MotoNews.pl
  

Drgania kierownicy przy: 90/130/170

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Gdzie może tkwić przyczyna takiego "okresowego" drgania kierownicy. Przy 90 słabo, przy 130 mocniej przy 170 b.mocno- praktycznie nie da sie szybciej jechać.
Wiem wiem - uprzedzajac wpis "a po co ci szybciej jechać!!??" juz odpowiedam - a no nie w Polsce .

Może ukryte luzy w zawieszeniu pomomo że sprawdzony przód i zrobiony tył (czego jeszcze szukać?).
Może krzywe felgi lub spracowane opony?? To sprawdzę, chociaż wyważyłem dwa razy. Jak sprawdzić czy przyczyną są kszywe opony ?
Lekko drga kierownica także przy hamowaniu<90. Ale jesli to coś z tarczami to czy byłyby drgania przy jeździe bez ich użycia


dzięki za info
wozi
  
 
Witam najprawdopodobniej krzywe felgi . ale przyczyn może być kilka poza wspomnianą również zużyte amortyzatory przód pozdrawiam
  
 
1. Czy felgi są oryginalne Oploskie czy od WV ?
2. Jak wywazane były było po 0.0 ?
3. Czy dobre masz opony i czy jak sie obracały przy wyważaniu prosto się kręciły ?
4. czy jak ci bije to lata ci kierownica czy czujesz jak ci fotel wibruje ?

A przyczyn może być:

1. felgi od WV
2. krzywe felgi
3. trafione opony
4. krzywe tarcze
5. luzy w zawieszeniu

pierwsze 3 pt. sprawdzisz jak sie koła na wywazarce będą obracać (wizualnie czy ci nie latają)

pt. 4 to nie jest tak łatwo sprawdzić, ale jak podniesiesz auto to obracaj kołem powoli i słuchaj czy nie ma obcierania w pewnym miejscu klocka o tarcze
pt. 5 to tylko na warsztacie
  
 
Wyważenie kół nie pomoze, jezeli felgi lub opony sa krzywe.
Opona może miec bicie na boki, lub może być zjajowana (fajne słowo ).
1. Bicie na boki widać na wywazarce, jak się spojrzy na oponę z przodu (oczywiście podniesiona osłona wywazarki, żeby było coś widać).
2. To czy opona nie jest zjajowana można sprawdzić też na samochodzie. Podnosisz lekko samochód, tak że możesz swobodnie kręcić kołem, podstawiasz do koła klocek jakiś albo cos podobnego tak żeby lekko dotykało, kręcisz kołem i patrzysz, czy koło zahacza o klocek, albo czy robi się szczelina między kołem a klockiem.
Kazda opona mniej lub bardziej traci swój okrąg, ale jeżeli zjajowanie jest zbyt duże, zaczyna być to czuć. Nie potrafie odpowiedzieć jaka róznica w max/min promieniu opony będzie odczuwalna jako drgania - pewnie zależy to od samochodu konkretnego. Ja w omedze kiedyś miałem na jednej oponie prawie 1,5 cm i był dramat podczas szybkiej jazdy.
3. To czy felga jest prosta czy krzywa można by pewnie sprawdzić analogicznie jak z oponami, patrz pkt 1 (tylko trzeba zdjać oponę oczywiście).

pzdr
  
 
Ja tam sie nieznam ale w corsie ,jak mi biła kierownica (powyżej paki,najbardziej chyba około 140) to maglownica była do roboty.
pozdrawiam...
  
 
mialem taki sam problem w astrze. na 99% nie jest to wina zawieszenia tylko kol. jesli chodzi o hamowanie to drgania moga byc spowodowane przez tarcze ale podczas jazdy nie powiiny dawac znac o sobie. pozdowionka.
  
 
Sprawdź łożyska.
  
 
Niedawno też tak miałem. Może to być "przyhamowana" opona tzn starty bieżnik w jednym miejscu w wyniku hamowania bez ABS-u lub na ręcznym. Dobry wulkanizator będzie wiedział.
  
