Wtrysk w samarze??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Mam w swojej samarce 1300 silniczek i jestem już zmęczony upierdliwością ganika.... co prawda mam gaz, ale czasem potrzbuje z benz skorzystać.... i weź to napompuj itd..... a tak na serio to poważnie myśle nad założeniem zespołu wtryskowego K-Jetronic... robił już ktoś coś takiego??? Od czego mona by tu coś wcisnąć??? Pamiętam że dawno temu już sie ten wątek przewijał....
Czekam na komentarze
  
 
Zerknij na forum fiata tam widzialem wtrysk do malczaka gosc wstawil.
Sam myslalem raczej o budowie automatycznego ssania,ale jakos nie mam czasu.Choc pomysl ogolny jest.
  
 
Cytat:
2004-04-27 09:57:45, Qba_Szklarska pisze:
Od czego mona by tu coś wcisnąć??? Pamiętam że dawno temu już sie ten wątek przewijał....
Czekam na komentarze


Witam
No jak od czego od samarki albo od opla, przeciez samara bodajze od 95r. ma wtrysk wielopunktowy w standardzie albo od 110 i po sprawie ale rzexbienia by było troche przy tym.
  
 
....no tak ale ta samarka ma 1500 a ja mam 1300.... predzej od tego kadeta.... tam jest 1300 na wtrysku...
a co do rzebienia to czy ja wiem.... wtrysk mechaniczny.... tylko kwesti spasowania wtryskiwaczy i kolektora.....
...no i trza to wszystko gdzies pomocowac.... na powaznie bede myslal o tym w wakacje...
  
 
O boże tylko nie wtrysk mechaniczny to juz lepiej miec gaźnik, a najlepiej to podpasowac tak jak mówiłeś od kadeta 1.3i albo 1.4i ale tam juz jest elektroniczny wtrysk jednopunktowy, tak czy inaczej lepiej zakupic oryginał od samarki 1500 pełna elektronika i
i do tego wielopunkt(mniejsze spalanie i lepsze osiagi)

napewno pojemnośc by nie miała takiego znaczenia najwyzej bys miał wiekszego kopa i troche wiecej by paliła albo i mniej bo to wtrysk w koncu, a co do wtrysku mechanicznego daruj sobie zapytaj sie kogoś kto
ma stare audice i np golfa2 gti , jetta gti itp.
jak to chodzi jak sie cos spieprzy to masakra i cieżko to ustawiac jak sie rozregulowuje.
  
 
wtrysk do samary, jak obliczał pan Czech, kosztuje w granicach 8kpln +-.
wiec lepiej zakupić za tę cenę całę auto... z wtryskiem
  
 
Cytat:
2004-04-27 16:56:52, Góral pisze:
wtrysk do samary, jak obliczał pan Czech, kosztuje w granicach 8kpln +-.
wiec lepiej zakupić za tę cenę całę auto... z wtryskiem


Inna sprawa że pan Czech do najtańszych nie należy .
A słyszałem w sklepie że można np. kupić fabrycznie nowy cały silnik 1,8 (ponoć takowe są dostępnę ) z wtryskiem, tyle że do klasyka w cenie ok 6-7 tys. Z tym że informacji tej nie weryfikowałem więc niewiem ile w niej jest prawdy.
  
 
... za 8 tys. to sobie moge moje wymarzone BMW kupic....

.... a co do mechanicznego wtrysku.... to mam takowy w Audi..... silnik 2.0 wielopunktowy wtrysk.... mieszanka sterowana komputerem..... sonda lambda..... itd.
i powiem szczerze że jest rewelacyjny, fakt że w mojej okolicy jest tylko jeden warszta gdzie potrafia to dobrze wyregulowac.... ale tą regulacje robi się raz na dwa lata.... auto chodzi doskonale... 118 KM, moment obrotowy prawie 180nM,

... jeździłem i byłem "świadkiem" eksploatacji silnika 1.8 w Golfi II GTI... zagazowanym zwykła instalka i też nie było z nim żadnych problemów.... ale najpierw trza go było dobrze wyregulowac....
a ja myśle właśnie o takim wtrysku jak jest w tych golfach...

wtrysk jednopunktowy w ogólnie nie wchodzi w gre.

a poza tym to bede szukał tylko i wyłącznie po szrotach....
  
 
Cytat:
2004-04-27 18:37:52, Qba_Szklarska pisze:
... za 8 tys. to sobie moge moje wymarzone BMW kupic....


Na początek polecam przeczytać to: wtrysk w BISie ma bazie megasquirta. Jak widać nie jest to wcale droga impreza a efekty zabójcze .

