Pytania o RS2000

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich. Nowy jestem to sie przedstawie - YasieK jestem Wczoraj stalem sie szczesliwym (to sie jeszcze okaze...) posiadaczem Forda Escorta RS2000 z 92r. i mam co do tego samochodu kilka pytan:

- czym sie rozni RS od zwyklego Escorta badz od XR3i (wyposazenie, buda, zawiesznie, hamulce, wnetrze)?
- samochod nie ma ani numerow silnika ani karty pojazdu a tabliczka znamionowa jest zastepcza z zastepczym numerkiem (nie mam VINa), dlaczego tak moze byc?
- jakie RS powinien miec wyposazenie w standardzie?
- jakie zegary powinny byc w tym samochodzie (mam biale)?
- mam dzikie wrazenie, ze predkosciomiez mnie oklamuje, mozna to jakos sprawdzic w miare prosto i nie z innym samochodem? (moze predkosci osiagane na poszczegolnych biegach?)
- jak wjechalem dzisiaj na stacje diagnostyczna to sie czujniki dymu wlaczyly... nie smiejcie sie... dlaczego tak moze byc? co jest z silnikiem? gdzie zagladac? co sprawdzac? nie stuka (na moj gust) i nie leje nigdzie olejem, ponoc tez nie zre oleju... poza tym z auta (znaczy chyba z wydechu) wali jak z zajechanej Jawy TS350... dlaczego? acha, mam wyciety katalizator i praktycznie przelotowy wydech (slychac z kilometra)
- eletryka lusterek raz dziala a raz nie, tzn najczesciej dziala gora/dol a prawo/lewo prawie wcale
- elektryka szyb dziala jak chce, tzn lewa szyba przy zamykaniu jakies 5-10cm od konca bardzo zwalnia, prawa zreszta tez, poza tym raz sie szybko otwiera, raz wolno... dziwne to takie...
- centralny - to jest dopiero usmiech numeru, zamyka sie tylko z lewej a otwiera tylko z prawej jak to stwierdzil poprzedni wlasciciel "uczy szacunku"
- podgrzewanie przedniej szyby dziala z lewej i z prawej a po srodku nie... nie jest peknieta ani porysowana
- biegi ciezko wchodza, przy 1,3,5 wajcha ma dosc krotki skok a przy 2,4,R dluzszy, co moze byc przyczyna?
- reczny lapie na dwa zabki, dalej nie idzie (albo raczej zabki sa dosc wysoko...), normalne?
- wentylator nawiewu dziala na 2 i 3 biegu, na 1 nie, gdzie szukac przyczyny?
- jest jakies podswietlenie zimno/cieplo, biegow wentylatora i kierunku nawiewu? (chodzi o te pokretla)
- wajcha wycieraczek dziala tylko w pozycji normalnej predkosci i spryskiwania, reszta nie dziala (jest 6 predkosci)

Chyba tyle... Wybaczcie mi tak dlugiego posta. Wiem, ze moge poszukac wielu rzeczy na forum i je zapewne znajde, ale chce zeby ktos mi pomogl i odpowiedzial a nie tylko odsylal do szukania. Co czytam jakies forum to tylko "poszukaj", "juz bylo" itp. A ja sie chce tak raz zeby ktos pomogl i napisal te pare slow bez odsylania mnie w odmety forum W koncu miedzu innymi po to ten dzial. Bede bardzo wdzieczny za kazda odpowiedz. A tak wracajac do auta to wybaczcie, ze kupilem taka kupke zlomu ale wole kupke zlomu wyremontowac niz remontowac ponoc "dobrego" RSa. Z tego calego auta to chyba tylko szyberdach dziala dobrze... Do tego oczywiscie jest bity z tylu. Poza tym tylem to chyba dostal w przod (conajmniej), jakos tak nie pasuje tam wszystko tak jak powinno... Dobra, juz nie pisze wiecej glupot. Bede wdzieczny za kazda odpowiedz.
  
 
Cytat:
2004-04-26 21:55:55, YasieK pisze:
- podgrzewanie przedniej szyby dziala z lewej i z prawej a po srodku nie... nie jest peknieta ani porysowana
- wentylator nawiewu dziala na 2 i 3 biegu, na 1 nie, gdzie szukac przyczyny?
- wajcha wycieraczek dziala tylko w pozycji normalnej predkosci i spryskiwania, reszta nie dziala (jest 6 predkosci)





Nioech się wypowiedzą właściciele RS-ów

z tym podgrzewaniem szyby, to może za krótko sprawdzałeś. Trzeba było poczekać aż się mocniej rozgrzeją druciki

wentylator - może walnięty jest jakiś opornik (na jedynce) i nie przepuszcza prądu

- wycieraczki - albo przełącznik zespolony, albo coś z przekaźnikiem

  
 
Oj stary masz ty tu troszke tych ustereczek będziesz miał dużo pracy przynim. Powiedz co to znaczy wali jak z zakichanej jawy??
  