 
Wyjasniło się. Zwichrowane gumy tył - Dębica (2 letnie). Były jeszcze w b.dobrym stanie (na rok dwa jazdy, szoka że tylko ścieralność dobra) ale na wyważarce pieknie widać było dużą nie równość. Po wymianie na Goodrich jest OK.
Zobaczymy jak się będą sprawować. Na razie mogę powoedzieć że trochę głosniejsze od ContiEco.

wozi
  
 
Moim zdaniem mogą to być albo tarcze albo opony lub jedno i drugie po trochu. Ja mam lekko zwichrowane tarcze da sie jezdzic ale jak zalozylem letnie opony to bicia byly straszne a na zimowkach tego nie ma.
  
 
Witam.
Dreczy mnie ten sam problem i to juz drugi raz.
Wczesniej byly to wybrzuszenia na biezniku (tylne kola 11 letnie michelin) wiec zmienilem, dalem na przod, a przednie (4 letnie) dalem na tyl i caly sezon jezdzilo sie gladko i przyjemnie
Jednak po zimie jak wrocilem do tych kol to okazalo sie ze te tylne tez trzeba zmienic bo znow przy 130 km/h wszsytko drzy.

Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
Wyjasniło się. Zwichrowane gumy tył - Dębica (2 letnie). Były jeszcze w b.dobrym stanie (na rok dwa jazdy, szoka że tylko ścieralność dobra) ale na wyważarce pieknie widać było dużą nie równość.



U mnie to samoJajeczko sie zrobilo i zaczynaja pokazywac sie druciki))Chyba zdaze je wymienic..heh
pozdrawiam
  
 
miałem to samo - czekało mnie wyważanie kół - i ku mojemu zaskoczeniu gość poinformował mnie że na naszych drogach jest tak a nie inaczej i w związku z tym - co 5 000 km 3-a kółeczka wyważać


.............i kup tu jakieś pikne felgi za worek pieniędzy - 5 000 km i już nie są nowe ...całe w odważnikach i takie tam
  
 
miałem to samo - czekało mnie wyważanie kół - i ku mojemu zaskoczeniu gość poinformował mnie że na naszych drogach jest tak a nie inaczej i w związku z tym - co 5 000 km 3-a kółeczka wyważać


.............i kup tu jakieś pikne felgi za worek pieniędzy - 5 000 km i już nie są nowe ...całe w odważnikach i takie tam
  
 
O jakim samochodzie jest mowa bo to tez ma bardzo duzy wplyw na diagnoze. Przewaznie krzywe felgi, opony moga byc hamowane (czyli zdarte w jednym miejscu od np. ostrego hamowania). w swojej Asconce mialem taki sam problem i przelozylem tylne na przod i jak reka odjal. Pozdrawiam
  
 
Dopiuję 2-gi raz .

"Wyjasniło się. Zwichrowane gumy tył - Dębica (2 letnie). Były jeszcze w b.dobrym stanie (na rok dwa jazdy, szoka że tylko ścieralność dobra) ale na wyważarce pieknie widać było dużą nie równość. Po wymianie na Goodrich jest OK.
Zobaczymy jak się będą sprawować. Na razie mogę powoedzieć że trochę głosniejsze od ContiEco."

Sprawa załatwiona
wozi
  
 
Cytat:
2004-04-27 08:24:17, wozi pisze:
Gdzie może tkwić przyczyna takiego "okresowego" drgania kierownicy. Przy 90 słabo, przy 130 mocniej przy 170 b.mocno- praktycznie nie da sie szybciej jechać.
Wiem wiem - uprzedzajac wpis "a po co ci szybciej jechać!!??" juz odpowiedam - a no nie w Polsce .

Może ukryte luzy w zawieszeniu pomomo że sprawdzony przód i zrobiony tył (czego jeszcze szukać?).
Może krzywe felgi lub spracowane opony?? To sprawdzę, chociaż wyważyłem dwa razy. Jak sprawdzić czy przyczyną są kszywe opony ?
Lekko drga kierownica także przy hamowaniu<90. Ale jesli to coś z tarczami to czy byłyby drgania przy jeździe bez ich użycia


dzięki za info
wozi

Miałem to samo-tarcze hamulcowe