Acc r95 i dziwne problemy z olejem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam wlasnie mam pewien problem z accencikiem ktory na 1000 km bierze .... 1 L cala gora silnika zrobiona czyli glowica pierscienie uszczelniacze,przedmuchow nie ma,wiec juz zabardzo nie wiem gdzie szukac......w dluzszych tarsach bierze wiecej oleum z powodu chyba wiekszych predkosci na rurze wyd osadza sie cus co przypomina przejarany olej.... z gory za pomoc....

P.S w servisie pwoiedzieli mi ze ten accenty tak maja czy to prawda ???!!!!???
  
 
Wybacz mi ale nie pomoge Ci w tej sprawie. Pragne Cie tylko powitać w naszym skromnym gronie


P.S. Tnij Doogas wszystko zniose
  
 
jak na moj gust to faktycznie duzo sobie łyka oleju... ale nie mam pojecia niestety dlaczego az tyle
To nawet moj poniak z 91r bierze 1l na okolo 2500km....ale slyszalem ze peugeot`y 406 nowki tez potrafia sobie ladnie posmarowac ...moze tak ma byc

Oj myslalem ze bede pierwszy i ztego wszystkiego zapomnialem Cie powitac ....Witaj w formacji HTG he he

[ wiadomość edytowana przez: pony91 dnia 2004-04-15 23:55:31 ]
  
 
heheehehe thx za powitanie )))) wielkie dzieki
ale ten hultaj z tym olejem to mnie rozwala
ale fakt w zime jak jezdze duoz wolniej spadek oleju spada do 3500=1l wiec to jest to chyba zwiazane jakos z obrotami silnika sam juz nie wiem :/
  
 
mi podobnie jak koledze pony91, tyle tylko ze my mamy 13 letnie autka

[ wiadomość edytowana przez: dawciol dnia 2004-04-16 08:58:09 ]
  
 
sam sie ostatnio przerazilem jak wyprzedzalem z dwojki jakiegos burka w beemce ktory zajechal mi droge.Dalem po garach ,patrze w lusterko a z rury klab dymu,a nigdy wczesniej tak nie sadzil.Jednym slowem nieciekawie,a z drugiej to moze nawet dobrze bo osiol mojego castrola sobie troche powachac musial hehe Na 10 tys km bierze ok 5l oleju ale przebieg swoj ma
Uszczelniacze czas wymienic tak mi sie wydaje
  
 
u mnie tez łykał przed wizytą w AT teraz w miarę sie poprawiło

mówili że jakby dalej łykał to można spróbowac poprzez zamianę lepkości na wyższą i może to pomóc
  
 
dziwna sprawa..ale na pewno nie jest tak ze 'ten typ tak ma'..
a nie kapie ci nic nigdzie? mi ciekło z miski olejowej.. i z niedokreconego filtra oleju (brawo dla mechaników )
  
 
Vitam , napewno nie mozna powiedziec ze "ten typ tak ma"
Podczas mojej pracy w ASO nie zdarzyl sie taki przypadek . Jesli były wymienione pierścienie , to sądze że gładz cylindrów też była sprawdzana. ACCENT ma niskiej jakości pierścienie olejowe , ale bez przesady , 1 litr to i tak duzo jak na to auto.
Proponuje poszukać wycieku na wale korbowdowym od strony skrzyni (pod sprzęgłem) No i ewentulanie gdy auto ma ponad 100 tys. proponuje mu wlac 10 W 40 albo minerał 15W.
Pozdrowionka
  
 
Cytat:
2004-04-15 23:30:47, iommi pisze:
witam wlasnie mam pewien problem z accencikiem ktory na 1000 km bierze .... 1 L cala gora silnika zrobiona czyli glowica pierscienie uszczelniacze,


sprawdzic ciśnienie na tłokach i porównać z danymi fabrycznymi, jeżeli jest w normie to szukaj wycieków.
Cytat:
P.S w servisie pwoiedzieli mi ze ten accenty tak maja czy to prawda ???!!!!???