Przede wszystkim jest to samodzielny komputer, który można podpiąć z MAP sensorem lub z TPSem, w zależności od tego co się uda taniej kupić . Wstępna mapa jest tworzona automatycznie i umożliwia odpalenie samochodu i dalsze jego strojenie na bazie odczytów z czujników. Wtrysk jest typu 'batch fire' z opcją odpalania wszystkich wtryskiwaczy jednocześnie (jak w CC Sporting lub w Swifcie GTI) lub parami (jak w Swifcie GTI w średnim zakresie obrotów), dzięki czemu można użyć stosunkowo małe i tanie wtryskiwacze.
Mapa paliwa ma 64 pola (z opcją rozszerzenia do 256), więc można stworzyć mapę do 8000obr z dokładnością do 1000obr (lub 500obr)

Ostatnio do megasquirta pojawił się fajny soft umożliwiający podgląd wszystkiego na ekranie laptopa
>Virtual Dashboard< i strojenie jednocześnie. Jest podgląd EGT, AFR, czasu wtrysku itp. dzięki czemu można prawie idealnie wystroić silnik bez użycia hamownii, tylko opierając się na AFR.

Ja poważnie się zastanawiam nad zakupem.
  
 
Quba z tego co wiem to wtrysk mechaniczny to wtrysk mechaniczny za wszystko odpowiada regulator składu mieszanki który sie składa z mechanicznych cześci we wtrysk K Jetronic bo wtrysk KE Jetronic ma już
elektohydraulczny strerownik ciśnienia regulatora mieszanki który jest streowany przez pseudo komputer ale reszta dział na zasadzie czystej mechaniki , ja bym w cos takiego sie nie pchał bo to jedynie komplikacje i późniejsze problemy, TAKŻE JEŻELI WTRYSK TO TYLKO PEŁNY ELEKTRONICZNY gdzie wtryski sa w pełni sterowane przez komputer i zapłon tak samo
bo na przeróbke na mechaniczny wtrysk to strata $$$ i póxniejsze problemy także wolę gaźnik a wprzyszłosci zakupie ładę 2107 z wtryskiem fabrycznym i z silniczkiem 1.7 albo samarke 1500 MPi.
  
 
.... zgadzam sie.... ale tez nie zamierzam wydawac na to strasznie duzo kasy.... po prostu jak sie trafi okzaja bardzo tanio wyrwac K-Jetronic.... albo KE-Jetronic to wezme i pomysle co dalej... ale jeżeli chodzi o awaryjnosc i problemy z regulacjami itd. mechanicznego wtrysku to jestem zaskoczony Waszymi oppiniami.... naprawde 300 tys km Audi i żadnych problemów... kumpel zrobił w 6 m-cy 70 tys Golfem II GTi i wszystko było ok i to na gazie "zwykłym"....
... a jak sie trafi okzaja kupienia wtrysku elektornicznego ..... z osprzętem za berdzo rozsądne pieniądze.... to kto wie.

DZieki za opinie
POZDR z GÓR
  
 
A samemu wystroisz elektronika? W k-jecie to są chyba jakieś śróbki a do ustawienia nowszego ecu potrzebujesz minimum piggibacka(uzywany 500zl).
Ten megasquirt to raczej jedyny rozsądny wybór. Ciekawe ile wyszłoby kupienie tego?
  
 
Cytat:
2004-04-28 00:35:30, janisz pisze:
Ten megasquirt to raczej jedyny rozsądny wybór. Ciekawe ile wyszłoby kupienie tego?


w tym linku który podałem jest cennik:
- przepustnica + wtryskiwacz + MAT +TPS 50 zł
- sonda lambda 15 zł
- elektryczna pompa paliwa (zewnętrzna od poloneza trucka) 180 zł
- komputer (zestaw podstawowy do samodzielnego montażu) 50$ (~200zł)
- elementy elektroniczne do komputera ~200-250 zł
- złączki, bezpieczniki, wężyki, cybanty, uszczelki, nietypowe śrubki itd. 150-200 zł

Jedyną pewną ceną są tutaj - zestaw do samodzielnego montażu i elementy elektroniczne - jest to koszt ok. 400zł.

Pozostałe elementy są używane i zależnie od tego jak się trafi można kupić je dużo taniej - ja np. mogłem kupić pompę paliwa za 80zł czyli 100zł taniej niż wg tego cennika.
  
 
Tak ale chodziło mi ile by w sumie kosztował sam komputerek, tzn wysyłka,cło itp.