MotoNews.pl
  

Vectra B - dziwne stuki z silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ostatnio zauważyłem że w czasie postoju (pewnie w czasie jazdy też) coś stuka tak jakby gdzieś z okolic paska rozrządu, takie dziwne metaliczne stuki, czy ktoś miał coś takego ?? co to może być ?? zignorować czy to jakieś łożysko ?? może pompa ??

pozdrawiam
  
 
U mnie takie glucho metalicze dzwieki pochodzily z pompy wodnej. Po wymianie jej zrobilo sie przyjemniej, ale wtedy uslyszlem swoj nieszczelny kolektor
  
 
czy awaria pompy wodnej to poważna sprawa ? urwie mi się pół rozrządu ? czy spoko sobie jeździć a zrobić jak już padnie czy na gwałtu rety zmieniać ?
  
 
pasek rozrządu wędruje po kole pompy wody - znaczy napędza ją
jeśli wysiada łożysko w pompie to może się skrzywić oś obrotu i tym samym pasek będzie jednostronnie obciążony i bardziej narazony na zerwanie a tego nie chcesz

jaki masz przebieg może warto od razu rozrząd zrobić .... ?

a może to tylko osłona źle dokręcona ....
  
 
przebieg mam 67 kkm, przy 62kkm robilem rozrząd ale pompy nie wymieniłem, ale ta obudowa może być, jutro będe sprawdzał
  
 
jęsli przyjdzie Ci wymieniać pompę to nie zaleca
sie zakałdać ponownie używanego paska rozrządu ....
choć u ciebie przebieg raptem 5kkm
  
 
Miałem podobne objawy, które znacznie cichły, gdy silnik był rozgrzany. Najpier było podejrzenie pompy wspomagania, później rolki paska rozrządu, albo pompy wodnej, a jak zabrałem sie za wymianę pompy wodnej ( u mechanika oczywiście ), to okazało sie że napinacz paska rozrządu w jakiś sposób się poluzował o ocierał o blok silnika. Jak silnik i pasek się nagrzały, to pasek rozrządu sie kurczył ( oczywista sprawa ) i napinacz pracował jak trzeba. Wystarczyło tylko odpowiednio go ustawić i dokrecić śrubę mocujacą, a wszystko powróciło do normy. Niestety, aby sie dostać zarówno do pompy, jak i napinacza niestety trzeba zdemontować całkowicie osłone paska rozrządu, co wymaga sporo czasu i demontażu kilku innych elementów.
  
 
kochany na 99% hydrauliczne popychacze zaworow padly
  
 
też mi się wydaje że po prosu popychacz może klepać... trzeba dobrze zlokalizować skąd te stuki.
  
 
Gambit o to ciekawe że rozgrzany pasek się kurczy, sprawdź popychacze.
  
 
Cytat:
2004-04-21 22:03:43, DamianSz pisze:
Gambit o to ciekawe że rozgrzany pasek się kurczy, sprawdź popychacze.


No bardzo ciekawe
  
 
No niestety to prawda, że po nagrzaniu napięcie paska znacznie wzrasta. Też wówczas dowiedziałem się o tym pierwszy raz, a później jeszcze upewniłem sie w innym warsztacie. Raczej rolki się aż tak nie nagrzewają. U Mnie było tak, że na zimnym silniku, napinacz miał dużą swobodę w ruchu na boki, a po rozgrzaniu silnika juz tego luzu nie miał. Co do popychaczy zaworów, to wiem, jak słychać stukajace popychacze, bo niestety na zimnym mi stukają , ale tamten dźwięk szurania/obijania zniknał po przestawieniu napinacza .