SZPERA pol profesjonalna-ZAMOWIENIE

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Poniewaz wielu z nas jest zainteresowanych szpera do lady tylnio-napedowej - jest mozliwosc zalatwienia tego.

Sprawa wyglada tak:
1) Kompletny zmodyfikowany dyfer kosztuje okolo 20,000 HUF -okolo 400 zlotych.
2) Jesli bedzie duzo zamowien, dostaniemy upust
3) Jesli by ktos chcial miec odrazu z montarzem- 5000 HUF w GO"D - na polnoc od Budapesztu.
4) Gwarancja jest- na zalozone przez zaklad, i nie zalozone przez zaklad.
5)Wszystkie mozliwe " ladowe" przelozenia dostepne:
1:3,9; 1:4,1; 1:4,3; 1:4,44
Nie trzeba zamawiac wszystkich z tym samym przelozeniem- kazde moze miec inne.

Kazdy moze sprawdzic sobie waluty na


Waluty

PROSZE O PODEJSCIE DO SPRAWY POWAZNIE - ZAINTERESOWANE OSOBY KUPNEM PROSZE O KONTAKT NA ADRES E-MAIL
avtolada@poczta.onet.pl
-Prosze o podanie danych osobowych do kontaktu
-ilosci dyfrow wraz z przelozeniem

Sprawa bedzie wygladac tak, ze trzeba bedzie zebrac kase i wydelegowac osoby po towar - nastepnie bedzie odbior. W zaleznosci od ilosci- termin ustalimy.
Jesli warunki Ci nie odpowiadaja- zrezygnuj z propozycji.
  
 
Cale dyfry (mosty), to jak chcesz przywiezc? :o)
Krzysiek, podaj wiecej informacji: jaki to typ szpery, czy mozna kupic ja osobno (mam w domu nowy most, wiec chcialbym sam sobie ja wlozyc). Czy zebatki sa nowe, czy wziete ze starych mechanizmow itp? jakies zdjecia, opisy?
Jasiu
  
 
To są te w których trzeba olej co 6000km zmieniać?

Czy mogę mieć szperę 4,44 jeżeli most mam z przełożeniem 4,1?
  
 
Dyfer=mechanizm roznicowy, a nie most z polosiami!!!
Ja sie dokladnie na tym nie znam- ale wyglada na to ze to wszystko- przelozenie i mechanizm blokujacy, znajduje sie w "obudowie". Tak bylo z tym co przywiezlismy ostatnio.
Jest to DOKLADNIE to samo co przywiezlismy ostatnio z wegier - waga jak ktos podawal 15 kg-
Pytac Barteza-czy jak mu tam po nicku!

Przelozenie DO WYBORU - wiec nie ma znaczenia jakie bylo wczesniej -z ta mala roznica ze w zaleznosci od tego jaka mamy skrzynie- tj jakie przelozenia - taka osiagniemy predkosc maksymalna, takie przyspieszenie.
Z tego co wiem, nie nalezy brac innych-bardzo przegietych poniewaz predkosc maksymalna moze wowczas wynosic 90 km/h.

Trzeba patrzyc rowniez tak jak jest z rowerem - z przerzutkami - przegniesz w jedna strone, to nie mozesz ruszyc-(duze obciazenie dla silnika), ale predkosc na maksa bedziesz mial ok-pod warunkiem ze uda Ci sie ruszyc, a znowu w druga strone spalisz gumy odrazu, bezproblemowo, ale nie pojedziesz wiecej jak 90 km/h

To sa TYLKO informacje - ja mechanikiem nie jestem - i nie ponosze odpowiedzialnosci -a to co pisze nalezy traktowac z rezerwa, bo jak powtorze mechanikiem nie jestem!
  
 
to ja od razu sie pisze na szpere ze srednim przelozeniem tak zeby do 150-160km/h bylo bo troche kiszkowato na dojazdowkach bedzie jak max bedzie 130km/h
  
 
Dyfer: weź krótkie przełożenie. Ja miałem średnie i widziałeś co było- Ladziara 180 wg budzika, więc w Twoim przypadku lepiej krótsze.
  
 
a moze mielismy normalne przelozenie??? bo nie chce mi sie wierzyc ze mielismy krotsze to znaczyloby ze sa dluzsze i co mialbys ladziarą do 250 sie nakrecic???
  
 
Zbadałem na CARTEST jak moja łada zachowa się z przełożeniem 4,1 i 4,44.
Vmax odpowiednio 165,7 i 164,5
0-100 11s i 10,8 s
0-400m w obu przypadkach 17,6s
0-1000m też równo 33,1s

Ja bym wybrał 4,44 , bo nie używam raczej prędkości maksymalnych , a lepsze przyspieszenie bardziej przydatne.