Gdyby tak miały to by miały od nowosci i nie byłoby na nie gwarancji. A tak to musi być jakas wada, usterka którą można usunąć. Tylko trzeba ją zlokalizować.
pzdr
  
 
Mój Accent łyka ok 2 setki oleju na tysiąc km.
Chciałem wymieniać uszczelniacze zaworów ale znajomy mechanior przekonał mnie, że to nie ma sensu.
Pytałem o spalanie oleju ASO i twierdzą, że 2 seki to nie problem a jak będzie wiecej palił to trzeba będzie to "leczyć"
Chyba starsze Accent tak mają
  
 
sprawdź drożność zaworu pcv w pokrywie zaworów i sprawnośc zaworu egr. mechanicy będą wiedzieć o co chodzi. poza tym świeżo po złożeniu może trochę brać oliwę ale 1l to trochę dużo.
  
 
dzieki za wszytkie odpowiedzi )))))))
jak by ktos mial jeszcze jakis pomysl to z gory dziekuje,musze cos z tym zrobic bo mnie to strasznie wkurza bo jezdze nim dosc duzo i dolewac co chwilke mi sie nie usmiecha zabardzo
po remoncie mam juz zrobione gdzies okolo 7000 km wiec chyba powinno sie juz tam wsyztsko ulorzyc ?
  
 
Witam! Ja rowniez mam problemik z olejem w Acc 1.5 12v, ale troche inny: oleju nie bierze prawie wcale, lecz cisnienie spada do zera na wolnych obotach, zato nawet przy 1.5k obr i wyzej. konsekwentnie rosnie az do ok. 5 atmosfer przy 5k (chyba ok?), wymiana oleju na mineral przynosla poprawe na jakies 2 tygodnie, teraz znow to samo, czy moze to byc wina np. pompy olejowej? aha przebieg 101k km, swiezy olej
  
 
na ciśnieniu oleju sie nie znam.. chłopaki mechaniczni pomóżcie
  
 
branie oleju ma sporo przyczyn....skoro robiłeś góre całą to zapytam a co z zaworami....wszytko ok? sprawdzone, zapłon tez ustawiony i oczywiscie rozrząd ...wszystko działa....bez zarzutu....? Jka spaliny ...jaki kolor widać że pali olej? Sporo jeszcze jest pomysłów począwszy od PCV (jak pisano powyżej) czesto jest przyczyną znikania oleju, przez jakieś nieszczelności.... spokojnie powoli wszytko obejzyj i dawaj znaki na forumie....
  
 
niedlugo posprawdzam te pcv i egr tylko zabardzo nie moge ich znalesc w swoim accencie co do koloru spalin to wydaja sie wporzadku tylko ze po przejechaniu tak gdzies ze 100 km na wydechu osadza sie taka gesta smola nie wiem jak to opisac dobrze moze foto wrzuce niebawemz zaworami jest wszystko ok 2 byly padniete wiec nie bawilem sie i wrzucilem nowe,oleum zmienilem na mineral bez rezultatow wiekszych(no moze ciut mniej bierze ale praktycznie zero roznicy).
ogladalem silnik od spodu i wyciekow nie widze.
jedyne co moge zarzucic silnikowi jest to ze bezposrednio po odpaleniu jak lekko dodam gazu to obroty leca mi na dol pozniej juz wszystko poprawnie,no czasami zbyt powoli spadaja wolne obroty tak mi sie wydaje przynajmniej ale mysle ze to nie jest przyczyna.pozdrawiam z gory thx
  
 
pcv to łacznik - gumowy węzyk o średnicy ok 1,5 cm - między pokrywą zaworów i kolektorem ssacym, w pokrywie masz mały zaworek jak znajdziesz ten wężyk to go ściśnij przy pracującym silniku - powinienieś usłyszeć stukanie zaworku pcv tam gdzie węzyk wchodzi do pokrywy zaworów to znaczy ze zaworek jest ok....reszte masz w manualu w linku. Osad na wydech u to raczej nic specialnego w sumie w kazdym aucie sie ojawia jak od czasu do czasu sie da mocniej w końcu spaliny nie są idelanie białe