 
Witaj w klubie. A powiedz - chociaż tanio go kupiłeś ??
Ale jak bedziemy mogli tak ci pomozemy.
  
 
Cytat:
2004-04-26 22:12:23, ricardo_w pisze:
Oj stary masz ty tu troszke tych ustereczek będziesz miał dużo pracy przynim. Powiedz co to znaczy wali jak z zakichanej jawy??



Ano racja. Ale cierpie na nadmiar czasu tak ze mysle, ze dojde z nim do ladu. A to z ta jawa to znaczy, ze poprostu smierdzi z niego jakims takim spalonym olejem czy czyms podobnym, jedyne co mi sie nasunelo to jawa wlasnie... Kto jezdzil to wie...
  
 
Cytat:
2004-04-26 22:17:10, luki pisze:
Witaj w klubie. A powiedz - chociaż tanio go kupiłeś ??
Ale jak bedziemy mogli tak ci pomozemy.



8400... Duzo?
  
 
Baaardzo tanio. Ale to sie okaze, bo te rzeczy ktore wymieniłeś to są ewidentne usterki. Szczególnie to kopcenie. Tylo dziwne ze nie bierze oleju. A woda ci nie opada ?? Bo moze uszczelka pod glowica.
  
 
Zobaczymy czy nie bierze zakrótko by sie o tym przekonać. a 8400 to rewelacyjna cenka tylko zobaczymy czy usterki nie bedą kosztowne. Oby nie!!
  
 
W sumie jakbby to wode tak wyrzucał to nie włączyły by sie czyjniki dymu na stacji. Czyli olejjj. Czyli wyjscia sa dwa. Pierscienie / tłoki lub głowica. Sprawdz kompresje jaką ma silnik. To ci sporo powie. Jak po wykreceniu świec i zalaniu olejem nei podniesie ciśnienia to robisz głowicę. Może same uszczelbniacze jak mowisz ze nic nie klepie. A jak podniesie no to lipa. Dołek. Ale jak zrobisz to masz praktycznie nowy silnik
  
 
Cytat:
2004-04-26 22:33:35, luki pisze:
Baaardzo tanio. Ale to sie okaze, bo te rzeczy ktore wymieniłeś to są ewidentne usterki. Szczególnie to kopcenie. Tylo dziwne ze nie bierze oleju. A woda ci nie opada ?? Bo moze uszczelka pod glowica.



Co do ceny to fajna ale auto bite... Wole nie mowic w jakim stanie jest blacha. W kazdym razie meches stwierdzil, ze za maksymalnie 3 tys auto od strony blachy bedzie igla. Do wymiana jest klapa, pas tylny, zderzak, do niaciagniecia podloga i prawy tylny blotnik, do tego podluznica jest przegnita i peknieta (wiadomo, do wymiany). To wszystko z tylu oczywiscie. Do tego cala pdloga (od spodu) jest do wyczyszczenia i zakonserwowania. Srodek, profile zakmniete itp tez beda konserwowane. Poza tym wszedzie ma byc rdza usunieta, deliktane wgniecenia, wszystkie elementy maja ladnie pasowac i caly bedzie malowany. To wszystko ma sie zamknac w kwocie maksymalnie 3tys... Blacharz/lakiernik sprawdzony, tak ze nie mam sie czego bac... Tylko ta cena jest zastanawiajaco niksa... Chyba sie nie dogadalem z nim...

Nie ja twierdze, ze nie bierze tylko poprzedni wlasciciel. A co do wody to ciezko sprawdzic. I tu mi sie nasuwa kolejne pytanie - zbiornik wyrownawczy ma dwa wyjscia obok siebie, blisko przodu, ten blizej przodu jest urwany (znaczy sie rurka jest na nim urwana), do czego to? Wczesiej jezdzilem passatem i tam sie wytwarzalo cisnienie w ukladzie chlodzacym co jest zrozumiale (wyzsze cisnienie=wyzsza temperatura wrzenia cieczy). Tutaj przez ta urwana rurke tego cisnienia nie ma. Czym to grozi i jak to naprawic? (gdzie ta rurka ma byc?)
  
