Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
widynek F&F Sympatyk 700k Kraków | 2004-04-18 19:12:07 a może po prostu wyremontuj tego ew. popraw tu i ówdzie (szczegółów nie znam) |
Poochaty F&F Sympatyk Kraków | 2004-04-18 19:17:07 hmmm.remont takiego silnika to duze koszty,jednak kupno dobrego z tych jakie wspominasz to tez niemalo...sorry za ot |
FIACIOR Fiat 125p Warszawa - Bemowo | 2004-04-19 00:00:05 Cześć
Jak kupisz silnik, to i tak nie Masz pewności, czy będzie on w dobrym stanie i nie będzie wymagał remontu. No chyba, że kupisz nowy . Nawet jak ktoś będzie Ci mówił, że silnik jest OK, to nie masz pewności, że nie wciska Ci "kitu". Ja na Twoim miejscu podrasowałbym (nawet tylko poprawić fabrykę - np wady odlewnicze itp., to już będzie coś) obecny silnik. Zresztą sam właśnie kończę remont swojego nabytku, to znaczy silnika 2.0 DOHC z Fiata 132. Remontując go trochę go "ulepszyłem", przynajmniej tak myślę. Zrobiłem między innymi : spasowanie głowicy z kolektorami i uszczelkami, polerowanie kanałów, polerowanie komór spalania, planowanie głowicy, polerowanie - odciążenie i wyważenie z dokładnością 0,01 grama korbowodów, polerowanie tłoków, odchudzenie koła zamachowego i wyważenie go z wałem korbowym i sprzęgłem, zastosowanie kolektora 4-2-1 od Poloneza GSi. Zobaczymy jak to będzie śmigać w moim Fiacie 125p. Chociaż słyszałem, że nawet seryjne (nie podrasowane) 2.0 w 125p nieźle daje czadu. Jednak wybór należy do Ciebie. Pozdrawiam |
FIACIOR Fiat 125p Warszawa - Bemowo | 2004-04-19 14:46:16 Witam.
Odchudzenie koła o 2 kg kosztowało mnie 100 zł, a wyważenie tego koła razem z wałem korbowym i dociskiem sprzęgła 200 zł. Co jeszcze Cie interesuję? |
lachu24 Fiat 131 Supermirafi ... Barlinek | 2004-04-19 16:09:59 możesz napisać wszystko co pamiętasz lub co będziesz robił żebym miał jakieś pojęcie o cenach za takie usługi lub cześci |
FIACIOR Fiat 125p Warszawa - Bemowo | 2004-04-19 18:43:55 Silnik 2.0 DOHC
Części nowe : Zestaw naprawczy do gaźnika - 40 zł Zawory ssące - 96 zł Zawory wydechowe - 112 zł Komplet uszczelek silnikowych - 186 zł Uszczelniacz wału korbowego - 34 zł Uszczelniacze 3 szt. - 54 zł Uszczelniacz - 16 zł Panewki główne - 87 zł Panewki korbowodowe - 64 zł Panewki wałka napędu pompy paliwa - 45 zł Sprzęgło kpl. (docisk,tarcza,łożysko) - 324 zł Pierścienie tłokowe - 84 [mm] - 230 zł Poduszki pod silnik - 52 zł Tulejki - główki korbowodów - 45 zł Obróbka mechaniczna silnika : Szlif wału korbowego - 150 zł Tulejowanie bloku - 600 zł Wymiana tulejek w korbowodach - 120 zł Wyważenie koła zam., docisku i wału korbowego - 200 zł Odciążenie koła zamachowego - 100 zł Zrobienie głowicy - 510 zł (planowanie spodu i planowanie powierzchni pod kolektory, montaż i docieranie zaworów, montaż wałków rozrządu i ustawienie luzu na zaworach). A to robiłem sam : Powiększenie kanałów ssących i wydechowych (dopasowanie do uszczelek i kolektorów) oraz ich wypolerowanie. Pozbawienie komór spalania ostrych krawędzi i wyrzłobień oraz ich wypolerowanie. Polerowanie i ważenie korbowodów, polerowanie tłoków. Dodatkowo planuję kupić takie nowe części : Pompa wody - 110 - 130 