MotoNews.pl
9 Sprezyny zawieszenie fiat 127 (45947/0)
  

Sprezyny zawieszenie fiat 127

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
wlasnie jestem w trakcie zmiany amortyzatorow jak i polowy wszystkich czesci zawieszenia ktore po przebiegu 40000 sie rozlecialy, jutro zdejmuje sprezyny i tu pojawia sie pytanie mianowicie moge zalozyc sobie seryjne sprezyny od 128 sport-a.... sprezyny maja te sama ilosc zwojow{7}, srednice, wysokosc, jedyna fizyczna roznica to to ze sa poprostu zwiniete z drutu o 2mm grubszego {+ -13mm }niz sprezyny ktore teraz mam{+ - 11mm}, teraz pytanie:

czy ktos potrafi przewidziec jak zmieni sie charakterystyka zawieszenia po ewentualnym wsadzeniu sprezyn ze 128 sport? dodam ze amortyzatory ktore zakladam sa utwardzone{dosc sporo} przez inz. Guzika, roznica w masie pomiedzy 127 a 128 to jakies 120 kilo,{na obecnych sprezynach auto jest raczej miekkie ale to rowniez wina zupelnie niedzialajacych amortyzatorow} prosilbym o wypowiedzi nieco bardziej dokladne niz np:..." bedzie twardszy"..... chodzi mi poprostu o to czy ktos w 126 125 czy innym aucie zmienial sprezyny na takie o 2mm "grubsze", bo nie wiem czy te 2mm to duzo czy malo w przypadku sprezyny??
  
 
Założyłem gościowi do Audi 80 sprężyny chyba z Peugeota 0.5 mm grubsze i "różnica jest niewielka ale jednak wyczuwalna", więc jak zaaplikujesz sprężyny o 2 mm grubsze to będzie wyraźnie twardziej ale trudno powiedzieć dokładnie jak twardo bo to zależy jeszcze m. in. od materiału sprężyny, jej średnicy, długości i współdziałania z amortyzatorami.

Generalnie 2 mm więcej to dużo. Niech Ci ktoś pomoże i zmierzcie ile się ugina pod Twoim ciężarem(tylko żebyś jej do ziemi nie dobił ) sprężyna za 127 a ile ze 128 i już będziesz miał jakieś pojęcie.
  
 
Puchaty miał w maluchu sprężyny z żuka, grubsze właśnie o 2mm od seryjnych i mówił, że zawieszenie było "betonowe". więc to dużo chyba
  
 
W polonezie trucku jest spreżyna grubsza o 1,5mm niż w serii.
Także można się czesciowo poslłużyć tymi danymi że przy 1,5mm zaiweszenie w polonezie/fiacie po zastosowaniu takich sprężyn robi się twarde .
Jak będzie twardo to jak najszybciej obspawaj budę żeby nie zaczeła sie sypać.

pozdrawiam
  
 
ja mam z Zastavy ale przyciete nie wiem ile, fiacik jest zapewne twardszy od serii (nie jezdzilem seria) ale nie betonowy, nawet sie przechyla na zakretach mimo ze jest bardzo niski. Ale te sprezyny sa skrocone i fabrycznie chyba mieksze niz 128 sport, wiec nie wiem jak bedzie z tamtymi... Inna sprawa ze do duzo twardszych amorow sprezyny nawet dosyc twarde beda w sam raz tylko o komforcie zapomnij.
Jak ci nie spasuja to chetnie kupie za rozsadne pieniadze
  
 
yapko, ja tez mam teraz przyciete z zastawy na przodzie zapomnialem dodac na poczatku.... tak ze zastawowskie sprezynki maja 11mm a ze 128 sport 13mm, na tych docietych z zastawy auto nawet na sprawnych amortyzatorach 4 lata temu{amorty byly "touring" z krosna czyli badziew na maxa ale wtedy jeszcze myslalem ze "co nowe to dobre"} bylo raczej miekkie a niewielkie przechyly na zakrecie zawdzieczalo tylko temu ze skok tylnego zawieszenia mam jakies 5cm i odbojnik tak ze narazie poskladam wszystko na tych "miekkich" sprezynach i popatrze jak to bedzie dzialac a jak bedzie lipton dalej to zakladam od sporta.... aha yapko jesli bardzo ci zalezy na sprezynach od sporta 128 to moge nastepny komplecik miec , kolega rozkrecil chyba 4 lub 5 128 sport coupe i 3p i zlom zawieszen silnikow skrzyn i innego badziewia zalega w garazu
  
 
Mi tez wydaje sie ze moj przod moglby byc twardszy wiec chetnie kupie te sprezyny tak jak zbiornik wyrownawczy
Moj tyl tez lezy na odbojnikach, resor jest chyba sklepany bez dodatkowego piora, jak rozbiore wszystko to tez bede go poprawial. Ciagle jestem "w lesie" z moim 127 ale teraz pogoda juz sie poprawia i mam nadzieje ruszyc do przodu. Pewien forumowicz juz pomaga mi sklecic MegaSquirta W tym tygodniu bede w Kraku bez samochodu ale jak bede mial samochod (po 25.04) to sie odezwe...