MotoNews.pl
  

Maglownica z bisa do 126

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ?
Czy ktos z was przerabial juz ten temat lub widzial u kogos taki patent ?
Duzo roboty ?
W malaczu kiera chodzi tak ciezko ze sie posrac idzie przy parkowaniu.Druga sprawa ze sciaga niemilosiernie w prawo...
wogole to cala geometrie musze ustawic bo jest masakra
  
 
byl taki temat, nawet go odgrzebywalem niedawno.
sam jestem zainteresowany. przekladnie juz kupilem jakis miesiac, dwa tem, i czeka na zamontowanie po remoncie...
  
 
ja mam taką maglownice z bisa fabrycznie od nowości w FL ojciec jak kupował maluszka w 90 roku to mógł sobie za dopłatą takie coś wybrac i wybrał jak bede miał chwilke wolnego czasu moge zrobic fotki
  
 
no ja bym bardzo prosil;)

cos tu wogole jakas "zmowa milczenia" panuje na ten temat:))))
  
 
Własnie zrobiłem zdjecia mozna zobaczyć






przud lekko gnije ale juz niedługo cała blacharka
  
 
CIEMNOŚC WIDZĘ a nic więcej
  
 
aby zamocowac maglownice do malca trzeba miec 2 takie wsporniki, wyciete z bisa badz zakupione na necie
  
 
A gdzie takie wsporniki można nabyć?
  
 
to jest jakas stronka z pod znaku abarth (chyba wloska) z zestawami do fiatow 500/600/126, tj. miski, walki, tarczowki i inne dobrodziejstwa modyfikacyjne

swojego czasu jak przewijal sie watek o tarczowkach na felgach 12" to byl tam ten adres podany. takie cos kosztuje chyba 6euro/szt czy jakos tak moze wiecej kto to wie, trzeba sprawdzic
  
 
Jak ktos chce, to mam do sprzedania funkiel nowke fabryczna maglownice do malucha z gumami, bez obejm. Znajomi 10 lat temu jak kupili bisa, to kupili zapasowa maglownice. Bisa zakosili, magiel zostal. W razie jakby co to 70 zeta chce.
  
 
Moja poorzednia wyscigowka miala maglownice, ta tez juz ma Uchwyty na szrocie trzeba nabyc, kupa cięcia, lub cala przegrode wymienic - nowa ok 70 zl. Pamietajcie, ze walek wycchodzi w innym miejscu - miedzy pesalami a nie jak w ST z boku. Trzeba najpierw dobrze otwor zrobić a stary zaspawac. Troche roboty jest...
  
 
Magiel jest mój Ma 17 lat a wygląda jak nowy Jestem w trakcie zdobywania odpowiednich blach(połączę montaż przekładni z remontem), tylko drogo to kosztuje Przy okazji się dowiedziałem że znajomy ma do zbytu taką przekładnię(ale nie nową ) za 40 zł. Samael też miał.

Aha, nakrętki kontrujące gałki na drążkach to M12x1.5. Są takie same jak nakrętka mocująca termostat(mam nam myśli chłodzenie powietrzem) do obudowy. Wałek z krzyżakami w wersji BIS wg tego co zmierzył Jasin ma 33 cm od krzyżaka do krzyżaka, czyli jest ok. 10 cm dłuższy niż zwykły. Gałki marki Mototechnika w porównaniu np. z Delphi to TOTALNA KUPA SZMELCU!!! Na razie nie mam więcej uwag.
  
 
W BISie inne niż w standardzie są:
- ściana grodziowa(60 zł)
- wzmocnienie ściany grodziowej(95 zł)
- belka resora(można przy pomocy młotka dostosować zwykłą)
- wspornik pasa przedniego(20 zł)
- wałek kierowniczy(mam nadzieję że pasuje ze 128/Zastavy)
I te elementy przydałoby się wymienić jeżeli się chce mieć zamontowaną maglownicę ściśle na cacy. Jako ciekawostkę podam, że osłony przekładni kierowniczej BISa są takie same jak w Uno, jedna z gum mocujących przekładnię też, końcówki drążków prawdopodobnie też ale jako że są dwie wersje to muszę ustalić która dokładnie. Ewentualnie poszukam z czego pasują.
  
