MotoNews.pl
  

Uszczelka po głowicą

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Jak można sprawdzić czy jest ona cała i jakie mogą być obajwy jej nieszczelności (pytam bo po otwarciu maski z lewej strony silnika - przy rozrządzie - słychać rytmiczne syczenie, choś przy dotykaniu dłonią w okolicach uszczelki nic nie czuć). Poza tym pod obudową termostatu zauważyłem kropelki wody - czy to może oznaczać uszkodzone uszczelki.
Astra 1,4 8V 1997.
  
 

objawy mogące występować przy nieszczelności uszczelki pod głowicą:

- po odkręceniu korka wlewu oleju maź koloru kawy z mlekiem (spowodowane to jest mieszaniem się płynu z olejem)
- po odkręceniu korka wlewu oleju zapach spalin
- znikający płyn niewiadomo gdzie (może on znikać do oleju albo układu wydechowego)
- grzanie się silnika

itp.

Adam
  
 
jeszcze bym zapomniał

- bardzo napęczniałe węze od chłodnicy
  
 
Co do syczenia to trudno powiedzieć na odległość. Ale gdybyś rzeczywiście miał takie przedmuchy to miałbyś ślady spalin w okolicy.
Pocenie się uszczelki wskazuje na jej nieszczelność. Sprawdź czy to napewno z tej uszczelki. Czy to powazne zależy od stopnia nieszczelności.
Inne objawy zależą od miejsca nieszczelności, niekoniecznie musi być wyciek w obiegu wody lub oleju.
  
 
Cytat:
2002-11-08 09:30:43, Sebek pisze:
Witam,
Jak można sprawdzić czy jest ona cała i jakie mogą być obajwy jej nieszczelności (pytam bo po otwarciu maski z lewej strony silnika - przy rozrządzie - słychać rytmiczne syczenie, choś przy dotykaniu dłonią w okolicach uszczelki nic nie czuć). Poza tym pod obudową termostatu zauważyłem kropelki wody - czy to może oznaczać uszkodzone uszczelki.
Astra 1,4 8V 1997.




Jeśli jest mokro, może być uszczelka, ale może coś wycieka w okolicach samej pompy. A syczenie raczej coś innego wydaje ???
  
 
Witam - czy ktoś orientuje sie ile może kosztować wymiana uszczelki pod głowicą ? (C14SE)
  
 
odkrec tez korek od zbiornika wyrownawczego,jesli masz zoltawy nalot na sciankach koloru siarki to masz walnieta uszczelke od stronu chlodzacej,niekoniecznie musi to byc wyciek oleju
  
 
panowie - to może podpowiecie mi jakiej firmy uszczelkę założyć ....... słuszałem że jest sporo i znacznie różnią się one ceną - ale czy większa cena oznacza zawsze lepszą jakość ??
  
 
Hmm żeby Ci nienakłamać (bo prawdopodobnie przekręce nazwę firmy) Reinz (?) podobno jest dobrym substytutem.
  
 
wszystkie sa w miare dobre oprocz wloskiego badziewia,nie szalej z niemcami bo sa najdrozsze.Ja do roznych opli wstawialem francuskie i trzymaja
  
 
no to może jeszcze jedno pytanie ..... co jest przyczyną "pęcznienia" przewodów cieczy chłodzącej ??
  
 
moze to wlasnie byc wina uszczelki,jak silnik pracuje to zasysa ci z zewnatrz powietrze i dlatego masz to syczenie robi sie poduszka powietrzna w silniku w ukladzie chlodzenia,pecznieja ci przewody,jak odkrecisz korek ze zbiornika wyrownawczego to pewnie jest uderzenie plynu.
moze byc tez przyczyna ze poprostu masz uszkodzony korekzrob w nim mala dziurke i zobacz wtedy czy ci przewody pecznieja.
Wskaznik temperatury niekoniecznie musi ci pokazywac ze samochod sie przegrzewa.
  
 
Czyli przewody nie powinny wogoole pęcznieć? Tylko jak poznać ze ciśnienie nie jest za duże. Przecież w układzie chłodzenia jest duża temp. wiec ciecz sie rozszeża, prawda? Korek w zbiorniczku wyrównawczym musi mieć zaworek ciśnieniowy który wypuszcza nadmiar ciśnienia!
  
 
Czyli przewody nie powinny wogoole pęcznieć? Tylko jak poznać ze ciśnienie nie jest za duże. Przecież w układzie chłodzenia jest duża temp. wiec ciecz sie rozszeża, prawda? Korek w zbiorniczku wyrównawczym musi mieć zaworek ciśnieniowy który wypuszcza nadmiar ciśnienia!
  
 
Cytat:
2004-02-18 14:19:03, PSYQ pisze:
Czyli przewody nie powinny wogoole pęcznieć?


przewody będą pęcznieć to normalne, ale nie powinny pęcznieć tak że nie można ich ścisnąć
Cytat:
Tylko jak poznać ze ciśnienie nie jest za duże. Przecież w układzie chłodzenia jest duża temp. wiec ciecz sie rozszeża, prawda?


w niektórych warsztatach mają mierniki ciśnienia, zakładają je zamiast korka i robią pomiar przy włączonym silniku
Cytat:
Korek w zbiorniczku wyrównawczym musi mieć zaworek ciśnieniowy który wypuszcza nadmiar ciśnienia!


Jak jest wszystko dobrze to nie powinien wypuszczać ciśnienia, ale jak jest coś nie tak to to jest tkzw. zaworek bezpieczeństwa który wypuszcza ciśnienie aby nie rozsadziło czegoś innego
  
 
A jeśli mam nieszczelności w układzie chłodzenia np. w którymś wężu ( coś tam widziałem na kombinacjanch ogrzewania parownika ) gdzies tam cieknie ale opaska przetarła wąż! Moze być taka sytuacja ze zasysa mi jakies powietrze/? bo te węze jak na moje oko robią sie za twarde. Koleś z ASo powiedział mi ze jest oki choć jush raz straciłem płyn. Wąż mi sie zsunął z jednej obejmy...
  
 
Cytat:
2004-02-18 15:03:38, PSYQ pisze:
A jeśli mam nieszczelności w układzie chłodzenia np. w którymś wężu ( coś tam widziałem na kombinacjanch ogrzewania parownika ) gdzies tam cieknie ale opaska przetarła wąż! Moze być taka sytuacja ze zasysa mi jakies powietrze/? bo te węze jak na moje oko robią sie za twarde. Koleś z ASo powiedział mi ze jest oki choć jush raz straciłem płyn. Wąż mi sie zsunął z jednej obejmy...



jak ci się zsunął wąż to albo miałeś za słabo przykręconą obejmę, albo masz takie ciśnienie że rozsadza powoli wszystko.

Jeśli masz jakąś nieszczelność to napewno nie będzie ci zasysać, a będzie wypluwać płyn.

Prosty test ci proponuje.

1. na wyłączonym silniku odkręć korek od wyr. tak aby zeszło ciśnienie i go zakręć spowrotem.
2. zapal silnik i chwile pogazuj i go zgaś.
3. odkręć korek i wtedy:
...a. syknie i nie wyleci ci płyn (raczej wszystko jest ok)
...b. zacznie syczeć i pod ciśnieniem wyleci ci spora ilość płynu (na bank coś nie gra, może być uszczelka albo głowica)