 mm
Poochaty: tyl rozbiezny

hmm. czyja ksiazka mowi prawde?

ps: a swojej ksiazki chwilowo nie mam, wiec stad to pytanie...
  
 
hmm,no ja mam książke Klimeckiego i Zembrowicza z roku 1984
nie sądze aby w nowych książkach było inaczej
nie należy też zapominać że książka podaje dane dotyczące raczej seryjnego zawiasu a puchacz podał ustawienia sprawdzone przez niego na niskim zawiasie
Ja np. mam tył zbieżny,i to nie mało,i z tego co pamiętam cieło trochę lewą gume z tyłu,więc będe musiał to ustawić,ale ja prawdopodobnie zbieżność tyłu ustawię na 0 (czyli koła idealnie prosto)
tak jak mówię,gadałem kiedyś z Yaninnya na privie i powiedział mi że niski zawias niezależnie od przeznaczenia powinno sie ustawiać na 0 (czyli wszystko na zero)...

  
 
witam ja wam napisze coś co powiedziłami Człowiek który ustawiał mi geometrie: seryjnie kąty sa plusowe ponieważ producent przewiduje ze pod obciązeniem się resor ugnie i wydłuzy (logiczne) i w ten sposub kąt będzi edązył do neutralnych (czyli do zera) jak resor jest pod autem prosty lub wygięty to kąty muszą być minusowe bo resor bod ubciązeniem się ugnie ale już sie nie wydłuzy tylko skróci, i przy minusowych kątach koła będą dązyć do zera, a przy plusowych schowają się jeszcze bardziej.

Ustawiono mi wtedy kąty na -0,5 st i zbierznaść nie pamiętam dokłądnie ile ale chyba coś koo 3 mm. prowadzi się ekstra, i nie tnie opon
W sumie to tyle, mam nadzieje ze nei anmieszałem zbytnio:0
  
 
sorki ze sie podlaczam ale czy mozna jakos ustawic kat pochylanie kol tylnych???? bo mam wielki probl;em z negatywem!!a oponki sa drogie !!!!!!!!!!!!! czekam na cos powaznego !!!!!!!!bede bardzo wdzieczny!
  
 
pochylenie kół tylnych regulujesz sprężyną (a konkretniej jej długością)
  
 
W takim razie ja takze mam pytanie co do pochylenia z tym, ze kol tylnich.Mianowicie mam negatyw na jednyk kolo 9 stopni a na 6.Strasznie mi zjada oponki.Co do zawieszniea sprezyna cienta o 1 zwoj i dogieta.Macie moze jakis pomysl?Slyszalem ze mozna by od gory( bo sa 2 z gory i 2 z dolu sruby mocyjace) pomiedzy mocowanie bemna do wachacza popodkladac podkladki.. ktore by odchylily gore bebna tak wiec kolo zmienilo by swoje pochylenie.Wszytko fajnie tylko czy to bylo by w miare bezpieczne na takim dystansie pmiedzy bebenem a wachaczem jezdzic??
  
 
jakbyś tak zrobił to zmieniniła by ci sie płaszczyzna przylegania zabieraka do przegubu i tyle bys pojeździł
  
 
witam,

Odnawiam temat, szukam dobrego zakładu żeby ustawić geometrię w moim malcu w krk. z góry dzięki za odpowiedzi. pozdrawiam
  
 
ul Zdrowa 18a. Jest to ulica równoległa do Opolskiej ( przedłużenie Żmujdzkiej ). Podaje tel. 0501177088