Silnik 1,3 [ritmo] przerobki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
chodzi mi glownie o modyfikacje glowicy a mianowicie o bezpieczna granice ile moge splanowac myslalem nad 1,5-2mm do tego polerke kolektor 4-2-1 juz jest projekt teraz tylko wyspawac i bedzie gotowy do tego planuje wsadzic dellorto DRLA 36 kolektor dolotowy musze troche przerobic ale tez dam rade prace od jutra ruszaja pelna para i mma zamiar wykrzesac z tego silnka troche wiecej checi do pracy jak ktos mail doczynienia z tym silnikiem ewentualnie jakies porady i pomysly co porobic to walcie smialo
  
 
klasyczna głowica sohc.

-głowice mozesz zjechac 3mm
- zawory ssace na 39mm ( niektore zdrudła podaja ze nawe 40mm)
-wydechowe daj 36mm
-walek najlepiej jakis 300 st.
- kolektork 4-1 ( lepszy niz 4-2-1 ) chyba ze mówimy tu o zastosowaniu kolektora fabrycznego z 1.5 a nie o popularnym "baranie"
-gazniczki 2 x 36 lub przy takich zaworach 40mm ( dcoe/dhla lub dcnf)

...jak pociagniesz jeszce dół..korby, wał i koło...poprawisz chłodzenie..to spokojnie bedziesz miał 130 KM

Pozdrawiam
  
 
nie no az tak ostro to nie chce robic
dziabne jeszcze kolo zamachowe
a z tym kolektorem wydechowym to nie mowisz chyba o tym seryjnym?? zeby go zostawic? jaka dlugosc mniej wiecej zrobic tych 4 przed wpuszczeniem ich w 1 ? bo chyba ma to jakies znaczenie masz moze jakas fote takiego kolektora?

zawory rozumiem ze chodzi o srednice grzybka? pasuja od jakies innej fury cz jak rzuce w sklepie ze chce 39mm i 36mm to mi takie dadza bo w glowicy to rozumiem ze odpowiednio pod takie zawory kanaly zrobic

jakbys mogl jeszcze rozwinac temat tego walka ...
  
 
Qbq widze ze tu pojechał po hardcorze....a beneq chciał delikatnie...

Qba rozwiń temat kolektora dolotowego i wylotowego mnie głównie interesują srednice i długości rór, bo wiem ze ma to znaczenie. da sie to jakoś policzyć??ja patrze pod kontem 1.1 no i wałek..hm..z kądwziąść wałek??pasi od czegos innego??moze 1.1, 1.3 i 1.5 ritmo można stosowac zamiennie????czy trza dorabiać??a moze od jakis wersji sport 128 czy coś??

pozdro i dzięki za info.

pozwodzenia beneq miejmy nadziję że ten 1.3 zostanie doprowadzony do pwerfekcji bede na długi weekend to poagdamy
  
 
qba to co napisales brzmi ciekawie...
Bede Cie w miare mozliwosci wypytywal w zwiazku z planami wlozenia 1,3 ze 128 Barta
  
 
Ja zgadzam się z Qbą, jak juz robić to całość. Poważyć dokładnie cały układ korbowo-tłokowy, wypolerować korby, stoczyć koło zamachowe i wtedy będzie silniczek cacy. A co do samodzielnego robienia kolektora wydechowego, to bym się zastanowił bo to nie takie proste jak się moze wydawać.
  
 
panowie moze jakieś konkrety co do kolektroów dolot i wydech bo ze trudne to wiem, ale co jest takie trudne??moim zdaniem kwestia lezy w srednicach i długościach rur, słyszałem ze to sie da jakoś policzyć. ja jestem cieńki z fizy a to chyba o to własnie sie rozbija.

czekam na jakeis konkretniejsze info czy foty mega kolektorów do 1.1 czy 1.3...a może macie jakiś kontakt do ludzi którzy pomogli by to poiliczyć bo samo wykonanie to już nie problem.

pozdro
  
 
panowie moze jakieś konkrety co do kolektroów dolot i wydech bo ze trudne to wiem, ale co jest takie trudne??moim zdaniem kwestia lezy w srednicach i długościach rur, słyszałem ze to sie da jakoś policzyć. ja jestem cieńki z fizy a to chyba o to własnie sie rozbija.

czekam na jakeis konkretniejsze info czy foty mega kolektorów do 1.1 czy 1.3...a może macie jakiś kontakt do ludzi którzy pomogli by to poiliczyć bo samo wykonanie to już nie problem.