zł Pompa oleju - 180 - 290 zł Napinacz paska rozrządu - 120 zł Śruby głowicy - 100 zł PS. Napisałeś : "dzwoniłem do wrocławia do firmy heinrich tam mi zaproponowali obróbkę głowicy i poprawienie wałków za ok 1 tyś. wyskoczyłem z pytaniem ile mniej więcej podniesie się moc gościu mi odpowiedział że poczuję różnicę". Myślę, że to i tak nie jest dużo. Ja kiedyś zadzwoniłem do Pana Jacka Chojnackiego, znanego Tunera silników (nie wiem czy go znasz). Wykonuje on między innymi modyfikację zwaną GT, która ma dać wzrost mocy rzędu 10 - 20 %. Modyfikacja dotyczy głównie głowicy. Za modyfikację głowicy do 2.0 DOHC krzyknął 2000 zł. Jak to usłyszałem to podziękowałem i zrobiłem sobie głowicę sam i myślę, że wcale nie gorzej niż zrobiłby to On. Pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: FIACIOR dnia 2004-04-20 12:21:31 ] |
lachu24 Fiat 131 Supermirafi ... Barlinek | 2004-04-20 13:23:34 witam
dzięki za wyczerpującą odpowiedź, odstawiam fiacika i zbieram na podrasowanko. jak będzie gotów to wszystkim dam znać |
FIACIOR Fiat 125p Warszawa - Bemowo | 2004-04-22 20:11:52 Witam
Sprzęgło kupiłem w Warszawie. Mam taki sklepik gdzie zaopatruję się w części do 2.0. Sprzęgło jest firmy VALEO. Kupowałem je jakiś czas temu i nie wiem czy zdrożało. Trzeba by zapytać. Co do kolektora rurowego 4-2-1 od Poloneza GSi to sprawa wygląda następująco. Silniki Fiata 125/Poloneza (OHV) mają łączenie głowica-kolektor (zarówno ssący jak i wydechowy) pod kątem prostym. Łączenie to w silniku Fiata (DOHC) jest pod skosem (kąt ok. 45 st.). Ja zrobiłem to tak (z pomocą znajomego spawacza) : Został odcięty od kolektora kołnierz (mocowanie do głowicy GSi). Następnie został dorobiony kołnierz z blachy grubości ok. 5 mm(idealnie odwzorowujący kształt uszczelki a co za tym idzie też głowicy), w którym wycięto otwory wylotowe spalin i wywiercono otwory pod śruby do przykręcenia kolektora do głowicy. Potem kołnierz został przyspawany pod skosem do rur kolektora. I to by było na tyle. Zobaczymy jak to będzie jeździć z tym kolektorem, jak włoże w końcu to 2.0. Myślę, że będzie lepszy niż ten żeliwny, który także posiadam razem z dwururką. Pozdrawiam |
FIACIOR Fiat 125p Warszawa - Bemowo | 2004-04-22 22:21:14 Cześć
Myślę, że taki kolektor jest lepszy od żeliwnego. Po pierwsze jest od niego lżejszy i to dużo. Po drugie ma lepsze odprowadzanie spalin przez dłuższe odgałęzienia poszczególnych ramion. Po za tym nie osadza się w nim tyle nagaru co w żeliwnym kolektorze. Myślę, że gdyby nie był dobry to FSO by go nie montowała tylko została przy żeliwnych. Ja też chcę zrobić sobie jakiś fajny "wydzior" i puścić za tym kolektorem rury z nierdzewki o średnicy ok. 50 mm. Jak jesteś z Warszawy to możesz wpaść zobaczyć kolektorek. Pozdrawaim |
Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2004-04-27 18:44:23 "najgorsze" pod tym wzgledem ze bardzo blado wypadaja przy szybkich walkach "customowych", moc przy 5900 to jak na silnik abarth-a{no dobra modyfikowany czesciami abarth-a} faktycznie najgorszy wynik... zato dol 130 tc powinien miec dobry... no nie wiem mialem 125 tc i byl bardzo elastyczny no i dobry dol mial |