 
Cytat:
2004-04-26 22:50:27, luki pisze:
W sumie jakbby to wode tak wyrzucał to nie włączyły by sie czyjniki dymu na stacji. Czyli olejjj. Czyli wyjscia sa dwa. Pierscienie / tłoki lub głowica. Sprawdz kompresje jaką ma silnik. To ci sporo powie. Jak po wykreceniu świec i zalaniu olejem nei podniesie ciśnienia to robisz głowicę. Może same uszczelbniacze jak mowisz ze nic nie klepie. A jak podniesie no to lipa. Dołek. Ale jak zrobisz to masz praktycznie nowy silnik



A czy przy pierscieniach/tlokach/glowicy nie ma jakichs innych znakow? Nierowna praca, dlawienie sie czy cos takiego? Bo mocy to on raczej nie stracil (chociaz nie mam zabardzo z czym porownac) a chyba w wypadku takiej awari powinno to byc wyczuwalne. Myle sie?
  
 
Czołem, postaram się odpowiedzieć na kilka pytań, w miarę możliwości

Cytat:
2004-04-26 21:55:55, YasieK pisze:
Witam wszystkich. Nowy jestem to sie przedstawie - YasieK jestem Wczoraj stalem sie szczesliwym (to sie jeszcze okaze...) posiadaczem Forda Escorta RS2000 z 92r. i mam co do tego samochodu kilka pytan:

- czym sie rozni RS od zwyklego Escorta badz od XR3i (wyposazenie, buda, zawiesznie, hamulce, wnetrze)?


buda ta sama, wyposażenie zbliżone... Różnice w silniku zawieszeniu, hamulcach (z tyłu tarcze)...
Cytat:
- samochod nie ma ani numerow silnika ani karty pojazdu a tabliczka znamionowa jest zastepcza z zastepczym numerkiem (nie mam VINa), dlaczego tak moze byc?


Hmmm... jakiś lewy?
A sprawdzałeś koło fotela pasażera, czy tam też nie ma VIN-u?
Cytat:
- jakie RS powinien miec wyposazenie w standardzie?
- jakie zegary powinny byc w tym samochodzie (mam biale)?


Piszesz, że to 92r. a możliwe, że jednak 91 (listopad). Nie pytaj co mnie skłania do takich podejrzeń Zatem mk5 i mogę podać, co jest u mnie:
ABS, elektryczne szyby, lusterka, ogrzewanie szyb i lusterek, szyberdach (ale to już chyba nie we wszystkich), fotele Recaro, immobilizer (PATS), radio. Zegary mam czarne, podświetlane na czerwono.
Cytat:
- mam dzikie wrazenie, ze predkosciomiez mnie oklamuje, mozna to jakos sprawdzic w miare prosto i nie z innym samochodem? (moze predkosci osiagane na poszczegolnych biegach?)


prędkości na poszczególnych biegach wg. niemieckiej instrukcji:
I 0-55
II 19-83
III 28-120
IV 37-160
V 49-210 (chyba jedyny silnik w Escorcie, który ma Vmax na 5-ce, nie 4-ce )
Cytat:
- jak wjechalem dzisiaj na stacje diagnostyczna to sie czujniki dymu wlaczyly... nie smiejcie sie... dlaczego tak moze byc? co jest z silnikiem? gdzie zagladac? co sprawdzac? nie stuka (na moj gust) i nie leje nigdzie olejem, ponoc tez nie zre oleju... poza tym z auta (znaczy chyba z wydechu) wali jak z zajechanej Jawy TS350... dlaczego? acha, mam wyciety katalizator i praktycznie przelotowy wydech (slychac z kilometra)


Tu ci nie pomogę...
Cytat:
- eletryka lusterek raz dziala a raz nie, tzn najczesciej dziala gora/dol a prawo/lewo prawie wcale
- elektryka szyb dziala jak chce, tzn lewa szyba przy zamykaniu jakies 5-10cm od konca bardzo zwalnia, prawa zreszta tez, poza tym raz sie szybko otwiera, raz wolno... dziwne to takie...


W tym roczniku elektryka lubi się popsować... Kabelki gniją, zwarcia się robią...
Cytat:
- centralny - to jest dopiero usmiech numeru, zamyka sie tylko z lewej a otwiera tylko z prawej jak to stwierdzil poprzedni wlasciciel "uczy szacunku"


Ale w ogole kluczyk nie daje się przekręcić, czy centralny nie załapuje? Jak to pierwsze, to pewnie wystarczy wkładki dobrze oczyścić i "odsyfić"
Cytat:
- podgrzewanie przedniej szyby dziala z lewej i z prawej a po srodku nie... nie jest peknieta ani porysowana


Ścieżki się poprzerywały - ze starości. u mnie działa w sumie kilkucentymetrowy pasek
Cytat:
- biegi ciezko wchodza, przy 1,3,5 wajcha ma dosc krotki skok a przy 2,4,R dluzszy, co moze byc przyczyna?


Przyznaję bez bicia, nie wiem...
Cytat:
- reczny lapie na dwa zabki, dalej nie idzie (albo raczej zabki sa dosc wysoko...), normalne?


