Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() krzysiek-stratos warszawa | 2004-04-16 15:52:06 szukam informacji o stratopolonezie najlepiej jakby byly sprawdzone ![]() polecam strone stratopolonez ale nie ma tam wszystkich informacji ![]() |
![]() Race_D F&F MEMBER FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2004-04-16 16:07:28 Budujesz replike czy jak? |
![]() stasiu F&F MEMBER 125p 73' Łódź | 2004-04-16 21:47:30 ja widzialem dzisiaj trycka poloneza ktory mial 500 halogenow i innych swiatelek -a co najlepsze w reflektorze koles mial xenony - autentyczne z soczewka i swiecily jak xenony - no normalnie dla mnie nie pojete . . .;| |
el_comendanto (M) F&F Sympatyk ![]() トヨタカムリ | 2004-04-16 22:30:46 Tez go widzialem!!!!!!!
xenony s a oryginalne tzn to xenony a nie jakies badziewne zaroweczki..... |
![]() rafalmaxi F&F Sympatyk maluch maxi ruda śląska | 2004-04-16 23:21:04 a ja szukam fiata kombi w dobrym stanie i chce robić centralnie silnik w nim v8 na dwóch turbinkach jakies 700km |
![]() rafalmaxi F&F Sympatyk maluch maxi ruda śląska | 2004-04-16 23:21:34 lub pick upa |
![]() Koniu F&F Sympatyk CRX Kraków | 2004-04-16 23:44:10 poszukaj w historii..był o tym spory wątek. |
![]() Sajmon F&F Sympatyk 126p, CC, Seicento Bydgoszcz | 2004-04-17 00:57:59 ładna norma 100/100 ![]() |
![]() krzysiek-stratos warszawa | 2004-05-07 12:04:34 mam nowe zdjecie stratopola z Marianem Bublewiczem ![]() |
![]() Koniu F&F Sympatyk CRX Kraków | 2004-05-07 12:14:30 koniu@opcom.pl
umieszczę na forum pozdrawiam EDIT ( fotka ): ![]() [ wiadomość edytowana przez: Koniu dnia 2004-05-07 12:37:49 ] |
Putin Kraków | 2004-05-07 13:29:09 toż to dziwne ze w tym wątku jeszcze nikt na poloneza nie najeżdzą jaka to kupa i w ogole ![]() |
![]() Remias Fiat 125, Ford F-150 Poznań | 2004-05-07 17:47:03 Krzysiek, więcej zdjęć się nie znajdzie? ![]() Ten polonez jest po prostu piękny. P.S. Co z filmem z udziałem stratopola? Ktoś się deklarował na forum jakiś czas temu, że go załatwi ![]() Zdjęcia zdjęciami, ale zobaczyć tą maszynę w akcji, to byłoby spore przeżycie (przynajmniej dla mnie ![]() |
![]() krzysiek-stratos warszawa | 2004-05-07 19:13:07 wiecej zdjec??
da rade ![]() na przyklad co sie dzialo ze stratosem jak byl w muzeum techniki?? podalem juz troche ale natrafilem na wiele nowych moge podac nazwiska i dokladne daty i cele wyporzyczenia auta. jezeli to kogos interesuje to piszcie a i ja bede pisał ![]() |
![]() Remias Fiat 125, Ford F-150 Poznań | 2004-05-09 21:32:46 Pewnie, że interesuje! ![]() Pisz o każdym szczególe jaki znasz, wrzuć zdjęcia, notki z prasy itp. Każda informacja o tym samochodzie jest dla mnie b.ważna (i myślę, że parę zainteresowanych osób by się tu znalazło....chociaż ![]() W każdym razie ja czekam na wszelkie wieści! Pozdrawiam |
![]() krzysiek-stratos warszawa | 2004-05-11 14:36:27 Pismo z dnia 30,09,1985 POLMO FSO do Muzeum Techniki Warszawa
Samochód rajdowy FSO POLONEZ 2500 Racing (czytaj Stratopolonez). Pismo stwierdza, że: W roku 1978 Dział Badań Specjalnych Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Fabryki Samochodów Osobowych w ramach programu badawczego otrzymał zadanie skonstruowania i zbudowania samochodu wyścigowego POLONEZ z silnikiem umieszczonym centralnie. Osoby, które brały udział w budowie: Mgr inż. Jacek Bartoś Mgr inż. Janusz Sadokierski Mechanicy Piotr Walczak i Sylwester Bienias W dalszej części pisma czytamy: Samochód do roku 1985 brał udział w wielu wyścigach odnosząc na krajowych torach cenne zwycięstwa. A teraz dane prosto z tego pisma: Silnik 6-cio cylindrowy V-65, centralny typ dino 829A.000, 2418 ccm , stopień sprężania 9, Moc 140[kW]= 190KM przy 7400obr./min Moment obrotowy 225,6Nm przy 4000obr./min Prędkość 230km/Prędkość Podpisano OBRSO z upoważnienia dyrektora mgr inż. J.Bartoś Czytając to pismo nasuwa się pytanie: Dlaczego napisali taki typ silnika? (Jeżeli w lancach stratos typ był oznaczany 829ARO. i potem numer silnika)Przecież wszyscy byli fachowcami taka pomyłka w oficjalnym piśmie. Kolejne pytanie to : Skąd taka moc 190KM ? Czyżby części w stratopolonezie pochodzą od wersji treningowej