Mały problem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak wiecie mam w mojej ladzie silnik z fiata 132 DOHC TC. mam zamiar założyć teraz 2 gaźniki pionowe weber 40 IDF i kolektor ssący z fiata 125 ( oryginał do silnika DOHC) niestety kolektor jest tak duży że nie ma miejsca na aparat zapłonowy i serwo hamulca. Problem aparatu zapłonowego załatwiłem, będzie napędzany z wałka wydechowego. pozostał problem serwa. puszka jest za gruba. szukam sposobu spłaszczenia puszki lub jakiegoś mniejszego serwa. czy ma ktoś jakiś pomysł?? może inny kolektor ssący?? może gdzieś robią kolektory ssące na zamówienie??
  
 
Witaj - cos niecos wiem o tym - bo sam mam nieoryginalny kolektor w swojej-ale przy ladowskim.

Wiec - przedewszystkim - jak to jest ze ci kolektor o serwo zawadza? Tj o ta puszke cala-rurami wali? Powiedz czy juz wykreciles stary i nie mozesz wkrecic nowego IDFowego- czy tylko tak przymierzales?
Nie wiem jak to jest we fiacie w oryginale-ale wydaje mi sie ze bardzo podobnie i teoretycznie powinno sie to dac upchnac.
Popytaj jak to jest na forum fiat-furious.

Po drugie - do pionowych to nie mam doswaidczenia, ale wydaje mi sie ze nie powinno byc problemu wiekszego(choc moze...) z dorobieniem- z tym ze po hamsku spawanego- a nie odlew- bo to chyba za drogie jednak.
Po prostu popytaj jakis slusarzay-tokarzy- pokaz kolektor i powiedz jaki Cie interesuje.
Poza tym mowisz ze kolektor masz od 125??? Polskiego duzego z 2.0 TC???
Jesli to prawda, to nic prostrzego jak wcisnac serwo od duzego fiata(pod warunkiem ze w duzym=125 bylo z oryginalnym serwem)
Jeszcze raz popytaj na fiat-furious.
Ewentualnie sprobuj pomyslec cos o serwie z fiata 2.0-oryginala.

Pogadaj z tymi co Zhiguli maja - w nich NIE ma serwa wcale!!!
Ja swoja droga postaram sie zapytac Jonathana - bo on u siebie tez ma przekombinowany uklad hamulcowy!
  
 
popatrz na zdjęcia. na pierwszym widać oryginalny kolektor od 132 i pojedyńczy gaźnik. zobacz jak blisko jest serwo i kolektor. Na drugim masz zdjęcie kolektora 125 i 2 weberów ( serwo jest zdemontowane) na 3 zdjęciu kolektor. Kolektor jest bardzo szeroki i koliduje z aparatem i swerwem. Muszę jakoś zmniejszyć puszkę serwa. A jak to jest z hamulcami w Zhiguli??? Jeśli mają bez wspomagania to jak hamują??? tak jak w mojej bez serwa???. W kancie i polonezie serwo też jest duże ale tam jest więcej miejsca. Dłuższe błotniki i serwo jest trochę wyżej montowane.

Kolektor pochodzi z włoskiego 125 z silnikiem DOHC.





  
 
Moim zdaniem - tylko spawane rurki - bo ten jest faktycznie szeroki
Masz gdzieś fleszer fotki tych kolektorów, które masz założone???
To musiało by być podobne do tego co ma fleszer , ale wygięte do góry bo masz pionowe gaxniki- a nie poziome
Albo zobacz tu- widać tam na fotkach te kolektory do poziomych weberówwebery
  
 
jeśli rozwiąże problem hamulców to spokojnie mogę założyć ten kolektor który mam. Może zrezygnować z hamulców z serwem ale do szybkiej jazdy przydały by się wydajne hamulce. Jak to jest rozwiązane w Zhyguli????
  
 
ten kolektor , który masz jest OK więc pewnie masz rację
Tu jest schemat hamulców bez wspomagania w łądach 2101/02
  
 
I jeszcse ogólny w powiększeniu
To wszystko masz na stronie www.katalog.bos.ru
Piękne schematy
  
 
wszystko pięknie wygląda ale jak się z tym jeździ?? czy auto hamuje?? Czy wystarczy jak założę pompę od Żyguli i będzie ok???
  
 
Hmm, hamulce bez wspomagania, nie sa chyba najlepsze! Sam wiesz jak sie hamuje auto, jak silnik nie pracuje(serwo nie dziala).
No chyba ze rzeczywiscie w Ziguli jest inna pompa hamulcowa!

Ze zdjec wnioskuje ze zawadza nie o "puszke" serwowa, a o "rurke" ktora z niej wystaje- czyz nie?
Byc moze da sie jakies przejscie zrobic-zeby poslac ta rurke na bok - byc moze ze da sie ja wygiac-ALE to TYLKO u profesjonalisty!
Wiesz jak jest z gieciem rur - a tu zartow nie ma!

Ppogadaj moze z jakims mechanikiem, moze on cos doradzi -jakies inne serwo, czy cos.
Poszujkaj w liscie uzytkownikow kto ma ziguli i zapytaj, z tym ze Andrzej z krakowa, chyba odpada, bo on ma juz nowe!
  
 
Dużo kierowców rajdowych demontuje serwo i resztę wspomagaczy żeby lepiej czuć samochód. Trzeba mieć wyćwiczone nogi tylko...
  
 
Witam
Normalnie w 125P jest raki dziwny wspornik na serwo i pompe, moze coś takiego Ci rozwiaze sprawe?.. musiałbys tylko kantowi zajrzec pod maskę
  
 
od kanta nie podejdzie.