2suw vs 4suw

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Potrzebuje info na temat porownania silnika 2suwowego i 4 suwowego. Nie chodzi o budowe, tylko o zalety i wady tych dwoch typow silnikow.

tzn; 2suw: prosta budowa, wieksza moc (przy tej samej pojemnosci) mniejsza elastycznosc... itd. Jak z przebiegami? Czy wszystkie 4ro suwy kreca o wiele wieksze przebiegi? Ostatnio slyszalem o jakiejs duzej ciezarowce z 2 suwem... moze to byc prawda..? Sadzilem ze tego typy silniki maja zastosowanie w kosiarkach, pilach i mniejszych motorach (skutery, cross)...
  
 
sa tez 2 suwowe diesle np w statkach ilosc obrotow policzysz na palcach
  
 
Tez o tym myślałem CZYSTO TEORETYCZNIE czy naprzykład silnik od Warburga ten 55konny mozna by zapakowac do malucha?? w sumie silnik jest malutki pojemnosc skokowa to chyba 900cm3 3-cylindry.. niezły moment obrotowy... no i jest lekki ale chyba był by problem z układem wydechowym..2suvy maja to do siebie ze musza miec odpowiedni układ wydechowy(wługosc) bo w przeciwnym razie 'PONOC' traca cenne KM... (tak słyszałem)..pozatym zauwazyłem w moim Simsonie ze gdy skruciłem i wybebeszyłem rure wydechowa to stracił na osiagach.. kombinowałem z sportowym wydechem ale i tak najlepiej chodził na seryjnym moze ktos juz kombinował cus takiego??..
  
 
wspomniano tu o dwusuwowych ciężarówkach.
Tak, były takie i to jeszcze całkiem niedawno. Amerykańskie trucki, bywały własnie z silnikiem dwusuwowym.
Co do wad dwutaktu, to nalezy wspomnieć o większym zapotrzebowaniu na paliwo, co spowodowane jest zwyczajanie jego stratą w momentach ssanie/wydech -> jeśli wogóle można to tak nazwać, przecież tam nie ma zaworów
Zalety - dwusuwy dzięki mniejszej ilości "rzeczy ruchomych" kręcą się znacznie łatwiej i na wyższe obroty, dzięki temu stały się chyba popularne w motocyklach.
  
 
No i warto dodać jeszcze opóżnioną reakcję na gaz (w stosunku do czterosuwa) i niestety zdecydowania mniejszą trwałość. Acha, i jadąc dwusuwem nie wolno hamować silnikiem bo wówczas nie ma smarowania, stąd tzw. wolne koło w niektórych dwusuwach.
  
 
co do 2 suwow to cos nieco wiem bo zazynalem simsona przez 5 lat i fakt faktem ze 2 remonciki byly ale tylko male tzn wymiana tloka i swoznia raz wymiana cylindra. simsonek b.duzo zrobil kilometrow i wcale nie mial latwych warunkow bo caly czas mial wysokie obroty zjezdzil okolice żywca i nie tylko takze na 2 suwa nie narzekam co do porownania to jezdzilem suzuki gn250 czterosow i teraz jezdze MZ 250 (dwusow) takze porownie mam czterosow fajniej idzie na wolniejszych obrotach tak sobie pyka a dwusow woli wyzsze obroty ale jak sie wkreci to jest miazga
pozatym 2-sowy nie lubia hamowania silnikiem.
@thomas jezeli chodzi o wydech to masz racje 2 - sow musi raczej miec odpowiedni wydech probowalem roznych rzeczy ale oryginal zawsze byl lepszy
  
 
Cytat:
2004-04-26 21:46:00, MCQUEEN pisze:
wspomniano tu o dwusuwowych ciężarówkach.
Tak, były takie i to jeszcze całkiem niedawno. Amerykańskie trucki, bywały własnie z silnikiem dwusuwowym.



tzn byly to dwusuwowe diesle czy benzynowce ? I stad pytanie; musialy byc to bardzo wytrzymale silniki (duze przebiegi) a to mi jakos do 2suwa (tego na benzyne) nie pasuje Mialy jakas specjalna konstrukcje?
  