a nie od rajdowej? A teraz to, co się działo ze stratopolonezem: Pismo z dnia 9,03,1987 FSO zwraca się z prośbą o wypożyczenie w dniach 1,04,87-10,05,87 samochodu rajdowego. Prośba podyktowana jest celowością demonstracji tego auta na specjalnej wystawie samochodowej w Helsinkach Helsinkach Finlandii, co jest szczególnie ważne dla naszego importera firmy Maanteho-Oy. Auto wróciło do muzeum 12,06,87- przedłużony termin wypożyczenia. Podpisano główny specjalista ds. informacyjno-serwisowych FSO Pismo z dnia 3,05,1988 Dział promocji FSO zwraca się z prośbą o nieodpłatne wypożyczenie samochodu PN z silnikiem Lancii. W celu zaprezentowania go na 60 Międzynarodowych Targach W poznaniu (10,05,198 ![]() Odnowimy za to wystrój auta. Podpisano jak wyżej Pismo z dnia 25,05,1988 Dział promocji FSO zwraca się z prośbą o wyrażenie zgody na: -dokonanie konserwacji i uzupełnienie wystroju reklamowego - prezentacje go na wystawie zorganizowanej z okazji dnia dziecka w dniu 29,05,1988 godzina 10-16 na dziedzińcu FSO Pismo z dnia 14,04,95 Prośba o wypożyczenie samochodu PN z silnikiem Lancii na Międzynarodowe Targi Motoryzacyjne w Poznaniu w dniach 18,04,95-12,05,95 Warunkiem otrzymania pozwolenia było odnowienie powłoki lakierniczej Następne wypożyczenia to moje na wystawę Racine Show 2001 i 2002 które odbyły się w Warszawie na ulicy bokserskiej Oto numery i trochę historii lancii stratos Jaroszewicza ( wszystko pochodzi z Włoch, niestety u nas nikt nie powie) Biało-czerwona numery rej. WX3093 pierwsze miejsce Rajd Polski 1976 z numerem 1 Wycofał się z rajdu San Marino 1976 z numerem 5 Wycofał się z rajdu Bułgarskiego 1976 z numerem 1 Wycofał się z rajdu Cypru 1976 z numerem 2 Wycofał się z rajdu „race rally” 1976 z numerem 2 Druga lancia stratos WX1382 numery silnika 829ARO 001560 numery nadwozia 1240*122* zniszczona podczas testów w Polsce. Trzecia lancia stratos numery silnika 829ARO 001634 numery nadwozia 1240*118* przygotowana na sezon 1977 kolor czerwony. Została zniszczona przez Lancie. Jeszcze nie wiem czy te numery pokrywają się z numerami Lancii stratos, którymi jeździł Jaroszewicz, ale już to sprawdzam. Wiem gdzie jest ta rozbita z portugalii wersji rajdowa i oczywiście stratopolonez Numery silnika stratopoloneza to 829ARO 001183 wiec już kolejna lancia stratos Razem to już cztery. A mam jeszcze dwie inne do sprawdzenia, czyżby było ich więcej niż 4. Pozdrawiam serdecznie. ![]() |
![]() MCQUEEN F&F Sympatyk Fiat 127 Łódź | 2004-05-11 14:43:55 Ale to się miło czyta ![]() Ja chyba na forum FSO.AK albo oldtimer fiat wyczytałem, że jakiś człek ma na swym podwórku zwłoki statoski i za nic w świecie nie chce tego sprzedać - mimo, że auto gnije na wolnym powietrzu.... wsciec sie idzie, mnie złości jak przyzwoity borewicz stoi zapuszczony, bo niejeźdzony, a co tu mówić o lancii... |
![]() krzysiek-stratos warszawa | 2004-05-11 14:59:07 jezeli chodzi o ta lancie to moge powiedziec ze te wiadomosci sa juz nie aktualne ![]() |
arturw Peugeot 405/Peugeot ... Warszawa | 2004-05-11 16:11:30 A ktos wie dla czego stratopolonez nie jeździ ? Słyszałem dwie wersje i nie wiem jak się mają do rzeczywistości:
1. zatarty na tłokach -podobno stanęły na dębowo. 2. mechaniczne uszkodzenie pompy oleju i zatarte/obrócone panewki. Ile w tym jest w tym prawdy - nie wiem, dziwię się tylko że nikt jak na razie nie pokusił sie o wyjęcie i rozebranie tego silnika, oraz o weryfikacje i naprawę. Z drugiej strony na pewno znaleźliby się sponsorzy takiej operacji i chętni do jej wykonania. |
![]() Qba Czili-Czili-Bang-Bang łili-łonka | 2004-05-11 16:27:24 Swego czasu na jednej ze stron poswieconych klasycznym samochodom rajdowym wyczytałem ze jedna z LAnci prawdopodobnie ta z numerem : 1240*122* została "pogrzebana" na terenie FSo. dosłownie. Autor artykułu powołuje sie na dokumentacje FSO ktora jakoby stwierdza iz "zwłoki" Stratos zostały zakopane ,a nastepnie "zabetonowane" na terenie fabryki.
Niestety nikt nie był w stanie potwierdzic tych informacji.. Co do Stratos z "podwórka"...co sie z nia stało. Krzysiek _stratos piszesz ze sprawa nieaktualna...wiesz cos moze?? ![]() pozdrawiam |