Można wyregulować, przy tylnych hamulcach jak się je rozbierze.
Cytat:
- wentylator nawiewu dziala na 2 i 3 biegu, na 1 nie, gdzie szukac przyczyny?
- jest jakies podswietlenie zimno/cieplo, biegow wentylatora i kierunku nawiewu? (chodzi o te pokretla)


Podświetlenie pokręteł jest. Może jakaś żaróweczka się skończyła?
Cytat:
- wajcha wycieraczek dziala tylko w pozycji normalnej predkosci i spryskiwania, reszta nie dziala (jest 6 predkosci)


Przełącznik zespolony - znana dolegliwość O tym akurat było mnóóóóóóóstwo postów
Cytat:
Chyba tyle... Wybaczcie mi tak dlugiego posta. Wiem, ze moge poszukac wielu rzeczy na forum i je zapewne znajde, ale chce zeby ktos mi pomogl i odpowiedzial a nie tylko odsylal do szukania. Co czytam jakies forum to tylko "poszukaj", "juz bylo" itp. A ja sie chce tak raz zeby ktos pomogl i napisal te pare slow bez odsylania mnie w odmety forum W koncu miedzu innymi po to ten dzial. Bede bardzo wdzieczny za kazda odpowiedz. A tak wracajac do auta to wybaczcie, ze kupilem taka kupke zlomu ale wole kupke zlomu wyremontowac niz remontowac ponoc "dobrego" RSa. Z tego calego auta to chyba tylko szyberdach dziala dobrze... Do tego oczywiscie jest bity z tylu. Poza tym tylem to chyba dostal w przod (conajmniej), jakos tak nie pasuje tam wszystko tak jak powinno... Dobra, juz nie pisze wiecej glupot. Bede wdzieczny za kazda odpowiedz.



No coż, mam nadzieję, że coś pomogłem Życzę powodzenia w odbudowie fury
  
 
Cytat:
2004-04-26 22:38:50, ricardo_w pisze:
Zobaczymy czy nie bierze zakrótko by sie o tym przekonać. a 8400 to rewelacyjna cenka tylko zobaczymy czy usterki nie bedą kosztowne. Oby nie!!



To nie taka rewelka . Moglem kupic(ale wybralem tego co mam) RS'a z 92 r za 8700 i byla do zrobienia blacha tzn w dziwnych jak dla mnie miejscach mial zostawione dziurki po kornikach . I jeszcze by trzeba wymienic jak na moj gust konsole bo byla peknieta ,a tak reszta byla ok.
  
 
Jesli chodzi o wycieraczki to raczej chodzi o to ze masz przekaznik bez stopniowania. Wymien go na oryginalny i powinny dzialac.
  
 
Cytat:
2004-04-26 23:31:16, Maks pisze:
Czołem, postaram się odpowiedzieć na kilka pytań, w miarę możliwości

Cytat:
- czym sie rozni RS od zwyklego Escorta badz od XR3i (wyposazenie, buda, zawiesznie, hamulce, wnetrze)?


buda ta sama, wyposażenie zbliżone... Różnice w silniku zawieszeniu, hamulcach (z tyłu tarcze)...



Ok, moglbys troche dokladniej? Jakie roznice w zawieszeniu? Gdzies sie doczytalem, ze tylu ma byc niezalezne, jest belka i stabilizator. Hamulce z tylu tarcze sa.

Cytat:
Cytat:
- samochod nie ma ani numerow silnika ani karty pojazdu a tabliczka znamionowa jest zastepcza z zastepczym numerkiem (nie mam VINa), dlaczego tak moze byc?


Hmmm... jakiś lewy?
A sprawdzałeś koło fotela pasażera, czy tam też nie ma VIN-u?



Wszystko w dowodzie jest wbite (nowy dowod). Bylem na dwoch stacjach i nikt sie nie przyczepil. W podlodze tez nie ma VIN-u, jest tam nabity ten numer z tabliczki.

Cytat:
Cytat:
- jakie RS powinien miec wyposazenie w standardzie?
- jakie zegary powinny byc w tym samochodzie (mam biale)?


Piszesz, że to 92r. a możliwe, że jednak 91 (listopad). Nie pytaj co mnie skłania do takich podejrzeń Zatem mk5 i mogę podać, co jest u mnie:



Ale co z ta data moze byc nie tak? Czym sie roznic bedzie data produkcji 91 od 92? Byly jakies znaczace zmiany?

Cytat:
ABS, elektryczne szyby, lusterka, ogrzewanie szyb i lusterek, szyberdach (ale to już chyba nie we wszystkich), fotele Recaro, immobilizer (PATS), radio. Zegary mam czarne, podświetlane na czerwono.



