MotoNews.pl
7 Nagar na pierwszym cylindrze (45628/27)
  

Nagar na pierwszym cylindrze

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam poldka Atu+ 1.6 z LPG. Przebieg 80 tysięcy
Od nowego jezdze na oleju Castrol GTX Magnatec Full Synthetic (5W-40)
Od jakiegos czasu zauwazyłem ze zaczyna mi ubywac nieznacznie oleju, a na pierwszym cylindrze na swiecy robi sie nagar. Wymienilem swiece na nowe i po jakims czasie znowu pojawił sie spory nagar. Pozostałe 3 świeczki - zero nagaru.
Co to moze byc?

Moze czas zalewac juz go gestszym mineralnym?
pozdrówka

  
 
Generalnie nagar na świecy oznacza spalanie oleju a więc silnik zaczyna go brać. Trzeba zrobić test na cisnienie sprężania. Wyraźny spadek na cylindrze pierwszym w stosunku do pozostałych oznacza zły stan pierścieni i gładzi cylindrowej. Jeżeli cisnienie będzie prawidłowe (10-11 at) i wyrównane (różnice pomiedzy cylindrami nie przekraczające 1-1,5 at to należy przypuszczać że zużyły się uszczelniacze na trzonkach zaworowych i wystarczy sama ich wymiana, co dobremu fachowcowi zajmuje maksimum pół dnia czasu i nie wymaga demontarzu głowicy, jeżeli dysponuje się odpowiednim oprzyrządowaniem.
  
 
No ja ostatnio sprawdzalem kompresje w cylindrach po tym jak zauwazylem olej na bloku,przyjechal kolega i zmierzyl mi i wyniki byly takie:
1-11,0
2-9,5
3-11,5
4-11,5
w dodatku cos dziwnie fiat sie zachowuje..czyscilem mu swiece i przewody..a po odpaleniu przez chwile na 3 gary godzil..no i po chwili znowu knoty swiec byly czarne czyli mi tez olej wcina????
pewne jest ze musze zrobic szlif glowicy..no i z tego co mi radzil Mokry wymiane uszczelniaczy zaworowych... pozdroowka Mariusz
  
 
jak Ci olej sika z boku to moze byc uszczela pod głowica
  
 
No jest blok mokry od oleju....ale w sumie auto ma 21 lat i tylko 83 tys kilometrow zrobione..wiec w sumie nic dziwnego..tyle ze na wymiane uszczelki pod glowica..uszczelniaczy zaworowych i szlif glowicy..nie mam kasy niestety pozdroowka Mariusz
  
 
a sam nie mozesz tego zrobic?
  
 
Hehe, mi na pewno łyka sporo pomimo że mam zalany jakiś "Diesel Oil" . Jak wyczyściłem wszystkie świece na błysk i odpaliłem to po dosłownie chwili już były czarne. Dobrze że jakoś pali jeszcze .
  
 
Cytat:
2004-04-14 18:56:10, SPAjK pisze:
a sam nie mozesz tego zrobic?


Mnie chodzilo o to ze nie mam kasy na te poszczegolne elementy..juz nie mowiac o tym ze musialbym kanta do kogos zawiesc zeby to zrobil..bo ja sie napewno tego nie podejme...ja umiem tylko klocki zmieniac hehehe zarcik.. do takich zabaw trzeba miec klucz dynamometryczny i inne ciekawe rzeczy...ale poki co..jeszcze chyba na tym pojezdze troszke..pozdroowka Mariusz
  
 
Przy jeździe na benzynie na bardzo krótkiej trasie albo po samym odpaleniu i nie "przepaleniu" świec dłuższą jazdą zawsze będą one czarne.
  
 
Aha....to nie wiedzialem...no a tak po za tym to ja nie mam wyboru..musze na benzynie jezdzic tzn narazie nie jezdze bo brak oc..i przegladu..i wogole jednak wielka zwala!!!! pozdroowka Mariusz