Przeklamywanie licznikow

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Moze ktos z was ma jakies doswiadczenia w tym temacie lub jakies linki z badaniami rzeczywistych predkosci a wskazan na liczniku
ps wiem ze w autoswiecie byla kiedys taka tabela ale to dawno bylo i niemoge znalez tego nm
podobno 10% bledu przy ok 100km/h to norma oczywiscie na kozysc predkosci
  
 
u mnie w cc licznik przeklamuje prawie przy kazdej predkosci o 10km/h-jest to zmiezone na hamowni.byc moze dla tego ze mam oponki inne.nie orjetuje sie ktos z was jakie oponki powinien miec cc 900.bo sc 900 mialy 155/70r13 a ja mam 145/70r13 i moze tu jest jakis blad
  
 
Cytat:
2004-04-10 15:51:16, zowa pisze:
u mnie w cc licznik przeklamuje prawie przy kazdej predkosci o 10km/h-jest to zmiezone na hamowni.byc moze dla tego ze mam oponki inne.nie orjetuje sie ktos z was jakie oponki powinien miec cc 900.bo sc 900 mialy 155/70r13 a ja mam 145/70r13 i moze tu jest jakis blad


145/70/13 to seryjnie montowana opona do CC900
  
 
Cytat:
2004-04-10 16:08:01, Gadzio pisze:
145/70/13 to seryjnie montowana opona do CC900



dokładnie tak (do SC900 też).
  
 
Z tą prędkością wskazywaną przez licznik to różnie bywa. Ogólnie liczniki dawniej były kalibrowane dla prędkości ok. 60 km/h. Przy wyższych prędkościach zawyżają. Swoją drogą ciekawe jak to jest w nowoczesnych autkach, gdzie ponoć są stosowane silniki krokowe?

Proponuję zaglądnąć tutaj.


Moją brykę rozpędziłem ostatnio tylko do 115km/h i miałem 5500RPM na 4 biegu - cóż wg wyliczeń dla moich opon powinno to być 133km/h
  
 
co do tych opon do cc to gadzio i konrad maja racje 155 byly w sportingach choc pamietam ze 165 w cc sporting tez w salonie widzialem
no wlasnie gdzies czytalem ze w nowoczesnych samochodach rowniez liczniki przeklamuja i to sporo tylko niemoge znalez dokladnych danych pamietam artykul w ktorejs z gazet test lub porownaie golfa astry lub wectry ( niepamietam tego wlasnie ) w kazdymrazie mialo sie to tak rzeczywista 115 a licznikowe 130 co ciekawe wyczytalem rowniez ze to zamierzone dzialanie producentow dla naszego bezpieczenstwa . zastanawia nie tylko jedno czy w nowych samchodach ten blad rosnie wraz z predkoscia ??? hmm z wlasnego doswiadczenia w focusie predkosc maksymalna jest podana jako 198 a jadac do chorzowa jechalem 220 i to w 5 osob wiec co do wskazan licznika to bo niesadze zeby mi wsadzili 2.0 zamiast 1.8
  
 
Z tą prędkością to akurat mogła być prawda, bo producenci czasem też zaniżają podawane wartości v-max w dół. Po prostu z 5 osobami na pokładzie , z wiatrem w plecy i z lekkiej górki każdym autem jeśli nie strach można przekroczyć V-max producenta. Seat - katalogowo 188 - licznikowo 215 i jedynym ograniczeniem był tu problem z obrotami - żeby nie zarżnąc silnika.
  
 
zastanawia mnie wlasnie tylko to ile tak naprawde jedzimy bo jezeli jest takie przeklamanie juz przy 130 to przy 200 moze byc jeszcze wieksze ciekawe jak to jest
  
 
Cytat:
2004-04-11 11:02:58, bartek-bujak pisze:
zastanawia mnie wlasnie tylko to ile tak naprawde jedzimy bo jezeli jest takie przeklamanie juz przy 130 to przy 200 moze byc jeszcze wieksze ciekawe jak to jest


Bartek jeżeli przekłamywanie prędkości jest dla ciebie tak zajebiście ważna sprawą to może jedz to sprawdzić, nie wiem na hamownię, albo idz do tych co się ścgają na 1/4 mili oni chyba mają takie ustrojstwo do mierzenia prędkości o ile się nie mylę
  
 
widzisz interesuje sie ciastem na swieta , bezdomnymi psami i kotami i wskazaniami licznikow tak ci to zajbiscie przeszkadza???
jedni sa tego ciekawi drudzy nie musisz sie z tym pogodzic
  
