MotoNews.pl
  

Jak sie ustawia tempomat????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ponownie mam kolejne pytanie (może macie mnie dosyć ale zapytać chyba nie zaszkodzi )
Na jakiej zasadzie ustawia sie tempomat?
na lewym przełaczniku od kierunków mam dwa przyciski:
- jeden z napisem "0"
- a drugi jest przedzielony na dwie cześci z napisem "+" i "-"
Po za tym jest w silniku ten silniczek i wszystko niby gra ale nie wiem jak sie ustawia prędkośc w tempomacie i szkoda bo jak już mam cosik takiego to miło by skorzystać z tego tym bardziej że wyjeżdzam na "majówke" i troszke bede ganiał po trasie i wygodne było by użycie tempomatu....

Z góry dzieki ludzią cierpliwym odpisującym na poje pytanka....

Pozdrowienie z Łodzi....

[ wiadomość edytowana przez: dziedziel dnia 2004-04-26 22:53:22 ]
  
 
w trakcie jazdy plusem zatwierdzasz aktualna predkosc, sciagasz noge z gazu i jedziesz. tym samym "+" dodajesz gazu po 2km/h., "-" obnizasz predkosc. a "0" wylaczasz tempomat. wylaczy Ci sie tez jak nacisniesz hamulec. za to jak dodasz na chwile gazu, np. zeby wyprzedzic, a nastepnie zdejmiesz noge z gazu, to auto powraca do poprzedniej zaprogramowanej predkosci
  
 
wciśnięcie sprzęgła też powoduje wyłączenie tempomatu (w wersji manual)

poza tym po wyłączeniu silnika pamięć tempomatu kasuje się, jeżeli wyłączysz tempomat i zwolnisz np. do 60 km/h to wciśnięcie "-" spowoduje, że auto powróci do zapamiętanej prędkości
  
 
Pomocy,

Mam omegę z 2000r. na lewej gałce jest I, R i 0. Jak mam włączyć tempomat? pociskam wszystko ale nic nie zmienia się.... HELP me.
  
 
Biorąc na "chłopski rozum" na podstawie wcześniejszych wypowiedzi, to będzie "I" (I - od "increase", czyli " +", R - od "reduce", czyli "-"). Ale tak do końca to nie wiem , bo tempomatu nie posiadam .
  
 


cyatat
AUTOMATYCZNA KONTROLA PRĘDKOŚCI
"umożliwia zaprogramowanie i utrzymywanie na stałym poziomie
dowolnej prędkości, w zakresie od około 30 km/h aż do prawie maksymalnej prędkości samochodu.
Automatyczna kontrola prędkości uruchamiana jast przysiskami I, R, oraz O na dźwigni przełącznika kierunkowskazów.
ble ,ble ,ble,
WŁĄCZANIE UKŁADU
Krótko nacisnąć przycisk I: aktualna prędkość zastaje zapamiętana i będzie utrzymywana . Można zdjąć nogę z pedału przyśpieszenia.
ble, ble ble,
PODWYŻSZANIE ZAPROGRAMOWANEJ PRĘDKOŚCI
Przy działającej automatycznej kontroli prędkości przytrzymać wciśnięty przycik I lub naciskając go wielokrotnie: prędkość podwyższana jest w sposób ciągły lub skokowo co 2 km/h, bez potrzeby naciskania pedału prezyśpieszenia.

Po zwolnieniu przycisku I wybrana prędkość zostaje zapamiętana i jest utrzymywana.
oBIŻANIE ZAPROGRAMOWANEJ PRĘDKOŚCI
Przy działającej automatycznej kontroli prędkości przytrzymać wciśnięty przycisk R lub naciskać go wielokrotnie : prędkość obiżana jest w sposób ciąły lub skokowo co 2 km/h.
Po zwolieniu przycisku R wybrana prędkość zostaje zapamietana

WYŁĄCZENIE UKŁADU
Krótko nacisnąć przycisk O : automatynza regulacja prędkości zostaje przrweana."
Copy right bt Adam Opel AG, Russelsheim
Niemcy.

pozdr
  
 
Witojcie ponnownie,

Dzięki za wskazówki, wydaje mi się, że mam uszkodzony tempomat bo pociskałem już wszystko i nic nie daje.... Nie wiecie od czego mam zacząć sprawdzanie gdzie się zalęgła usterka? Czy po prostu udać się do serwisu?

pozdrawiam.
  
 
Mam ten sam problem. Zastanawiam sie gdzie znajduje sie samo urzadzenie. Byc moze jakis kabelek jest przerwany albo bezpiecznik sie przepalil. Coprawda sprawdzilem wszyskie ( pod kierownica ) ale moze jakiegos poprostu brakuje. Szkoda bo to fajna rzecz i bylo by super gdyby dzialala
  
 
Cytat:
2004-08-10 11:38:53, Stabio pisze:
... Zastanawiam sie gdzie znajduje sie samo urzadzenie. Byc moze jakis kabelek jest przerwany albo bezpiecznik sie przepalil.