 
A mozliwe jest wspawanie tych blach do zwyklego malca...
Co cza tam zrobić, podłożyć, czy spiłować??
Napewno wiem że cza nowy otwór na wałek zrobić...
A jak bys potrzebował ten wałek z krzyzakami, to u mnie są po ok 30pln, nówki w sklepie.
Pozdro
  
 
Wczoraj z barkiem wkładajac mój silnik gadalismy o maglownicy on ma w kszlu remontowanym.
Po przeanalizowaniu liczby awarii mahglownicy u niego / mozliwosci regeneracji oraz liczby kniecznych wymian stwierdzam ze wole serie / krótki układ.!!!

Fajne iwogóle ale awaryjne - szybko sie zzuzywa i potem sa luzy .
  
 
Cytat:
2004-08-01 23:54:48, CZUCZU pisze:
Wczoraj z barkiem wkładajac mój silnik gadalismy o maglownicy on ma w kszlu remontowanym.
Po przeanalizowaniu liczby awarii mahglownicy u niego / mozliwosci regeneracji oraz liczby kniecznych wymian stwierdzam ze wole serie / krótki układ.!!!

Fajne iwogóle ale awaryjne - szybko sie zzuzywa i potem sa luzy .



taaa... a u mnie jakos chodzi bezproblemowo... a luzu mam moze ze 2-3stopnie... a na parkingu moge nawet qtasem krecic kiera szkoda tylko ze krotkiego ukladu nie zrobie no ale cos za cos
  
 
Czuczu: nie będę komentować
Garii: jak mi nie podejdzie ten ze 128 to zaraz się zgłoszę. Co do wspawania mocowań: tu jest niejaki problem, bo wzmocnienie ściany grodziowej w BISie jest jakie 10 cm wyższe(czyli sięga niżej) dlatego że mocowania są nisko umieszczone. Gdy przypasowowywać je do zwykłej przegrody to połowa mocowania wypada na wzmocnieniu a połowa na belce resora(całe szczęście nie w tych przetłoczeniach tylko tuż obok), więc przydałoby się wydłużyć wzmocnienie ściany. A co do otworu na wałek, to nie jest problem, co prawda wypada bardzo nisko ale da się to wywiercić w normalnej przegrodzie. Tak nawiasem to mogę ruszyć tyłek i pomierzyć dokładnie co gdzie ma być umieszczone, bo uspawałem już sobie kompletną ścianę grodziową w wersji BIS, teraz tylko przekładnia i mogę zakładać.

PS. Ten gumowy przepust przez który przechodzi wałek kierowniczy w BISie też jest inny i jakby ktoś miał to jestem chętny, mogę dać w zamian nowy zwykły.
  
 
ja mam zalozona maglowice z bisa do kaszla, potrzebna byla przednia czesc sciany z bisa (ta wlasnie ze wspornikami) naturalnie maglownica z drazkami i kawalek kolumny kierowniczej z fiata128/zastavy (ten z dwoma kardanami) .

Generalnie ta sciane z bisa trzeba troche wypowycinac (zeby dalo sie ja dolozyc do oryginalnej) i jakos zamocowac - ja mam na sruby z podkladkami i skrecona - lepiej by bylo pospwac, do tego trzeba wyrzezbic otwor na kolumne kierownicza (jest w innym miejscu) i troche wyciac ten wspornik od spodu i dziala...
  
 
Byłem przed chwilą w sklepie i niestety gałki z Uno nie są takie same jak w BISie, są krótsze o ok. 1 cm. Ale tu się pojawia inne rozwiązanie: kupić drążki do przekładni do Uno i przy pomocy tokarki je dopasować(czyli skrócić) tak żeby były o ten 1 cm dłuższe. Jest tylko jeden warunek: trzeba mieć oryginalną przekładnię TRW do BISa bo w polskich/jugosłowiańskich są zupełnie inaczej rozwiązane przeguby w drążkach.
  
 
maglownice od bisa da sie zamontowac w 126.Ale trzeba przprowadzic kilka modyfikacji.M in trzeba przerobic mocownie przekladni .A co do wymiany blach to mysle ze nie jest konieczna .Myslalem kiedys nad tym zeby zamontowac sobie maglownice.Ale zrezygnowalem