"inna" koncepcja chlodzenia swapa [126]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nie ma to jak ciekawe pomysly.

Ostatnio bardzo duzo mysle nad tym co i jak rozwiazac przy wstawianiu do mojego malenstwa silnika 1.1 od seicento. Rozmawialem z tata o chlodzeniu takiego wynalazka. Bardzo dziwi go to, ze wlasciwie kazdy swap ma chlodnice z przodu i przez caly samochod ciagnie sie weze od ukladu chlodniczego. Tak sobie myslelismy jak to inaczej rozwiazac i pojawil sie ciekawy pomysl.

Plaska chlodnica (pracujaca w poziomie a nie w pionie) polozona na tylniej czesci dachu auta, obudowana na zewnatrz skorupa (np. z zywicy), tak zeby calosc ladnie wygladala. Przednia czesc skorupy bylaby wlotem powietrza na chlodnice, z tylu zas znajdowalby sie wylot powietrza (wlot troche wyzej, wylot troche nizej - ruch powietrza wiekszy). Przewody do chlodnicy bieglyby z komory silnika przez tylna polke (jedna dziura z lewej strony polki, druga z prawej) wzdluz slupkow do dachu gdzie dochodzilyby do zamontowanej chlodnicy.

Co wy na to ?

Jedyny minus jaki do tej pory znalazlem to brak przeplywu powietrza kiedy auto stoi (np w korku).
  
 
ja widze jeden minus jest to minus stylistyczny co ty bedziesz wyglodal na dachu jak chlodnia ??
  
 
Cytat:
2004-04-11 08:46:38, Cichy_polonez pisze:
ja widze jeden minus jest to minus stylistyczny co ty bedziesz wyglodal na dachu jak chlodnia ??



dokładnie

bedzie to wyglądało jakby cos wyrosło mu na dachu nieładnego
  
 
myśle ze zdajesz sobie sprawe że zbiornik wyrównawczy musi byc nieco wyżej od chodnicy
  
 
co do wygladu to przy bardzo plaskiej chlodnicy poziomej i dobrej (ladnej) zabudowie tego wygladaloby nawet calkiem dobrze

kolejny problem to takze zbiorniczek wyrownawczy (szczerze to o tym nie pomyslalem ;])

caly czas siedze i mysle o jakiejs alternatywie dla ciagniecia przewodow do chlodnicy przez caly auto
  
 
dobrze zrobiona ( duzy wlot z boku lapiacy ladnie powietrze wylot w tylnej klapie dwa wentylatory jeden na nawiew dr?gi na wyciaganie powietrza z chlodnicy robisz cos w rodzaju tunelu powietrze wlatuje duza dziura w boku przelatuej pzrez chldnice i wylatuje dziura w tylnej klapie i nie bedzie probelmow z chlodzeniem w dziure w boku wstawiasz kratke tjuningowa malujsze ja pod kolor nadowzia i nie bedzie sie rzucac az tak w oczy wazne zeby chlodnica byla duza jakies 5L wiadomo im wiecej plynu w ukladzie tym bedzie wydajniejszy
  
 
Myslalem o zrobieniu odpowiedniego tunelu powietrznego w klapie z tylu. Powiesic chlodnice pod klapa na wysokosci (odpowiednio powiekszonych kratek), pod chlodnica wentylatory i wszystko razem jakos chodzacego ale przeszkoda w tym wypadku bedzie dosyc duzy rozmiar calosci i watpie ze zmiesci sie to w komorze silnika po zamknieciu klapy :/

wlasnie dzisiaj pojawil sie kolejny szalony pomysl

czy nie robili wersji seicento z klimatyzacja ? bo jestem prawie pewien ze tak, gdyby tak zalozyl klime do silnika 1.1 w malcu (kwestia czy wejdzie, no i problem z kolejna chlodnica w samochodzie)

maluch z klimatyzacja ?
  
 
poza tym chłodnica z przodu troszke dociąża ten przód
  
 
jeździ auto z taką chłodnicą, więc jest to wykonalne
LINK

zbliżenie na wlot: LINK

oczywiście pozostaje kwestia sensowności takiej przeróbki, bo jak ktoś wyżej pisał, tak zamontowana chłodnica niepotrzebnie dociąża i tak już ciężki przy swapie tył.
  
 
Jak dla mnie to chłodnica jest lepszym wariantem z przodu, dociązą przód dobrze wygląda A jak ty piszesz o klimie to można zamontować jedna chłodnice z przdu a drugą tka jak ty piszesz.. Ja tak to przynajmniej kumam. Pozdruufka
  
 
porozmawiamy jak cos takigo zbudujesz
  
 
ale za to miałbys ciepło w samochodzie...
  
 
Jak pierwszy raz zobaczylem swapa to bylem zaskoczony. Jedno co mi nie pasowalo to ta dziura na przednim pasie ale wkoncu pojawil sie rafalmaxi i maluszek 1,7 z silnikiem od alfy. Przyjrzyj sie temu i zrob taksamo bo to ładnie wyglada a nawet sie jakos tam zgrywa. Mosze ty bedziesz mial trudniejsze zadanie z wkomponowaniem tego bo masz eleganta (zaokrąglony przedni pas) ale ja wierze ze Ci sie uda.
  
 
pewnie i tak zostanie typowa dla swapow dziura w przednim pasie i chlodnica z przodu (to z chlodnica na dachu czy pod klapa to jakies takie kosmiczne koncepcje ), i jesli juz bedzie dziura w przednim pasie to osoba ktora to bedzie wycinala (moj lakiernik), dostanie fotke maxi rafala i ma byc tak samo ;]

troche ubolewam nad tym ze nie bede mogl zalozyc zderzaczkow chrom (belka z tylu), bo bardzo ladnie sie komponuja z poszerzeniam, ale najwyzej pogadam z lakiernikiem-blacharzem zeby mi ladnie spasowal te plastikowe szerokie 'eleganckie' zderzaki z poszerzeniami

zrobie fotki malca przed lakiernikiem i po i jestem na 100% przekonany ze jak rzuce ile za to dalem to niektorzy spadna z krzesel a polowa bedzie chciala numer do niego ;]

juz kiedys pokazywalem na forum fotki corsy ktora robil ten czlowiek