| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2004-04-21 10:45:23 Witam
Poniewaz wielu z nas jest zainteresowanych szpera do lady tylnio-napedowej - jest mozliwosc zalatwienia tego. Sprawa wyglada tak: 1) Kompletny zmodyfikowany dyfer kosztuje okolo 20,000 HUF -okolo 400 zlotych. 2) Jesli bedzie duzo zamowien, dostaniemy upust 3) Jesli by ktos chcial miec odrazu z montarzem- 5000 HUF w GO"D - na polnoc od Budapesztu. 4) Gwarancja jest- na zalozone przez zaklad, i nie zalozone przez zaklad. 5)Wszystkie mozliwe " ladowe" przelozenia dostepne: 1:3,9; 1:4,1; 1:4,3; 1:4,44 Nie trzeba zamawiac wszystkich z tym samym przelozeniem- kazde moze miec inne. Kazdy moze sprawdzic sobie waluty na Waluty PROSZE O PODEJSCIE DO SPRAWY POWAZNIE - ZAINTERESOWANE OSOBY KUPNEM PROSZE O KONTAKT NA ADRES E-MAIL avtolada@poczta.onet.pl -Prosze o podanie danych osobowych do kontaktu -ilosci dyfrow wraz z przelozeniem Sprawa bedzie wygladac tak, ze trzeba bedzie zebrac kase i wydelegowac osoby po towar - nastepnie bedzie odbior. W zaleznosci od ilosci- termin ustalimy. Jesli warunki Ci nie odpowiadaja- zrezygnuj z propozycji. |
Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2004-04-21 13:02:52 To są te w których trzeba olej co 6000km zmieniać?
Czy mogę mieć szperę 4,44 jeżeli most mam z przełożeniem 4,1? |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2004-04-21 16:26:57 Dyfer=mechanizm roznicowy, a nie most z polosiami!!!
Ja sie dokladnie na tym nie znam- ale wyglada na to ze to wszystko- przelozenie i mechanizm blokujacy, znajduje sie w "obudowie". Tak bylo z tym co przywiezlismy ostatnio. Jest to DOKLADNIE to samo co przywiezlismy ostatnio z wegier - waga jak ktos podawal 15 kg- Pytac Barteza-czy jak mu tam po nicku! Przelozenie DO WYBORU - wiec nie ma znaczenia jakie bylo wczesniej -z ta mala roznica ze w zaleznosci od tego jaka mamy skrzynie- tj jakie przelozenia - taka osiagniemy predkosc maksymalna, takie przyspieszenie. Z tego co wiem, nie nalezy brac innych-bardzo przegietych poniewaz predkosc maksymalna moze wowczas wynosic 90 km/h. Trzeba patrzyc rowniez tak jak jest z rowerem - z przerzutkami - przegniesz w jedna strone, to nie mozesz ruszyc-(duze obciazenie dla silnika), ale predkosc na maksa bedziesz mial ok-pod warunkiem ze uda Ci sie ruszyc, a znowu w druga strone spalisz gumy odrazu, bezproblemowo, ale nie pojedziesz wiecej jak 90 km/h To sa TYLKO informacje - ja mechanikiem nie jestem - i nie ponosze odpowiedzialnosci -a to co pisze nalezy traktowac z rezerwa, bo jak powtorze mechanikiem nie jestem! |
bartassti SYMPATYCZNY GOŚĆ Subaru Impreza WRX Poznan / Thatcham | 2004-04-21 17:48:57 Dyfer: weź krótkie przełożenie. Ja miałem średnie i widziałeś co było- Ladziara 180 wg budzika, więc w Twoim przypadku lepiej krótsze. |
Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2004-04-21 18:38:55 Zbadałem na CARTEST jak moja łada zachowa się z przełożeniem 4,1 i 4,44.