ABS jest, elktrycznew szyby i lusterka sa, ogrzewanie szyby jest, czy ogrzewanie lusterek to nie wiem bo nie sprawdzilem ale jak sa elektryczne to i ogrzewane beda, szyberdach jest (na korbke ), kubelki sa ale nie pisze na nich Recaro, wedle tego co widac na broszurce z waszej strony to mam inne, takie poszerzane na wysokosci ramion, immobilizera chyba nie ma chociaz sa jakies pozostalosci po jakims immobilizerze, znaczy sie jest cos w stylu "giazda" na immobilizer ale to raczej nie orginalny. Radio bylo ale Sony... Zegary mam biale, OSWIETLANE i PODSWIETLANE. Sprytne, nie?

Cytat:
Cytat:
- mam dzikie wrazenie, ze predkosciomiez mnie oklamuje, mozna to jakos sprawdzic w miare prosto i nie z innym samochodem? (moze predkosci osiagane na poszczegolnych biegach?)


prędkości na poszczególnych biegach wg. niemieckiej instrukcji:
I 0-55
II 19-83
III 28-120
IV 37-160
V 49-210 (chyba jedyny silnik w Escorcie, który ma Vmax na 5-ce, nie 4-ce )



Acha, to ja na dwojce przy odcieniu mam 100... Czyli albo w instrukcji byly podane predkosci ale nie do maksymalnych obrotow albo mi predkosciomierz przeklamuje. Co zrobic w tym drugim wypadku? (kola mam orginalne, 195/50/15)

Cytat:
Cytat:
- jak wjechalem dzisiaj na stacje diagnostyczna to ... ... ... praktycznie przelotowy wydech (slychac z kilometra)


Tu ci nie pomogę...
Cytat:
- eletryka lusterek raz dziala a raz nie, tzn najczesciej dziala gora/dol a prawo/lewo prawie wcale
- elektryka szyb dziala jak chce, tzn lewa szyba przy zamykaniu jakies 5-10cm od konca bardzo zwalnia, prawa zreszta tez, poza tym raz sie szybko otwiera, raz wolno... dziwne to takie...


W tym roczniku elektryka lubi się popsować... Kabelki gniją, zwarcia się robią...



Tak wlasnie myslalem...

Cytat:
Cytat:
- centralny - to jest dopiero usmiech numeru, zamyka sie tylko z lewej a otwiera tylko z prawej jak to stwierdzil poprzedni wlasciciel "uczy szacunku"


Ale w ogole kluczyk nie daje się przekręcić, czy centralny nie załapuje? Jak to pierwsze, to pewnie wystarczy wkładki dobrze oczyścić i "odsyfić"



Kluczyk w lewym zamku tak jakby nie mial oporow przy przekrecaniu, w prawych natomiast jest wyczuwalny opor ale i tak nic sie nie zamyka.

Cytat:
Cytat:
- podgrzewanie przedniej szyby dziala z lewej i z prawej a po srodku nie... nie jest peknieta ani porysowana


Ścieżki się poprzerywały - ze starości. u mnie działa w sumie kilkucentymetrowy pasek



Czyli jedyne lekarstwo to zapewne wymiana szyby...

Cytat:
Cytat:
- biegi ciezko wchodza, przy 1,3,5 wajcha ma dosc krotki skok a przy 2,4,R dluzszy, co moze byc przyczyna?


Przyznaję bez bicia, nie wiem...
Cytat:
- reczny lapie na dwa zabki, dalej nie idzie (albo raczej zabki sa dosc wysoko...), normalne?


Można wyregulować, przy tylnych hamulcach jak się je rozbierze.



Tak w ogole to on lapie, tylko na lewym tylnym kole hamulce sa slabsze, tak i zwykle jak i reczny.

Cytat:
Cytat:
- wentylator nawiewu dziala na 2 i 3 biegu, na 1 nie, gdzie szukac przyczyny?
- jest jakies podswietlenie zimno/cieplo, biegow wentylatora i kierunku nawiewu? (chodzi o te pokretla)


Podświetlenie pokręteł jest. Może jakaś żaróweczka się skończyła?



Rozbiore i poszukam. A co do tych biegow to gdzie szukac tego opornika?

Cytat:
Cytat:
- wajcha wycieraczek dziala tylko w pozycji normalnej predkosci i spryskiwania, reszta nie dziala (jest 6 predkosci)


Przełącznik zespolony - znana dolegliwość O tym akurat było mnóóóóóóóstwo postów



Zauwazylem, ze byly, tylko raczej o lewej jego stronie... Ale poszukam...

