MotoNews.pl
  

[125p] Obrotomierz

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Powiedzcie mi do czego podlaczyc obrotomierz ktore kable gdzie prosZe o szybka odpowiedz
  
 
napisz najpierw czy masz obrotomierz kwadratowy czy okragly, bo z tego co pamietam to innaczej sie je podlacza, a poza tym sprawdz w wyszukiwarce, byl chyba taki watek.
  
 
+, -, i do cewki
  
 
O ile dobrze pamietam to biało-czarny do masy obrotomierza, żółtoczarny do podświetlenia, pomarańczowy do zasilania (+), a brązowy do wejscia sygnału.
  
 
oki oki dzieki za pomoc jakos sobie poradzilem za pomoca gg i dowiedzialem sie od nomada i jeszcze jednego klubowicza jak podlaczyc obrotomierz za co z gory dzieki a to ze podlaczyc na + , - i do cewki to wiedzialem ale nie wiedzialem wlasnie tylko na ktora strone to podlaczyc bo tam, jest ten glowny co do kopulki idzie ( ten na srodku) i dwa po bokach i nie wiedziaqlem na ktory z tych boczych . Nio ale juz spoko w kombiaczku juz siedza okragle budziki z dzialajacym obrotomierzem
  
 
jak podlaczyc obrotomierz w fiacie 125p? mialem normalne zegary (tzw. termometr) ale postanowilem zmienic na polonezowskie. prolem polega na tym ze nie wiem jak podlaczyc kostke od obrotomierza..... czy ktos juz robil takie cos i wie co i jak?
  
 
a z jakiego poldka masz szafe + czy zwykłe szerokie caro i w jaki jest w nim silnik?
  
 
ten caly licznik byl z fiata tylko z tego nowszego modelu. napisalem ze zegary polonezowskie bo wiem ze takie byly przede wszystkim w poldkach a pozniej zaczeto je montowac w DF. a silnik mam standardowy fiatowski czyli 1500. sam samochod jest z `82 roku (jesli ma to jakies znaczenie)
  
 
jeśli masz okrągłe fiatowskie zegary to je podłączasz tak jak zwykłe, a obrotka podpinasz pod zacisk cewki zapł...
  
 
aha... a gdzie to jest?
  
 
Cytat:
2004-06-27 17:56:37, johnyrus pisze:
aha... a gdzie to jest?

ale co??
  
 
no zacisk cewki zaplonowej
  
 
zegary z poloneza nigdy fabrycznie niebyły montowane w fiacie
df miał swoje orginalne okrągłe zegary a kostek szukaj po prawej stronie koo radia tam gdzie kwadratowy obrotomierz i podłącz je do nowych zegarów
  
 
oki tak zrobie. dzieki
  
 
Odświeżam wątek. Wczorak dokupiłem do swojego fiaciora obrotomierz, wymontowałem deskę, wyjąłem oryginalną zaślepkę i wstawiłem tam obrotomierz. Problem w tym że nie ma wypuszczonych kabli pod obrotka. Wiem że trzeba podpiąć to pod cewkę. Ale gdzie jeszcze? Z obrotomierza wystają 3 wtyczki.
  
 
pozostale to staly plus (pod zaplonem) i podswietlenie obrotka.Ale ktory jest ktory to nie pamietam ...
  
 
3 a nie 4, przyznam się że nie podpinałem orginalnego fiatowskiego.Inne obrotki ( taki okrągły co można go do 2 lub 4 cylindrów podpiąć) ma jeden przewód to zasilanie i podpina sie go pod przewód który dostaje napięcie po przekręceniu stacyjki, drugi podpina się pod cewke, trzeci to masa, a 4 to zasilanie podświetlenia.

Napewno dokładniej powiedzą ci właściciele fiatów
  
 
U mnie są 3 ale odpada podswietlanie, bo cała deska jest podświetlana osobno.
No ale reszta to sie pewnie bedzie zgadzać. Dzięki.

[ wiadomość edytowana przez: pudel dnia 2004-07-01 10:59:51 ]
  
 
Cytat:
2004-07-01 10:22:44, pudel pisze:
Odświeżam wątek. Wczorak dokupiłem do swojego fiaciora obrotomierz, wymontowałem deskę, wyjąłem oryginalną zaślepkę i wstawiłem tam obrotomierz. Problem w tym że nie ma wypuszczonych kabli pod obrotka. Wiem że trzeba podpiąć to pod cewkę. Ale gdzie jeszcze? Z obrotomierza wystają 3 wtyczki.



Oryginalny obrotek do DF`a ma 3 wtyczki.
1. "+12V" - czyli zasilanie
2. " 1" - to jest chyba pod zacisk cewki zapłonu
3. masę (wiadomo co biega)
Dodatkowo ma jeszcze oprawkę pod żaróweczke z dwiema końcówkami.

[ wiadomość edytowana przez: eFeSOwiec dnia 2004-07-01 11:28:22 ]
  
 
Pudel! Gdzie można kupić taki obrotomierz pod zaślepke w nowych nie-termometrowych zegarach w fiaciorze? Roar!