W ładzie , przy silnikach o niewielkiej mocy ( u mnie ok 93KM) nie osiągnie się dużych prędkości maksymalnych, nawet stosując dłuuuuugie przełożenia ( chyba, że na hamowni ) bo opór powietrza zatrzymuje auto dość skutecznie...

Przetestowałem też teoretyczne przełożenie mostu 3,5 i przyspieszenia są dużo gorsze ( 11,3s 0-100) a V max pozostaje na tym samym poziomie....164 km/h

Poza tym na krótkim przełożeniu będzie lepiej jeździć w mieście, bo jak nam ograniczą do 50km/h to za chiny nie zapnę IV biegu w mieście na przełożeniu 4,1.
  
 
Miałem średnie, bo jeszcze rozmawiałem z Zolim, że nie zależy mi na top speedzie tylko na przyspieszeniu.
  
 
Grzegorz jak to zbadałeś??? To chyba niemożliwe, żeby taka minimalna różnica była na różnych przełożeniach W praktyce te 0,2s do setki jest niezauważalne, więc niemożliwe chyba żeby robili tyle różnych przełożeń jeśli one się praktycznie nie różnią.
  
 
kurde to nie kapuje( mielismy podobno krotsze przelozenie a jak zalozyles to sie nic nie zmienilo no jedynie trakcja na sliskim.

  
 
No ale jeśli te obliczenia Grzegorz są prawdziwe to nie dziw się, że się nic nie zmieniło
  
 
Pozostaje przecież skrzynia biegów i owszem zmieniają się prędkości optymalnego przełączania biegów, ale w naszych samochodach prędkość max. zależy jak widać jednak bardziej od mocy silnika, niż od tego jakie jest przełożenie w moście...Przecież nikt nie wierzy w to , że można dokręcić 7500 obr, na najwyższym biegu A trakcja na śliskim musi się zmienić , bo moment na kołach na pewno jest trochę większy ( sądze , że proporcjonalnie do przełożenia-a więc mniej niż 10%) przy tej samej prędkości samochodu.

Sądzę , że robią te przeróżne przełożenia, zeby zoptymalizować obciążenie silnika na poszczególnych biegach, Pewnie jakby słaby silnik 1300 miał długie przełożenie w moście to po wrzuceniu IV biegu przy prędkości mniejszej niż np. 70 km/h brakowałoby momentu aby sprawnie przyspieszyć i jazda takim silnikiem wymagałaby kręcenia do wysokich obrotów co odbiłoby się z kolei na ekonomice ( a to przeciez podstawowa i jedyna zaleta małolitrażowych silników)
Ten problem ciągłej potrzeby redukowania biegu znają na pewno ci co mają zamontowana V biegową skrzynie w silniku 1300. Mogliby poprawić sobie trochę trakcję jakby mieli most 4,44

[ wiadomość edytowana przez: Grzegorz2107 dnia 2004-04-21 19:13:54 ]
  
 
Ja wiem tylko tyle ze oni stosuja rozne przelozenia, poniewaz stosuja rozne skrzynie.

Z ksiazki wynika ze przelozenia w 4 i 5 biegowej skrzyni to to samo - ale z praktyki mowili ze jednak skrzynie ze lsniacym hromem na lewarku maja inne przeloznia niz te zwykle

Mowie - kontakt na podanego e-maila
  
 
ja mam silnik 1,6 ze 132 DOHC. ladnie się kręci do 8 tys. jaka do niego szpera?? na pewno wezmę tylko którą?? zależy mi na przyspieszeniu nie na V-MAX
  
 
Rogacek, oczywiście jeśli zależy Ci na przyspieszeniu to teoretycznie powinieneś wybrać 4,44. Z moich rozmyślań wynika, że im wyżej silnik ma swoją maksymalną moc tym most powinien być "krótszy".

P.S. Jest coś z tych chromów o których Ci pisałem???
  
 
odpisałem Ci na priva, nie dostałeś???? są korbki i listwy tapicerki. co do ramek zegarów to nie wiem ale popatrzę
  
 
Rogacek: jaki masz wałek w swoim 1.6, że kręci Ci się do 8000 (??), ja w swoim tylko do 7000, ale i tak się nie opłaca bo od 6000 już ledwo co jedzie i lepiej zmienić bieg na wyższy.
  
 
wałki oryginały abartha. wyszabrowane .............. ale to historia na opowieść przy piwku.
  
 
No wiem, ciężko je zdobyć, a próbowałeś może od 2000TC?? Podobno pasują?