Cytat:
Cytat:
Chyba tyle... Wybaczcie mi tak dlugiego posta. Wiem, ze moge poszukac wielu rzeczy na forum i je zapewne znajde, ale chce zeby ktos mi pomogl i odpowiedzial a nie tylko odsylal do szukania. Co czytam jakies forum to tylko "poszukaj", "juz bylo" itp. A ja sie chce tak raz zeby ktos pomogl i napisal te pare slow bez odsylania mnie w odmety forum W koncu miedzu innymi po to ten dzial. Bede bardzo wdzieczny za kazda odpowiedz. A tak wracajac do auta to wybaczcie, ze kupilem taka kupke zlomu ale wole kupke zlomu wyremontowac niz remontowac ponoc "dobrego" RSa. Z tego calego auta to chyba tylko szyberdach dziala dobrze... Do tego oczywiscie jest bity z tylu. Poza tym tylem to chyba dostal w przod (conajmniej), jakos tak nie pasuje tam wszystko tak jak powinno... Dobra, juz nie pisze wiecej glupot. Bede wdzieczny za kazda odpowiedz.



No coż, mam nadzieję, że coś pomogłem Życzę powodzenia w odbudowie fury



Dzieki
  
 
Cytat:
2004-04-26 23:50:41, luki pisze:
Jesli chodzi o wycieraczki to raczej chodzi o to ze masz przekaznik bez stopniowania. Wymien go na oryginalny i powinny dzialac.



Gdzie w tym aucie sa przekazniki?
  
 
I jeszcze jedno pytanie. Czy warto kupic jakas ksiazke do Escorta w stylu "sam naprawiam"? I jesli tak to jaka? (wiem, nie ma do RSa). Acha, mozna dostac instrukcje obslugi (po naszemu ma sie rozumiec) do takiegoz autka? W ASO czy gdzies?
  
 
Cytat:
2004-04-27 09:48:19, YasieK pisze:
Ok, moglbys troche dokladniej? Jakie roznice w zawieszeniu? Gdzies sie doczytalem, ze tylu ma byc niezalezne, jest belka i stabilizator. Hamulce z tylu tarcze sa.


Na szczegółach się nie znam. Wiem, że u mnie jest belka skrętna. Ale jak to dokładnie wygląda, to nie wiem (a nie mam póki co jak zajrzeć pod spód )

Cytat:
Wszystko w dowodzie jest wbite (nowy dowod). Bylem na dwoch stacjach i nikt sie nie przyczepil. W podlodze tez nie ma VIN-u, jest tam nabity ten numer z tabliczki.
(...)
Ale co z ta data moze byc nie tak? Czym sie roznic bedzie data produkcji 91 od 92? Byly jakies znaczace zmiany?


Spox, to tylko taka moja spiskowa teoria dziejów Po prostu znam 3 RS-y wyprodukowane właśnie w tym okresie (a własciciele dwóch z nich twierdzili, że to 92 rok) Prawdopodobnie wyprodukowany w 11.1991, ale dopiero w 92 zarejestrowany po raz pierwszy. Chyba, że nie, to by obalalo moją teorię spisku
A różnic nie ma żadnych
Cytat:
ABS jest, elktrycznew szyby i lusterka sa, ogrzewanie szyby jest, czy ogrzewanie lusterek to nie wiem bo nie sprawdzilem ale jak sa elektryczne to i ogrzewane beda, szyberdach jest (na korbke ), kubelki sa ale nie pisze na nich Recaro, wedle tego co widac na broszurce z waszej strony to mam inne, takie poszerzane na wysokosci ramion, immobilizera chyba nie ma chociaz sa jakies pozostalosci po jakims immobilizerze, znaczy sie jest cos w stylu "giazda" na immobilizer ale to raczej nie orginalny. Radio bylo ale Sony... Zegary mam biale, OSWIETLANE i PODSWIETLANE. Sprytne, nie?


Fotel taki sam jak u mnie Napisu Recaro nie ma, choć to ponoć faktycznie Recaro. W sumie były dwa typy foteli - takie i z napisem Recaro (bardziej sportowe). Ja mam wersję z poszerzanymi ramionami, a mój brat z tymi Recaro. Nie ma reguły...
Immobilizer - nie chodzi mi tu o gniazdo, do ktorego cosik się przykładało (choć były Escorty późniejsze z immo w kluczyku), ale o cały alarm. Bez wyłączenia go (poprzez otwarcie drzwi kluczykiem) nie dało się w ogóle odpalić samochodu, a caly system jest dość mocno rozrzucony po aucie. Eres zwątpił, jak go poprosiłem o obejście
A zegary to i u mnie są oświetlane na czerwono i oprócz tego podświetlane cyfry
Cytat:
Acha, to ja na dwojce przy odcieniu mam 100... Czyli albo w instrukcji byly podane predkosci ale nie do maksymalnych obrotow albo mi predkosciomierz przeklamuje. Co zrobic w tym drugim wypadku? (kola mam orginalne, 195/50/15)


A no to tak jak i u mnie, robiąc na 2-ce odcięcie mam prawie 100... Jeśli nie masz zmienionych ustawień skrzyni to powinno być ok. W RS-ie tak się nie czuje prędkości
Cytat:
Kluczyk w lewym zamku tak jakby nie mial oporow przy przekrecaniu, w prawych natomiast jest wyczuwalny opor ale i tak nic sie nie zamyka.


