Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Voy Miłośnik FSO Poldżons Constarownia/Sunderland | 2002-11-08 18:50:23 Cze to znowu ja ale mam drugie pytanie:
jaki powinien być luz na ząbkach pompy oleju??? z gory dzieki |
![]() bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2002-11-09 18:09:18 Luz międzyzębny :
nowe części= 0.150 max= 0.25 |
Bayer Warszawa | 2003-05-24 16:21:12 Czy aby wymienic pompe oleju w poldku trzeba wyciągać silnik a jeżeli tak to jaka jest kolejność demontażu i montażu??Pomożcie ![]() |
![]() MaciekW Miłośnik FSO Fiat Doblo Częstochowa | 2003-05-24 16:24:19 chyba wystarczy zdjac miske |
![]() Qvasiu Polonez Caro 1.6 GLi Lublin | 2003-05-24 16:33:00 Dokladnie.. trzeba odkreci "plozy" i miske... taki zabieg czeka chyba niebawem moj sprzecik... ale nie bede sie tu narazie wywodzil co sie dzieje... albo... sorki...
... wiec tak... dzieje sie cos takiego... na "wolnych" rozlacza sie i zalacza komp, zaswiecaja sie kontrolki niemal wszystkie ![]() |
![]() Samael Miłośnik FSO HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-07-13 20:36:12 witam
wie ktos moze z czego jest wykonana oraz jakiej jest grubosci uszczelka miedzy pompe oleju a kolnierz przewodu doprowadzajacego olej do obudowy przedniego lozyska glownego (silnik 115C) badz w blizej nie okreslonym kierunku (polonez)? nie moge tej uszczelki nigdzie kupic, a bede sie bral za zmiane pompy i chce sobie wszsytko przygotowac zeby nie latac pozniej za uszczelka a i czy jak wyjme pompe oleju to kolo napedzajace walek pompy nie zsunie sie z walka aparatu zaplonowego i gdzies sobie nie poleci? nie chce rozregulowac zaplonu czy moze trzeba wczesniej odkrecic podstawe aparatu zaplonowego i po zalozeniu nowej pompy dopiero zalozyc aparat i ustawic zaplon? [ wiadomość edytowana przez: Samael dnia 2004-07-13 20:55:49 ] |
![]() Hubiszon Caro 1.6 GLE + LPG Radom | 2005-03-21 21:27:32 Jak mam się dobrać do zaworu na pompie oleju, bo chce go sobie podciągnąć ... mam nadzieję że nie muszę odkręcać pompy, wystarczy że zdejmę miske ? |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2005-03-21 21:41:15
powiedz po co? Podkręcisz tylko górna granice ciśnienia oleju. Na gorącym silniku i tak ci nie dojdzie do 0.4 na wyjsciu z pompy bo nie wierzę abyś miał silnik żyletę albo jeździł na oleju "moto doctor". Za to na zimnym przekroczy je znacznie. Wiem że w OHV jest spory wieloklin na wałku pompy, ale w DOHC np. cos takiego kończy sie obrobieniem wieloklinu na gładko = wymiana pompy. Sądze że to nie ma sensu. Zbędne obciążenie pompy i jej napędu. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2005-03-21 23:28:59 To jest zawór zabezpieczający. Puszcza tylko jak ciśnienie przekroczy 0.4 MPa (około). Jeśli ciśn. jest niższe to jest zamknięty i ciśnienie jest takie ile może dać pompa przy danych warunkach. Na ciepłym nic to nie zmieni. Jak masz okolice zera to tak zostanie. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
![]() piter_mg Miłośnik FSO Polonez Caro 1,6GLE Warszawa | 2005-03-21 23:56:29 chyba tak - u mnie na zimnym pokazuje na wolnych ciut pod 0.4, a jak się nagrzeje to na wolnych ciut ponad zero, ale w czasie jazdy trzyma pod 0.4. Jak się go przyciśnie zbliża się bardzo do 0.4, ale nigdy nie widziałem żeby je przekroczył ![]() |
![]() GeOrGe Polonez Caro '94 2.0 ... Białystok - Puńsk | 2005-03-22 09:48:59 Jak zwiększysz ciśnienie ponad 0.4bara to zwiększysz też zurzycie kawitacyjne i szybciej pójdą ci panewki i inne pary tarciowe w silniku które są smarowane pod ciśnieniem. |
![]() pinifarina Miłośnik FSO Polonez 1,5 kraków-olkusz | 2005-03-22 13:35:43 U mnie zaś cisnienie na zimnym skacze aż prawie pod 0,8,po rozgrzaniu spada do 0,4 i tak trzyma przy 3000obr,a na wolnych troche ponad zerem!To chyba też oks!Pozdr! |
![]() piter_mg Miłośnik FSO Polonez Caro 1,6GLE Warszawa | 2005-03-22 13:52:03 z drugiej strony mechanik mi mówił, że te wskaźniki tak naprawdę lubi pokazywać bzdury... a najważniejszym elementem jest lampka kontrolna ciśnienia oleju - reszta to "bajer". |