pozdro
  
 
Witam
tak to prawda nie ma co sie bawic z takim silnikiem w drobnostki. Jesli robimy juz głowice..tj. obróbka mechaniczne to kazdy krok pociaga za soba nastepny. Wieksze zawory...--->> wiekszy gaznik = dwa dwugardzielowe. Dolot załatwiony...a co z wydechem..oczywiscie "baran" lub sphagetti jak kto woli. Obecnie w tycj silnikach jest raczej tendencja do kolektorów w systemie 4-1.



a co do obliczen..hmm..jest kilka wyliczonych z czego dwa sa najbardziej popularne:

1.5 calowe /długość 600mm przechodzące w 1 7/8 cala o długosci 1000mm

oraz

1 5/8 " długość 38" przechodząca w 2-1/4" rure

oba wydechy oczywiscie wyłacznie na jednym przelotowym tłumiku. Niektórzy zalecaja jeszcze uzycie strumienicy..ale caly układ jesli wykonany jest z dobrej ( czyt. szlachetnej ) stali i ma taka srednica jak w obliczeniach..strumienica jest zbedna.


Jesli chodzi o Dolot.
wszystko zalezy od kasy. mało kasy..nie ma sensu zabierac sie wogule za tak daleki tuning. Pozatym zalezy do czego sie silnik buduje...bo nie wspomniałem ze taki silniczek to max moc ma przy ok 4500-5500 RPM a jałowe ma gdzies przy 2500 rpm..wiec raczej jako samochodzik do jazdy sie nie nadajae na codzien..no chyba ze mamy kolege na stacji który daje na "kreche"

Silnik 1.3 na dwoch gaznikach bez powazniejszych modów ..polecam dwa 36 dcnf
przy wiekszych zaworach itp, gdzie komprecha jest 11.5 : 1 lub wiecej....no to 40..a nawet 45mm

Dla bogaczy polecam mechaniczny wtrysk KugelFischera ( konstrukcja znana z 131 Rally Abarth 16v 2.0, zreszta wiecej wam powie o tym Walezy..bo nabył sobie cos takiego...miałem, trzymałem..i sie zakochałem:p )

a dla totalnych odjechanców co nie wiedza co z kasa robic polecam wtrysk elektroniczny..oczywiscie wyczynowy:p.. ( ceny po 5-10 tys euro ).



...wkrotce na F&F bedzie artykuł na temat najczestszych modyfikacji silników SOHC znanych min,. z Fiatów 128;]

pozdr

  
 
Cytat:
2004-04-23 17:12:44, Qba pisze:
bo nie wspomniałem ze taki silniczek to max moc ma przy ok 4500-5500 RPM a jałowe ma gdzies przy 2500 rpm..wiec raczej jako samochodzik do jazdy sie nie nadajae na codzien..


max. moc przy 5500 i auto ma się nie nadawać do jazdy na codzień? DF na tzw. "wzmocnionym" 1500 ma moc przy 5400
  
 
chodzilo o moment zapewne... ale dino ma moment przy 6000 a moc przy 7500 i tez sie da jezdzic na codzien....podobno
  
 
moment moment....

tak przygotowane silniki osiagaja max Power przy ok 7500 RPM..ale naprawde ciagna juz od 5000...zas budzik konczy sie przy 9800....a sa i tacy co budziki maja do 11500 !!!!!

ehhh..ale to silniki na sezon..lub mniej:p
  
 
nie bede zaczynal nowego tematu i dam tu
wlasnie wrocilem z myjki cisnieniowej musialem oczyscic silnk z smaru itp i teraz po umyciu zauwazylem ze z tych 3 dziurek to w 2 mam male dziurki na wyot tam gdzie sa kanaly od chlodzenia i teraz pytanie to sa podobno jakies bezpieczniki czy cos takiego mozna to wymienic ?? dokupic czy zaspawac to ewentualnie zalepic czyms z seri klei do silnikow tam jest tylk o woda od chodzenia wiec zaden problem po prostu mala niedogodnosc podczas prac a to fota
  
 
te zaslepki mozna wymienic...tylko nie wiem czy beda chcialy latwo sie poddac bo sa dosc mocno skorodowane u ciebie.... moze lepiej doczyscic je do golej blachy i pospawac? a czy mozna takie nowe kupic? no nie wiem chyba nie .... albo poxylina jeszcze moze pomoc...ehehe