Corolla + LPG

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam klubowiczów,

zacznijmy od tego, że na tym forum jestem NOWY. A teraz mam pytanie i będę wdzięczny za wszelkie porady. Mam zamiar założyć gaz do Corolli 1.4 z '98 roku. Ma przejechane 90 tys.
Kto z was ma jakieś doświadczenia z tym modelem (silnikiem) lub wogóle z LPG w Toyotach ? Czy występują jakieś negatywne skutki w postaci drastycznie ukróconej żywotności silnika lub jego elementów (pomijam gniazda zaworów) ?
Dzięki za wszystkie uwagi. Aby nie zaśmiecać forum wątkiem, który już może był przerabiany proszę o uwagi na prv. bobeee@wp.pl

Pzdr
Paco
  
 
Paco
Faktycznie o LPG trochę na forum już było, poszukaj dobrze. Przeglądarka nie łapie słów 3-literowych, więc wpisuj LPG* lub *LPG

Napisz coś więcej o użytkowanym przez Ciebie modelu. Jeśli to liftback albo sedan to możesz pomyśleć o zbiorniku gazu w bagażniku, to hatchbacka pasuje chyba tylko zbiornik zamiast koła zapasowego.
  
 
Ostatnio było trochę na ten temat tutaj: http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=20873&c=18&f=23 - patrz na wątki ze stosunkowo niedawnymi datami
  
 
szukaj szukaj ale powiem ci szczerze ze jestem w sumie zadowolony z gazu przejechałem już 30 tysięcy (było 140 jest 170 tysięcy) i jesli chodiz o silnik to bez problemów
  
 
Witam
ja tez się nad tym zastanawiałem - oj bardzo długo. Teraz to wiem. Wiem że o pare lat za pużno to zrobiłem. ale wkońcu juz mam i jest oki. Powiem więcej jest super. Co prawda od 29 marca udało mi się zrobić tylko 2,5kkm - i nie umiem powiedzieć za dużo - jeśli chodzi o dalszą eksploatacje. Ale jestem strasznie zadowolony. Pracuje bez problemowo - a ile zostaje w kieszeni. Jedyne co mnie drażni to to że odwiedzam częściej stacje benzynową - bo zbiorniki w kole nie są zbyt pojemne. Jeśli chodzi o spalanie to wychodzi 8,9l/100km teraz w święta wyszło 10l/100km z trzema rowerkami na dachu - myślę że jest to dobry wynik. Ja jestem zadowolony.
Jeżeli to Ci w czymś pomoże to przejżyj moje podejścia do LPG - oj długo to trwało.
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=41601&c=18&hq=&f=23

Pozdrawiam

mysle że warto
  
 
Problem masz taki jak ja – mam corolkę rocznik 99 (czyli ten sam model co twój), przejechane 100kkm, myślę o LPG i szuka informacji.

Wynik szukania jest taki, że generalnie wszystko ale......

Parę razy spotkałem się z informacją o wypalaniu gniazd zaworów po przejechaniu ponad 30kkm . Na jednym z wątków była informacja o kłopotach po 80kkm .

W ASO ostrzegali mnie, że bywa tak, że trzeba robić zawory raz do roku . No i jestem cały głupi teraz, bo wszyscy, którzy na forum z gazu są zadowleni to mają go krótko (25kkm to wcale nie jest dużo).

I sta pytanie do wszystkich – jak jest naprawdę z tymi zaworami????
  
 
To już jest silnik nowej generacji VVTi i tam byle jakiej instalacji gazowej nie wstawisz. Do mojej Corolli instalacja kosztuje w ASO ok 6.000-7.000 zł, może poza ASo będzie taniej, ale nikt takiej nie oferuje (nie słyszałem) i co z gwarancją???

Popytaj u niezależnych producentów i montażystów. Auta gazują głównie osoby posiadające starsze samochody. Na pewno gaz w takiej Corolli jak Twoja ma R_Gościu, on sporo jeździ tylko rzadko bywa na forum. Spróbuj wysłać do niego priva.

  
 
Cytat:
To już jest silnik nowej generacji VVTi i tam byle jakiej instalacji gazowej nie wstawisz.



Silniki VVTi pojawiły się dopiero w 2000r. Ja mam 99 i jeszcze poprzednią generację (86KM). Mogę zainstalować instalację już za 2k plz. Ale boję się tego wypalania zaworów - pytałem gdzie się dało i albo nikt nic nie wie, albo coś wiedzą ale zero konkretów. Zastanawiam się, czy rodzaj instalcji LPG może mieć wpływ na wypalanie zaworów?

Cytat:

Do mojej Corolli instalacja kosztuje w ASO ok 6.000-7.000 zł, może poza ASo będzie taniej, ale nikt takiej nie oferuje (nie słyszałem) i co z gwarancją???



Zanim kupiłe swoją tojkę pytałem o LPG do VVTi i dowiedziałem się, że musi być instalacja IV (sekwencyjny wtrysk gazu) lub V (wtrysk w fazie ciekłej) generacji. Dotyczy to wszystkich silników, które mają dwie sondy lambda.
Ta pierwsza kosztuje 4.4 ta druga pnad 6 kplz. Toyota oficjalnie zaleca tylko generację V stąd te 6 - 7 kplz w ASO. Podobno jedyny problem z IV generacją w VVTi to utrata gwarancji na silnik....
  
 
Cytat:
2004-04-14 15:02:36, wojstank pisze:
Zanim kupiłe swoją tojkę pytałem o LPG do VVTi i dowiedziałem się, że musi być instalacja IV (sekwencyjny wtrysk gazu) lub V (wtrysk w fazie ciekłej) generacji.



Potrzebowałbym V generację, oczywiście gdyby mi przez głowę przeszło gazować taki ładny silniczek, a nie chodzi

Cytat:
Podobno jedyny problem z IV generacją w VVTi to utrata gwarancji na silnik....



Do tego jeszcze tylko niepokój o zawory

Powtórzę - odezwij się do R_Gościa, on też a IMO 1.4 86 KM
  
 
Cytat:

Do tego jeszcze tylko niepokój o zawory



Zakładam, ze skoro Toyota dopuszcza gaz to w tych silnikach problem nie istnieje....

Cytat:

Powtórzę - odezwij się do R_Gościa, on też a IMO 1.4 86 KM



Tak spróbuję, ale skoro rzadko bywa na forum to i mojej wiadomości szybko nie dostanie