Otwórz maskę i patrz ....to jest koniec a potem po kableku i trafisz na wszystko.

Ładne auto...
  
 
Dzieki
Sek w tym, ze nie znam sie zabardzo a ten silnik jest niezle "napakowany". W mojej poprzedniej Omedze 2.0 latwiej bylo cos odnalezc. Tu to juz nie takie latwe. Na domiar zlego, niedawno chcieli mi ukrasc moja Omesie i rozwalili mi stacyjke oraz kolumne kirownicy. Jakos to polatalem i posklejalem ale teraz wole juz tego nie rozbierac a szkoda bo moglbym zaczac szukac wlasnie od tej strony, po kabelkach.
  
 
Ale skoro nie ukradli, to jednak dobry znak :-)
Miałeś jakieś dodatkowe zabezpieczenia ponad fabryczne (blokada lub coś) ?
JaC
PS. I też nie daję rady włączyć tempomatu :-o


> Na domiar zlego, niedawno chcieli mi ukrasc moja Omesie i rozwalili mi stacyjke oraz kolumne kirownicy.
  
 
Podjedz na komp[uter do aso i bedziesz wiedzial czy uszkodzone jest samo urzadzenie czy tylko przerwany jest kabelek ,najczesciej przy kierownicy.Ja tak wlasnie zrobilem bo komputerem da sie uruchomic silowniki od tempomatu dzieki czumu wykluczyc mozna jego awarie.
  
 
Niestety w ASO powiedzieli, że w mojej omedzie (2000) nie ma zadnego siłownika a cała obsługa jest elektroniczna. Jakby ktoś to rozgryzł to bardzo proszę o pomoc!
  
 
Nie kumam tego co oni ci naopowiadali.Jaka elektronika stary?Czy sadzisz ze w mojej MV6 jakis murzyn popycha tempomat.Widocznie nie masz u siebie tempomatu i po sprawie Swoja drogą to co to za jełopy są w tym ASO?
  
 
No właśnie mam tempomat bo komputer go wykazuje, podobnie jak stwierdza, że przyspieszam i zwalniam guzikami w gałce, tylko, że nie przekłada się to na stan faktyczny. Mówili mi, że w omegach do roku 2000 tempomat był mechaniczny, z jakimiś silniczkami (pedał gazu się wciskał przy regulacji tempomatu), natomiast od 2000 wszystko przejęły sterowniki elektroniczne. Jakieś pomysły?
  
 
DZIAŁA ))))
Eureka, ten przycisk z wyczuwalną pod palcem lewrj dłoni 'kropką' trzeba wcisnąć dość mocno i głęboko oraz przytrzymać dłuższą chwilę, tzn.- prawie sekundę.
I zaskoczyło
No niezły bajer
JaC


Cytat:
Podjedz na komputer do aso i bedziesz wiedzial czy uszkodzone jest samo urzadzenie czy tylko przerwany jest kabelek, najczesciej przy kierownicy.
Ja tak wlasnie zrobilem bo komputerem da sie uruchomic silowniki od tempomatu dzieki czumu wykluczyc mozna jego awarie.

  
 
NIestety ja nadal walczę. Za tydzień mam wizytę w serwisie. Napiszę co zdjagnozowali
  
 
witam
a tak na marginesie to czy naprawde uwazacie ze tompomat na nasze drogi to sprawa potrzebna? mam go w swojej omesi, duzo jezdze ale uzywalem go tylko na poczatku i tylko tak dla zabawy. przy ustawieniu stalej predkosci , na naszych drogach to caly czas albo hamuje sielnikiem z gorki albo zbyt mocno - niepotrzebnie i nieekonomicznie przyspiesza pod gorke - bezsens. Oczywiście jesli juz jest to dobrze zeby bylo sprawne ale....
pozdrawiam
  
 
Myślę, że nie za bardzo potrzebna.
To jest kwestia i dróg, i kultury jazdy.
W Polszcze jak zostawisz przed sobą 20 m w mieście albo 40 m na trasie to od razu ktoś za tobą przyciśnie, wyprzedzi z prawej i wskoczy przed Ciebie
Bezsens
JaC
PS. C o do zachowania tempomatu to uzupełnię, że u mnie po wciśnięciu pierwszą rzeczą jaką robi to jest redukcja biegu i zwiększenie obrotów.
Dopiero za chwilę wraca na poprzedni bieg.
Jak na razie próbka nie do końca reprezentatywna, bo... bezsens


Cytat:
witam a tak na marginesie to czy naprawde uwazacie ze tompomat na nasze drogi to sprawa potrzebna?

  
 
Jak jest to MA DZIAŁAĆ!!! Taka jego mać.