Ile max km/h na poszczególnych biegach??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chodzi mi o silnik 1.5.
  
 
Wiesz Jafi, ja mam coprawda 1,8 poj., ale raczej patrzę na obroty nie na prędkość.
Może lepiej na prędkość czasem nie patrzeć
A co do pytania, to nie do końca jestem pewien - czy chodzi ci ile się da (na max-a), czy ile się powinno (max-ymalnie)?
Pozdrawiam.
  
 
Tak się tylko pytam bo właśnie kumpel dostał w firmie fiata mareę i tam w książce ma taką tabelkę ile maxkm/h na poszczególnym biegu i bardzo byłem ciekaw ile to jest u nas - oczywiście nie ile się da na maxa ale ile jest dopuszczalne maxymalnie.
Też patrzę na obrotomierz i jeszcze nie wjechałem na czerwoną skalę chociaż czasem było blisko.

  
 
Też jestem ciekaw tych danych dla wersji 2.0
  
 
Być może tabele z podanymi prędkościami max. dla poszczególnych biegów podaję się dla silników delikatniejszych.
W naszym przypadku wiadomo, że nikt przy normalnej jeździe nie kręci silnika do wartości granicznej.
Zresztą jak by nawet to robił to i tak nie przekręci silnika ze względu na odcięcie przez komputer paliwa chyba przy obrotach ok.6.000.
  
 
Na pewno nie przy 6.000. W 1,5 odcinka jest przy 7,5 tys. Do 6.000 dochodze czaszami przy wyprzedzaniu i nie zdarzylo mi sie zeby mi odcielo Jesli chodzi o silnik 1,8 i 2,0 MaciekGT napewno bedzie wiedzial gdzie jest odcinka.
  
 
MaćkowiGT odcina chyba przy 6800 obr.
  
 
Nie wiem jak jest u Was - ale moje espero odcina przy równo 7 tys obr (często testowane )
Zamykam obrotomierz i pyk

Odnośnie prędkości - to nigdy nie sprawdzałem - ale na trójce na wyścigach na 400m mam ok 135-140

a kilka razy jechałem i mam na to świadków licznikowe 220km/h.........z takim małym haczykiem - bo mam licznik wyskalowany do 200km/h......ot wersja koreańska

Wskazówka wychodzi za licznik......
naprawde cool to wygląda....

mam wtedy 6-600 - 6-800 obr/min.....

jeszcze przyśpieszał......ale baaaaaaaaaaaaaaaaardzo wolno i bałem się aby silnik nie wyskoczył

- ale mercedesa C klase odstawiłem......podobnie jak wszystkie esperaczki w drodze na zlot w rudnikach
  
 
Ja swojego wczoraj (dzisiaj?) przetestowałem na Toruńskiej i poszedł tylko 170 na 5. Fakt, że mam samochód w sumie seryjny, choć koreanischen version. Trochę wam tak zazdroszczę tych prędkości. No nic, może kiedyś coś wymienię na bardziej spotrowego (najlepiej samochód )
  
 
Cytat:
2002-11-11 02:40:23, Tomek-Mydlowski pisze:
Nie wiem jak jest u Was - ale moje espero odcina przy równo 7 tys obr (często testowane )
Zamykam obrotomierz i pyk

Odnośnie prędkości - to nigdy nie sprawdzałem - ale na trójce na wyścigach na 400m mam ok 135-140

a kilka razy jechałem i mam na to świadków licznikowe 220km/h.........z takim małym haczykiem - bo mam licznik wyskalowany do 200km/h......ot wersja koreańska

Wskazówka wychodzi za licznik......
naprawde cool to wygląda....

mam wtedy 6-600 - 6-800 obr/min.....

jeszcze przyśpieszał......ale baaaaaaaaaaaaaaaaardzo wolno i bałem się aby silnik nie wyskoczył

- ale mercedesa C klase odstawiłem......podobnie jak wszystkie esperaczki w drodze na zlot w rudnikach



To nie jest z moim esperakiem tak zle, na trojce przy 5200-5300 mam ponad 120 km/h, a co będzie przy 6000 tyś...

a tak na marginesie Tomek ta twoja jazda chyba trochę zmniejsza trwałość twojemu bolidowi...
  
 
trudno od tego jest
  
 
tak, Tomku , pamietam tamtą drogę do Rudnik, najpier bym wjechał w kufer Jeżykowi bo się zagadałem , a jego przyciemnionych świateł nie zauważyłem (to było na zwężeniu 20 km od Wawy), a później próbowałem się ciebie trzymać, ale przy 180 to mi pary pod maską zabrakło, ty byłeś pierwszy, ja jakieś 100m za tobą , a za nami ........ pusta autostrada z majaczącymi w oddali esperakami......... widać było że [poszedłeś wtedy około 200

A teraz uczę się jeździć, i zmieniam biegi przy 2,5k obr/min do 3,5k obr/min - jest ciężko, ale lubię to auto i chcę jeszcze nim pojeździć ze 4 lata

Diackon

[ wiadomość edytowana przez: Krzysiek-Diackon dnia 2002-11-13 09:28:23 ]
  
 
troszke ponad 200 ......a na pokładzie miałem 3 osoby
  
 
Nikt nigdy nie odpowiedział na pytanie zawarte w tytule, a ja chciałbym zapytac, czy w Espero V-max osiąga sie na 4-tym biegu, czy na 5-tym (Sorry za laickie pytanie ale do tej pory nie mialem okazji tego sprawdzic)
  
 
Pytam dlatego bo raz zdazylo mi sie "szybciej" jechac i wskazowka na 5-tym biegu byla w okolicach 4200 - 4400 i zastanawialem sie czy w ogole pojdzie dalej, niestety droga nie byla odpowiednia...:(
  
 
No więc mi na czwórce nigdy nie udało się osiągnąć 180km/h , najwięcej było około 170, a na piątym biegu najszybciej na LPG jechałem 190 km/h i to już był napewno kres ... możliwości i mojej desperacji
  
 
Krzysiek, a obrotomierz, mniej wiecej jakie wartości wskazuje przy takich predkosciach?
  
 
skrzynie z 1,8 i 1,5 sa identyczne, dłuższa jest skrzynia w 2,0
Co do moich testów to wychodzi że jedynka do ok.50km/h, dwójka ok 95km/h trójka tak jak Tomek pisał ok 135km/h przed 140km/h było juz odcięcie..
A ja mam odcięcie tez na licznikowo 7 tys ale na mierniku elektronicznym to jest ponad 6700obr/min
  
 
oki to moze ja powiem jak jest u mnie...na 1 ponad 40 (nie ma sensu kreci cbo juz wtedy lepiej idzie na 2:) na 2 ok 80 na 3 pod 130 na 4 nie wiem zawsze wrzucalem piatke a na 5 przy 4200-4500 ma te swoje 170 i dalej nie bardzo chce isc..to tyle dla silnika 1.5 w moim przypadku..
  
 
rjsunset - Vmax w 1,5 osiaga sie tylko na 5 biegu...