Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Yaninnya 126, CC Warszawa | 2004-04-19 14:10:25 Z tym olejem, to trochę dodałeś do pieca... Zalewa się Castrol Taf-X i jest wszystko o.k., a opory skrzyni są zapewne 3 razy mniejsze. |
B_A_D F&F Sympatyk D Z I A M A K | 2004-04-20 00:25:39 na III max u mnie to ok. 85 km/h i wtedy mam w okolicach 6 tys. obr/min właśnie ![]() a co do wytrzymałości,to niby racja,że powinna być bardziej wytrzymała,ale podobno jest większe tarcie przy prostych zębach,niż przy ukośnych... co padało - nie mam pojęcia,bo ja autko kupiłęm od Red Devila,razem ze skrzynią i wszystkim,więc musiałbym sie go spytać,ale z tego co mi wiadomo to najczęściej padały łożyska... Pozdrawiam ![]() |
![]() Porthos Fiat 126p Spec n ;-) Głosków | 2004-04-20 00:53:01
A jak jest faktycznie z wytrzymałością - przy założeniu że skrzynia jest dobrze złożona ? nie bawię się w palenie gum i ruszanie z piskiem - jedynie kręcenie do 7500obr/min (oczywiście nie przy obecnym stanie silnika) |
![]() frytol ferrari 126 elegance Płock | 2004-04-20 01:17:57 wydaje mi sie ze wlasnie lozyska moga padac przez dosyc 'zawyzone' w stosunku do seryjnych obrotow calosci, ktore to obroty na krotkiej skrzynce wystepuja ciagle ![]() |
![]() lukaszc (S) Furious Moderator ![]() 5x126 Cracovia | 2004-04-20 08:30:48 z tego co soe orientuje i dobrze pamietam za każdym razem były to własnie łożyska !!! |
![]() Porthos Fiat 126p Spec n ;-) Głosków | 2004-04-20 09:44:47
łozyska padają z powodu wysokich obrtów - fakt ![]() proste zęby stosuje się nie tylko w skrzyniach kłowych - po prostu sa one wytrzymalsze i głośniejsze ![]() |
kobzacz F&F Sympatyk Fiat 126 FL Wrocław | 2004-04-20 10:13:36 A nie daloby sie skrocic przelozenia glownego i w ten sposob uzyskac krotszej skrzynii? Co prawda jedynka krotsza od seryjnej bylaby juz troche za krotka, ale mysle ze daloby sie jezdzic.
Slyszalem niepotwierdzone pogloski o mozliwosci wsadzenia dyfra od Zaporozca - podobno skutkuje to wlasnie skroceniem wszystkich biegow. Nie mam mozliwosci sprawdzenia bo nie wiem skad wziac skrzynie od Zaporozca, na okolicznych szrotach nie znalazlem. |
![]() Porthos Fiat 126p Spec n ;-) Głosków | 2004-04-20 10:27:06
wiesz u mnie to nie ma sensu seryjna I delikatnie mówiąc kończy mi sie bardzo szybko ![]() chciałbym II trochę krótszą - aby niektóre nawroty pokonywac na niej no i oczywiście III, IV takie jak pisałem |
![]() Parnel F&F Sympatyk 126 p /CC KRAKOW | 2004-04-20 10:56:22 kolega owego czasu mial do kjs skrzynie krotkie 2,3 plus seryjna 4 na dojazdowki z tym ze z mocnym walkiem auto wcalenie nie przyjmuje tej 4 poprostu nie ciagnie bo nie ma dolu ale przynajmneij sie nie tlucze i malo pali a 4 i tak sie na kjs nie uzywa (prawie). |
![]() widynek F&F Sympatyk 700k Kraków | 2004-04-20 15:32:06 poza tym proste zęby chyba prościej wykonać ![]() |
![]() frytol ferrari 126 elegance Płock | 2004-04-20 15:51:54 tak, ale skrzynia na prostych zebach to klowka, juz kiedys byl watek o niej ktory to ja zreszta ja rozpoczalem zeby wiecej dowiedziec sie o klowych do malca, ogolnie do jazdy w cywilu sie nie nadaje, moze do kjsow bardziej ale to na zasadzie przywiezienia auta na lawecie, zrobienie odcinka i laweta do domu bo inaczej to masakra |
![]() Doman 126 RC radom | 2004-04-20 16:01:41
czemu masakra ![]() ![]() |
![]() Poochaty F&F Sympatyk Kraków | 2004-04-20 17:16:41
jednak moja wiedza jako początkującego studenta jest skromna i jak na pisalem na pocątku nie jestem pewny do konca,jak ktos jest pewniejszy to nich mnie poprawi |
![]() ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2004-04-20 17:21:49 dokladnie tak jak mowisz, skosne sa rowniez dlatego poniewaz proste halasuja tak jakby sie mlockarnia jechalo ![]() ![]() ![]() |
![]() Poochaty F&F Sympatyk Kraków | 2004-04-20 19:09:27 ach ten wyjący dzwiek... ![]() ![]() ![]() |
Mruk F&F Sympatyk Bielawa | 2004-04-20 20:06:26 Witam!
Skrzynia kłowa to jedno,a skrzynia o prostych zębach to drugie. Skrzynie mogą być synchronizowane o skosnych zębach, synchronizowane o prostych zębach, nie synchronizowane o prostych zębach, kłowe o prostych zębach i kłowe o skośnych zębach. Kłowa jest większość skrzyń ponieważ załączenie biegu następuje poprzez sprzęgło kłowe ( przecież nie przesuwamy koła zębatego) różnica jest tylko w konstrukcji tego sprzęgła. Skrzynia o prostym zazębieniu charakteryzują się prostotą wykonania, natomiast skośne zazębienie powoduje że skrzynia jest cichobieżna. Obecnie stosowane skrzynie sportowe są w większości na prostych zębach i bez synchronizacji, pozwala to na zmianę biegu bez wysprzęglania. Zaletami tego rozwiązania jest prostota budowy, więc i mniejsza awaryjność oraz w samochodach o mocach 150 i więcej KM zysk przy każdej zmianie biegu ok.0,3 sek. W latach 70-tych były stosowane skrzynie o prostych zębach ze specjalnym zarysem zęba pozwalające na taką samą zmianę,ale ze względu na trwałość zostały zastąpione skrzynią "kłową". Zresztą często są mylone te skrzynie ponieważ firma Colotti do połowy lat 80-tych stosowała właśnie skrzynie o prostych zębach bez synchronizacji, ale z przesuwnymi kołami. Natomiast długość przełozeń to osobny rozdział. Pozdrawiam |
Garii Ford Escort VII Częstochowa | 2004-04-20 20:11:53 jest jeszcze jedna zaleta prostych zębów.....
mniejsze naciski na wałki... tzn ze kola proste się nierospychają jak ukośne i dlatego stosowane są w sporcie, bo taka skrzynia może przenieść większe siły!!! niz ukośne. To jest właśnie najważniejsza zaleta... |