MotoNews.pl
  

Stratopolonez

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
szukam informacji o stratopolonezie najlepiej jakby byly sprawdzone krzysiek142@poczta.onet.pl
polecam strone stratopolonez ale nie ma tam wszystkich informacji
  
 
Budujesz replike czy jak?
  
 
Cytat:
2004-04-16 16:07:28, Race_D pisze:
Budujesz replike czy jak?



Ja myslalem nad czyms takim. Tylko na bazie trucka, wypieprzamy silnik z przodu a na rame z tyly wsadzamy zespol napedowy z mr-2 lub fiero

ale to tylko takie gdybanie i szkoda gadac
  
 
ja widzialem dzisiaj trycka poloneza ktory mial 500 halogenow i innych swiatelek -a co najlepsze w reflektorze koles mial xenony - autentyczne z soczewka i swiecily jak xenony - no normalnie dla mnie nie pojete . . .;|
  
 
Tez go widzialem!!!!!!!
xenony s a oryginalne tzn to xenony a nie jakies badziewne zaroweczki.....
  
 
a ja szukam fiata kombi w dobrym stanie i chce robić centralnie silnik w nim v8 na dwóch turbinkach jakies 700km
  
 
lub pick upa
  
 
poszukaj w historii..był o tym spory wątek.
  
 
ładna norma 100/100
  
 
mam nowe zdjecie stratopola z Marianem Bublewiczem juz wyslalem na strone Bublewicz.pl ale jak ktos chce szybciej je zobaczyc prosze o kontakt
  
 
koniu@opcom.pl
umieszczę na forum
pozdrawiam

EDIT ( fotka ):





[ wiadomość edytowana przez: Koniu dnia 2004-05-07 12:37:49 ]
  
 
toż to dziwne ze w tym wątku jeszcze nikt na poloneza nie najeżdzą jaka to kupa i w ogole
  
 
Krzysiek, więcej zdjęć się nie znajdzie?
Ten polonez jest po prostu piękny.


P.S. Co z filmem z udziałem stratopola? Ktoś się deklarował na forum jakiś czas temu, że go załatwi
Zdjęcia zdjęciami, ale zobaczyć tą maszynę w akcji, to byłoby spore przeżycie (przynajmniej dla mnie )
  
 
wiecej zdjec??
da rade
ale nie wszystko na raz moze teraz troche historii??
na przyklad co sie dzialo ze stratosem jak byl w muzeum techniki??
podalem juz troche ale natrafilem na wiele nowych moge podac nazwiska i dokladne daty i cele wyporzyczenia auta.
jezeli to kogos interesuje to piszcie a i ja bede pisał
  
 
Pewnie, że interesuje!
Pisz o każdym szczególe jaki znasz, wrzuć zdjęcia, notki z prasy itp.
Każda informacja o tym samochodzie jest dla mnie b.ważna (i myślę, że parę zainteresowanych osób by się tu znalazło....chociaż ).

W każdym razie ja czekam na wszelkie wieści!

Pozdrawiam
  
 
Pismo z dnia 30,09,1985 POLMO FSO do Muzeum Techniki Warszawa
Samochód rajdowy FSO POLONEZ 2500 Racing (czytaj Stratopolonez).
Pismo stwierdza, że:
W roku 1978 Dział Badań Specjalnych Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Fabryki Samochodów Osobowych w ramach programu badawczego otrzymał zadanie skonstruowania i zbudowania samochodu wyścigowego POLONEZ z silnikiem umieszczonym centralnie.
Osoby, które brały udział w budowie:
Mgr inż. Jacek Bartoś
Mgr inż. Janusz Sadokierski
Mechanicy Piotr Walczak i Sylwester Bienias
W dalszej części pisma czytamy:
Samochód do roku 1985 brał udział w wielu wyścigach odnosząc na krajowych torach cenne zwycięstwa.
A teraz dane prosto z tego pisma:
Silnik 6-cio cylindrowy V-65, centralny typ dino 829A.000, 2418 ccm , stopień sprężania 9,
Moc 140[kW]= 190KM przy 7400obr./min
Moment obrotowy 225,6Nm przy 4000obr./min
Prędkość 230km/Prędkość
Podpisano OBRSO z upoważnienia dyrektora mgr inż. J.Bartoś

Czytając to pismo nasuwa się pytanie:
Dlaczego napisali taki typ silnika? (Jeżeli w lancach stratos typ był oznaczany 829ARO. i potem numer silnika)Przecież wszyscy byli fachowcami taka pomyłka w oficjalnym piśmie.
Kolejne pytanie to :
Skąd taka moc 190KM ? Czyżby części w stratopolonezie pochodzą od wersji treningowej a nie od rajdowej?