Tak czy siak rozebrałbym zamek i go obejrzał. Może ktoś go kiedyś źle złożył i coś źle podpiął... Jak miałem swój rozbierany, też coś od razu nie zaskoczyło...
Cytat:
Czyli jedyne lekarstwo to zapewne wymiana szyby...


W przypadku przedniej szyby - tak. Niestety... Koszt to ok. 700 zeta...
Cytat:
Tak w ogole to on lapie, tylko na lewym tylnym kole hamulce sa slabsze, tak i zwykle jak i reczny.


W tylnych hamulcach można regulować, kiedy ma ręczny łapać. Teraz mam ustawione, że łapie mniej więcej od połowy położenia wajchy i mam może 3 ząbki, można ustawić wyżej, lub niżej. Jak się zdejmie tylne tarcze, to jest takie pokrętełko między szczękami ręcznego. Przypatrzyłem się, jak mi zmieniali tarcze na jesieni . Uwaga, ustawiając łapanie ręcznego za nisko, można zerwać linkę jak mocniej szarpniesz rękawem!

A tak w ogóle przyjrzałbym się tarczom i klockom. Może jeszcze sprawdził, czy cylinderki w zaciskach dobrze chodzą...
  
 
Cytat:
2004-04-27 09:49:12, YasieK pisze:
Cytat:
2004-04-26 23:50:41, luki pisze:
Jesli chodzi o wycieraczki to raczej chodzi o to ze masz przekaznik bez stopniowania. Wymien go na oryginalny i powinny dzialac.



Gdzie w tym aucie sa przekazniki?


Przekaźnik zespolony - to ustrojstwo z wajchami na kierownicy
MAG ma w ofercie za niecałe 200 zeta... Szukaj w dziale Ogłoszenia, wątek na samej górze.
  
 
Cytat:
2004-04-27 11:44:38, Maks pisze:
Cytat:
2004-04-27 09:48:19, YasieK pisze:
Ok, moglbys troche dokladniej? Jakie roznice w zawieszeniu? Gdzies sie doczytalem, ze tylu ma byc niezalezne, jest belka i stabilizator. Hamulce z tylu tarcze sa.


Na szczegółach się nie znam. Wiem, że u mnie jest belka skrętna. Ale jak to dokładnie wygląda, to nie wiem (a nie mam póki co jak zajrzeć pod spód )



Czyli to samo co u mnie. Chyba...

Cytat:
Cytat:
Wszystko w dowodzie jest wbite (nowy dowod). Bylem na dwoch stacjach i nikt sie nie przyczepil. W podlodze tez nie ma VIN-u, jest tam nabity ten numer z tabliczki.
(...)
Ale co z ta data moze byc nie tak? Czym sie roznic bedzie data produkcji 91 od 92? Byly jakies znaczace zmiany?


Spox, to tylko taka moja spiskowa teoria dziejów Po prostu znam 3 RS-y wyprodukowane właśnie w tym okresie (a własciciele dwóch z nich twierdzili, że to 92 rok) Prawdopodobnie wyprodukowany w 11.1991, ale dopiero w 92 zarejestrowany po raz pierwszy. Chyba, że nie, to by obalalo moją teorię spisku
A różnic nie ma żadnych



Wiesz, rozebralem juz czesc auta i na plastikach i roznych czesciach sa daty z drugiej polowy 91r. co wcale nie znaczy, ze auto w salonie nie bylo np w styczniu 92...

Cytat:
Cytat:
ABS jest, elktrycznew szyby i lusterka sa, ogrzewanie szyby jest, czy ogrzewanie lusterek to nie wiem bo nie sprawdzilem ale jak sa elektryczne to i ogrzewane beda, szyberdach jest (na korbke ), kubelki sa ale nie pisze na nich Recaro, wedle tego co widac na broszurce z waszej strony to mam inne, takie poszerzane na wysokosci ramion, immobilizera chyba nie ma chociaz sa jakies pozostalosci po jakims immobilizerze, znaczy sie jest cos w stylu "giazda" na immobilizer ale to raczej nie orginalny. Radio bylo ale Sony... Zegary mam biale, OSWIETLANE i PODSWIETLANE. Sprytne, nie?