 
Cytat:
2004-04-11 11:46:27, bartek-bujak pisze:
widzisz interesuje sie ciastem na swieta , bezdomnymi psami i kotami i wskazaniami licznikow tak ci to zajbiscie przeszkadza???
jedni sa tego ciekawi drudzy nie musisz sie z tym pogodzic


nie no przeszkadzać mi to nie przeszkadza, tylko smieszy mnie to jaki z tego robisz problem.
P.S.
To miło że interesujesz się bezdomnymi psami i kotami
  
 
jak masz w pełni sprawny obrotomierz to możesz sobie policzyć przynajmniej w przybliżeniu przekłamania licznika (obrotomierze mają mniejszy błąd, szczególnie w średnich zakresach obrotów).

Potrzebujesz znać - przełożenie skrzyni, przełożenie dyfera, srednicę kół napędowych (najlepiej dokładną, czyli zmierzoną a nie wyliczoną z szerokości i profilu gumy).

Rozpędzasz się do określonych obrotów na określonym biegu i spisujesz dane z obrotomierza i prędkościomierza (jak najdokładniej). Wyniki podstawiasz do wzoru.

V [m/s] = (obr * obw) / (skrz * dyf)

obr - obroty
obw - obwód koła [w metrach!]
skrz - przełożenie aktualnego biegu
dyf - przełożenie dyfra



[ wiadomość edytowana przez: schwepes dnia 2004-04-11 12:06:23 ]
  
 
z mojej strony zaden problem jedynie dociekliwosc (psy i koty to jest problem!!)
ps a skad wziac dane o przelozeniach ?? bo w instrukcji jest tylko przelozenie przekladni glownej .
a nurtuje mnie jeszcze jedna zecz w instrukcji obslugi podane sa maksymalne predkosci na kazdym biegu no ipytanie czy podawane sa dl maksymalnych obrotow na kadym biegu (czyli do odciecia) czy np dla obrotow na ktorych jest maksymalna moc auta ?? orientuje sie ktos moze jak to jest ??
  
 
Cytat:
w instrukcji obslugi podane sa maksymalne predkosci na kazdym biegu no ipytanie czy podawane sa dl maksymalnych obrotow na kadym biegu (czyli do odciecia) czy np dla obrotow na ktorych jest maksymalna moc auta ??


hmm.. teoretycznie prędkość max. na biegu to powinna być prędkość do odcięcia na biegach 1-4 (1-5) i prędkość max. na biegu 5 (6), która jest uzależniona np. od współczynników oporu aero i zazwyczaj jest mniejsza niż obroty mocy. max.

a naprawdę to wszystko zależy od producenta

Cytat:
a skad wziac dane o przelozeniach ??


jak nie masz w instrukcji to pozostaje internet.. poszukaj po jakiś zagranicznych forach, klubach forda itp.

ewentualnie spróbuj zapytać w jakimś serwisie.. może jak ładnie się uśmiechniesz to ci powiedzą
  
 
pewnie w aso niewiedza (tam zadko ktos cos wie)
no fakt na 5 niekoniecznie maksymalna moze byc na odcieciu bo to bylo by bes sensu .
u mnie jest jeszczecos takiego jak stala maksymalna predkosc obrotowa silnika (6200 obr a maks 6400obr)
no i ciekaw jestem dla ktorej to danej podaja maks np na 2 w moim przypadku na tym biegu licznikowy maks to prawie 100 a ksiazkowo 89 jakby sie tym sugerowac to u mnie przeklamanie ma sie podobnie jak u kolegi z cc
  
 
W zeszłym tygodniu w bardzo sportowym wozie Citroen Berlingo 1,9D bawiłem się GPSem na autostradzie K-ków Katowice. Z odcinków około 2-3 kilometrowych. Licznik 100km/h GPS 97km/h - licznik 120 GPS 116 licznik 140 GPS 132. Tak więc przekłamanie powyżej stówki szybko rośnie.
  
 
przejedż kilka Fotoradarów z różnymi prędkościami a po kilku dniach otrzymasz odpowiedż!!!!!
Albo przeleć obok takiego Pana z "suszarką" i odpowiedż będziesz mieć na miejscu!!! I po problemie