A teraz to, co się działo ze stratopolonezem:

Pismo z dnia 9,03,1987
FSO zwraca się z prośbą o wypożyczenie w dniach 1,04,87-10,05,87 samochodu rajdowego.
Prośba podyktowana jest celowością demonstracji tego auta na specjalnej wystawie samochodowej w Helsinkach Helsinkach Finlandii, co jest szczególnie ważne dla naszego importera firmy Maanteho-Oy.
Auto wróciło do muzeum 12,06,87- przedłużony termin wypożyczenia.
Podpisano główny specjalista ds. informacyjno-serwisowych FSO

Pismo z dnia 3,05,1988
Dział promocji FSO zwraca się z prośbą o nieodpłatne wypożyczenie samochodu PN z silnikiem Lancii. W celu zaprezentowania go na 60 Międzynarodowych Targach W poznaniu (10,05,198 jako ciekawostkę umieszczając go przed wejściem do naszego pawilonu.
Odnowimy za to wystrój auta.
Podpisano jak wyżej
Pismo z dnia 25,05,1988
Dział promocji FSO zwraca się z prośbą o wyrażenie zgody na:
-dokonanie konserwacji i uzupełnienie wystroju reklamowego
- prezentacje go na wystawie zorganizowanej z okazji dnia dziecka w dniu 29,05,1988 godzina 10-16 na dziedzińcu FSO


Pismo z dnia 14,04,95
Prośba o wypożyczenie samochodu PN z silnikiem Lancii na Międzynarodowe Targi Motoryzacyjne w Poznaniu w dniach 18,04,95-12,05,95
Warunkiem otrzymania pozwolenia było odnowienie powłoki lakierniczej


Następne wypożyczenia to moje na wystawę Racine Show 2001 i 2002 które odbyły się w Warszawie na ulicy bokserskiej

Oto numery i trochę historii lancii stratos Jaroszewicza ( wszystko pochodzi z Włoch, niestety u nas nikt nie powie)

Biało-czerwona numery rej. WX3093 pierwsze miejsce Rajd Polski 1976 z numerem 1
Wycofał się z rajdu San Marino 1976 z numerem 5
Wycofał się z rajdu Bułgarskiego 1976 z numerem 1
Wycofał się z rajdu Cypru 1976 z numerem 2
Wycofał się z rajdu „race rally” 1976 z numerem 2
Druga lancia stratos WX1382 numery silnika 829ARO 001560 numery nadwozia 1240*122* zniszczona podczas testów w Polsce.

Trzecia lancia stratos numery silnika 829ARO 001634 numery nadwozia 1240*118* przygotowana na sezon 1977 kolor czerwony. Została zniszczona przez Lancie.

Jeszcze nie wiem czy te numery pokrywają się z numerami Lancii stratos, którymi jeździł Jaroszewicz, ale już to sprawdzam.
Wiem gdzie jest ta rozbita z portugalii wersji rajdowa i oczywiście stratopolonez
Numery silnika stratopoloneza to 829ARO 001183 wiec już kolejna lancia stratos
Razem to już cztery.
A mam jeszcze dwie inne do sprawdzenia, czyżby było ich więcej niż 4.
Pozdrawiam serdecznie.
  
 
Ale to się miło czyta stratolegenda jak nic!
Ja chyba na forum FSO.AK albo oldtimer fiat wyczytałem, że jakiś człek ma na swym podwórku zwłoki statoski i za nic w świecie nie chce tego sprzedać - mimo, że auto gnije na wolnym powietrzu....
wsciec sie idzie, mnie złości jak przyzwoity borewicz stoi zapuszczony, bo niejeźdzony, a co tu mówić o lancii...
  
 
jezeli chodzi o ta lancie to moge powiedziec ze te wiadomosci sa juz nie aktualne
  
 
A ktos wie dla czego stratopolonez nie jeździ ? Słyszałem dwie wersje i nie wiem jak się mają do rzeczywistości:
1. zatarty na tłokach -podobno stanęły na dębowo.
2. mechaniczne uszkodzenie pompy oleju i zatarte/obrócone panewki.
Ile w tym jest w tym prawdy - nie wiem, dziwię się tylko że nikt jak na razie nie pokusił sie o wyjęcie i rozebranie tego silnika, oraz o weryfikacje i naprawę. Z drugiej strony na pewno znaleźliby się sponsorzy takiej operacji i chętni do jej wykonania.

  
 
Swego czasu na jednej ze stron poswieconych klasycznym samochodom rajdowym wyczytałem ze jedna z LAnci prawdopodobnie ta z numerem : 1240*122* została "pogrzebana" na terenie FSo. dosłownie. Autor artykułu powołuje sie na dokumentacje FSO ktora jakoby stwierdza iz "zwłoki" Stratos zostały zakopane ,a nastepnie "zabetonowane" na terenie fabryki.
Niestety nikt nie był w stanie potwierdzic tych informacji..

Co do Stratos z "podwórka"...co sie z nia stało. Krzysiek _stratos piszesz ze sprawa nieaktualna...wiesz cos moze??

pozdrawiam