Fotel taki sam jak u mnie Napisu Recaro nie ma, choć to ponoć faktycznie Recaro. W sumie były dwa typy foteli - takie i z napisem Recaro (bardziej sportowe). Ja mam wersję z poszerzanymi ramionami, a mój brat z tymi Recaro. Nie ma reguły...
Immobilizer - nie chodzi mi tu o gniazdo, do ktorego cosik się przykładało (choć były Escorty późniejsze z immo w kluczyku), ale o cały alarm. Bez wyłączenia go (poprzez otwarcie drzwi kluczykiem) nie dało się w ogóle odpalić samochodu, a caly system jest dość mocno rozrzucony po aucie. Eres zwątpił, jak go poprosiłem o obejście
A zegary to i u mnie są oświetlane na czerwono i oprócz tego podświetlane cyfry



No to fajnie, te fotele calkiem fajnie trzymaja Co do tego gniazda to prawdopodobnie ktos sobie dorobil. A tak w ogole to gdzie szukac tego immobilizera? Jak narazie to zauwazylem cos w prawym nadkolu (wewnatrz auta) pod plastikami, co to moze byc? Nie mialem czasu sie przyjzec bo oddalem dzisiaj auto do blacharza (za dwa tygodnie bedzie cacy )

Cytat:
Cytat:
Acha, to ja na dwojce przy odcieniu mam 100... Czyli albo w instrukcji byly podane predkosci ale nie do maksymalnych obrotow albo mi predkosciomierz przeklamuje. Co zrobic w tym drugim wypadku? (kola mam orginalne, 195/50/15)


A no to tak jak i u mnie, robiąc na 2-ce odcięcie mam prawie 100... Jeśli nie masz zmienionych ustawień skrzyni to powinno być ok. W RS-ie tak się nie czuje prędkości



Co do tej predkosci to zauwazylem Autko do 180 idzie jednym kopem Jak zaczarowane A skrzynia chyba normalna.... jak narazie lecialem 210 (tak mi cos odbilo i wcisnalem gaz do dechy jak wracalem z Wawy, ani nie mrugnalem a tu patrze - 210...)

Cytat:
Cytat:
Kluczyk w lewym zamku tak jakby nie mial oporow przy przekrecaniu, w prawych natomiast jest wyczuwalny opor ale i tak nic sie nie zamyka.


Tak czy siak rozebrałbym zamek i go obejrzał. Może ktoś go kiedyś źle złożył i coś źle podpiął... Jak miałem swój rozbierany, też coś od razu nie zaskoczyło...



Rozebralem lewe drzwi i wyciagnalem caly zamek i z przymocowanym do niego centralnym i wkladke. Centralny dziala normalnie, jak sie wajche, ktora wkladka ma popychac reka popchnie. Za to wkladka kreci sie tylko w jedna strone. Do tego wyglada jak by czegos tam brakowalo... Poza tym dzisiaj zauwazylem, ze moge ja otworzyc kazdym kluczem Mam dwa (jeden do zamkow, wlewu i stacyjki a drugi do klapy) i obydwoma moge drzwi i wlew otwierac. Nawet kluczem ojca (ma Mondeo) moge to otworzyc. Za to stacyjke przekrece tylko jednym, wlasciwym kluczem. Ile bede musial zaplacic za komplet wkladek i gdzie go dostane i co jest w komplecie? A moze da sie to naprawic? Bawil sie juz ktos tym?

Cytat:
Cytat:
Czyli jedyne lekarstwo to zapewne wymiana szyby...


W przypadku przedniej szyby - tak. Niestety... Koszt to ok. 700 zeta...



Acha... Dobrze wiedziec...

Cytat:
Cytat:
Tak w ogole to on lapie, tylko na lewym tylnym kole hamulce sa slabsze, tak i zwykle jak i reczny.


W tylnych hamulcach można regulować, kiedy ma ręczny łapać. Teraz mam ustawione, że łapie mniej więcej od połowy położenia wajchy i mam może 3 ząbki, można ustawić wyżej, lub niżej. Jak się zdejmie tylne tarcze, to jest takie pokrętełko między szczękami ręcznego. Przypatrzyłem się, jak mi zmieniali tarcze na jesieni . Uwaga, ustawiając łapanie ręcznego za nisko, można zerwać linkę jak mocniej szarpniesz rękawem!

A tak w ogóle przyjrzałbym się tarczom i klockom. Może jeszcze sprawdził, czy cylinderki w zaciskach dobrze chodzą...



Sie rozbierze sie zobaczy i ustawi (ale dopiero za dwa tygodnie). Jak narazie to dosc dobre sa, tylko dzialanie ABSu jest jakies takie dziwne... Mialem przyjemnosc nie raz jezdzic autkiem ojca (Mondeo) i tam dziala jakos tak bardziej przekonywujaca... Jak narazie to ciezko mi zaufac temu cudowi techniki... A tak poza tym to kto wymyslil ABS w sportowym aucie? (bo chyba RS sportowy jest, prawda? chociaz troszke...) Powinien byc chociazny odlaczany...