Vmax odpowiednio 165,7 i 164,5 0-100 11s i 10,8 s 0-400m w obu przypadkach 17,6s 0-1000m też równo 33,1s Ja bym wybrał 4,44 , bo nie używam raczej prędkości maksymalnych , a lepsze przyspieszenie bardziej przydatne. W ładzie , przy silnikach o niewielkiej mocy ( u mnie ok 93KM) nie osiągnie się dużych prędkości maksymalnych, nawet stosując dłuuuuugie przełożenia ( chyba, że na hamowni ) bo opór powietrza zatrzymuje auto dość skutecznie... Przetestowałem też teoretyczne przełożenie mostu 3,5 i przyspieszenia są dużo gorsze ( 11,3s 0-100) a V max pozostaje na tym samym poziomie....164 km/h Poza tym na krótkim przełożeniu będzie lepiej jeździć w mieście, bo jak nam ograniczą do 50km/h to za chiny nie zapnę IV biegu w mieście na przełożeniu 4,1. |
bartassti SYMPATYCZNY GOŚĆ Subaru Impreza WRX Poznan / Thatcham | 2004-04-21 18:39:26 Miałem średnie, bo jeszcze rozmawiałem z Zolim, że nie zależy mi na top speedzie tylko na przyspieszeniu. |
bartassti SYMPATYCZNY GOŚĆ Subaru Impreza WRX Poznan / Thatcham | 2004-04-21 18:45:32 Grzegorz jak to zbadałeś??? To chyba niemożliwe, żeby taka minimalna różnica była na różnych przełożeniach |
dyferencjal SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada Poznan | 2004-04-21 18:49:23 kurde to nie kapuje |
bartassti SYMPATYCZNY GOŚĆ Subaru Impreza WRX Poznan / Thatcham | 2004-04-21 18:57:25 No ale jeśli te obliczenia Grzegorz są prawdziwe to nie dziw się, że się nic nie zmieniło |
Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2004-04-21 18:57:30 Pozostaje przecież skrzynia biegów i owszem zmieniają się prędkości optymalnego przełączania biegów, ale w naszych samochodach prędkość max. zależy jak widać jednak bardziej od mocy silnika, niż od tego jakie jest przełożenie w moście...Przecież nikt nie wierzy w to , że można dokręcić 7500 obr, na najwyższym biegu Sądzę , że robią te przeróżne przełożenia, zeby zoptymalizować obciążenie silnika na poszczególnych biegach, Pewnie jakby słaby silnik 1300 miał długie przełożenie w moście to po wrzuceniu IV biegu przy prędkości mniejszej niż np. 70 km/h brakowałoby momentu aby sprawnie przyspieszyć i jazda takim silnikiem wymagałaby kręcenia do wysokich obrotów co odbiłoby się z kolei na ekonomice ( a to przeciez podstawowa i jedyna zaleta małolitrażowych silników) Ten problem ciągłej potrzeby redukowania biegu znają na pewno ci co mają zamontowana V biegową skrzynie w silniku 1300. Mogliby poprawić sobie trochę trakcję jakby mieli most 4,44 [ wiadomość edytowana przez: Grzegorz2107 dnia 2004-04-21 19:13:54 ] |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2004-04-21 20:02:22 Ja wiem tylko tyle ze oni stosuja rozne przelozenia, poniewaz stosuja rozne skrzynie.
Z ksiazki wynika ze przelozenia w 4 i 5 biegowej skrzyni to to samo - ale z praktyki mowili ze jednak skrzynie ze lsniacym hromem na lewarku maja inne przeloznia niz te zwykle Mowie - kontakt na podanego e-maila |
Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2004-04-21 20:56:59 Rogacek, oczywiście jeśli zależy Ci na przyspieszeniu to teoretycznie powinieneś wybrać 4,44. Z moich rozmyślań wynika, że im wyżej silnik ma swoją maksymalną moc tym most powinien być "krótszy".
P.S. Jest coś z tych chromów o których Ci pisałem??? |
rogacek ŁADZIARZ VW Ogórek/vw garbus/ ... wrocek | 2004-04-21 21:39:26 odpisałem Ci na priva, nie dostałeś???? są korbki i listwy tapicerki. co do ramek zegarów to nie wiem ale popatrzę |
bartassti SYMPATYCZNY GOŚĆ Subaru Impreza WRX Poznan / Thatcham | 2004-04-21 22:51:03 Rogacek: jaki masz wałek w swoim 1.6, że kręci Ci się do 8000 (??), ja w swoim tylko do 7000, ale i tak się nie opłaca bo od 6000 już ledwo co jedzie i lepiej zmienić bieg na wyższy. |
rogacek ŁADZIARZ VW Ogórek/vw garbus/ ... wrocek | 2004-04-21 22:57:06 wałki oryginały abartha. wyszabrowane .............. ale to historia na opowieść przy piwku. |
bartassti SYMPATYCZNY GOŚĆ Subaru Impreza WRX Poznan / Thatcham | 2004-04-21 23:00:55 No wiem, ciężko je zdobyć, a próbowałeś może od 2000TC?? Podobno pasują? |