 
Mój ojciec śmigał przez 16 lat wartburgiem 353W Zrobił nim przez ten czas około 450tyś km!! No oczywiście, nie na jednym silniku. BYło ich może i naście sam ojciec już nie pamięta. W każdym razie był to silnik 1litrowy (a nie 0.9) który zawijał się niesamowicie!! W trasie zawsze 120 śmigaliśmy Było też coś takiego jak "wolne" i "ostre" koło. Tłumaczyć nie muszę No a tłumik tak jak już powiedzieliście to podstawa!! Tak jak w silnikach formuły 1 każde przekombinowanie powodowało spadek mocy. A trwałość?? Wszystko zależało od tego czy wraz z paliwkiem dolaliśmy Mixolu Co do swapa to może i by wszedł bo silnik w miarę niski ale problem to właśnie tłumik.

P.S. Swojego czasu widziaęłm w Gdańsku trabiego 601S wpełni uzbrojonego do railycrossu lub conajmiej popularek z takim właśnie silnikiem Zawijał się trabi nieziemsko!!
  
 
Cytat:
2004-04-27 00:03:10, simon_pg pisze:
P.S. Swojego czasu widziaęłm w Gdańsku trabiego 601S wpełni uzbrojonego do railycrossu lub conajmiej popularek z takim właśnie silnikiem Zawijał się trabi nieziemsko!!



Proszę bardzo, oto taki Trabi:

  
 
Filemon!! Masz więcej fotek?? Wiem, że w masce był wycięty otwór na koło pasowe od wentylatora. Czu tu też taki otworek jest?? Może to ten trabi!!
  
 
wejdz na strone klubu Trabanta...
CARTOONTRABANT
Tam po lewej stronie w opcjach jest cos takiego jak tuning czy cos takiego....
Masz caly konkretny opis jak to zrobic....fotki chyba tez byly...
ale faktem jest,ze Trabant 353,bo tak najczesciej nazywa sie taka przerobke, wciaga nosem Trabanta Polo, a kiedy w polowce jest silnik 1.3, to mozna sie scigac z nim prawie leb w leb
  
 
Szkoda, że nie znalazłem zdjęć W każdym razie więcej zabawy niżeli z wstawieniem silnika 900 do malucha
  
 
Cytat:
2004-04-26 19:46:09, lunatyk pisze:
Potrzebuje info na temat porownania silnika 2suwowego i 4 suwowego. Nie chodzi o budowe, tylko o zalety i wady tych dwoch typow silnikow.


A moze zainteresuje cie silnik o cyklu mieszanym? Silnik, ktory:
1. Nie ma zaworów?
2. Ma dwa wały korbowe?
3. Nie ma głowicy (i nie jest to Wankiel)?
4. A ma jeden cylinder?
5. Oraz dwa tłoki, ale ustawione przeciwbieżnie?
6. Oba pracujące w tym samym cylindrze?
7. Tłoki, z których jeden pracuje 2 razy szybciej od drugiego?
8. Tłoki, z których jeden pracuje w trybie 4-suwowym, a drugi 2-suwowym?
9. Silnik, który z 1 litra pojemności może uzyskać ponad 150KM?????
Hmm?? Ciekawa propozycja?
  
 
LINK
  
 
Cytat:
2004-04-27 00:44:32, simon_pg pisze:
Filemon!! Masz więcej fotek?? Wiem, że w masce był wycięty otwór na koło pasowe od wentylatora. Czu tu też taki otworek jest?? Może to ten trabi!!



Mam więcej fotek, ale nie mam gdzie wrzucić, daj maila to ci wyślę.
Z tych które ja zrobiłem to mam jeszcze to:
  
 
No widzę, że tu był ten sam problem Tylko ładnie został rozwiązany co by "niedowiarkom Tomaszom" palców niepourywało Więcej zdjęć?? Proszę na simon.wrc@wp.pl
Wielkie thx
  
 
Cytat:
2004-04-28 01:14:38, simon_pg pisze:
No widzę, że tu był ten sam problem Tylko ładnie został rozwiązany co by "niedowiarkom Tomaszom" palców niepourywało Więcej zdjęć?? Proszę na simon.wrc@wp.pl
Wielkie thx



Poszło na maila
  
 
OK thx!!