MotoNews.pl
10 VSI PRINS w VOLVO 940 2.0Turbo i różne problemy (47264/0)
  

VSI PRINS w VOLVO 940 2.0Turbo i różne problemy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
mam PRINSA w V940 2.0 Turbo 155 KM, przebieg 170kkm. 1991/2.
LPG od 8 miesiecy, przejechane na tym ok. 8tys km, gaz wyłącznie ze StatOila i BP.

Bryka serwisowana, utrzymana w dobrej kondycji.

Prins sie wylacza podczas jazdy, silnik slabnie i gasnie. Potem nie chce odpalic. Przelaczam na beznzyne. Krece namietnie, silnik lapie ale gasnie, w koncu PRINS sygnalizuje ERROR (pipanie i mryganie pomaranczowej kontrolki) i zapala sie Lambda..., z trudem odpalam na bezynie i jade do serwisu gazowników - tak bylo juz z 8 razy...

Oni mi tam mowia, ze problemem jest przerwa w zasilaniu komputera instalacji gazowej...
Ale przeciez kurna jaka przerwa - po pierwsze instalacja ma chyba swoja baterie podtrzymujaca komp. gazowy a poza tym, kiedy jedzie na beznynie to nie miewa takich problemow..., swiatla sie swieca, siedzenia grzeja, nawiew chodzi a ja w czasie jazdy nie biegam pod maske zeby specjalnie rozlaczyc kabelki od PRINSA tak dla zartu...

Ostatnio bylo gorzej, jak sie wylaczyl, to nie odpalilem juz nawet na benzynie, holownik do VOLVO a tam mi mowia ze ktos grzebal w module kompa sterujacego wtryskiem i ze rzeba go wymienic, bo jakos juz nie chce dobrze dzialac... no i poszlo 2tys... wymienilem, jade do gaziaży a oni mi na to, że to nie możliwe, że praca instalacji PRINS moglaby wplynac na uszkodzenia komputera sterujacego wtryskiem...
OK, wlaczyli, cos tam sobie poregulowali i jakos narazie znowu jezdzi od prau dni, ale jak uniknac takiech problemow w przyszlosci, bo kazda wizyta w Volvo Service jest nieco kosztowna...
Samo jeżdżenie do gaziaży też doprowadza mnie już do szału...

Jakie proponujecie rozwiazania - najlepiej w okolicy Warszawy...

Pozdrawiam,
Kris.
  
 
Cytat:
2004-04-28 00:15:20, kpaz pisze:
Samo jeżdżenie do gaziaży też doprowadza mnie już do szału...
Jakie proponujecie rozwiazania - najlepiej w okolicy Warszawy...



Zmień gaziarzy! Jedź do innego serwisu i skonfrontuj zeznania różnych mechaników - może ci co zakładali PRINSA coś skopali?

Ja mam instalację od tygodnia, na razie zrobiłem 2tys km i po usunięciu problemu gaśnięcia na wolnych obrotach (patrz wątek "Instalacja do 2.9 V6 24V") nie mam do niej większych zastrzeżeń.

PS: Szczerze współczuję, może napiszesz którego to serwisu należy unikać w Warszawie?
  
 
zapytaj się w volvo czy masz tam sekwencyjny wtrysk paliwa. ta odpowiedź ci dużo odpowie na twoje problemy.
  
 
Przyznam, że nie rozumiem:
Cytat:
2004-04-28 22:28:33, croma1 pisze:
zapytaj się w volvo czy masz tam sekwencyjny wtrysk paliwa. ta odpowiedź ci dużo odpowie na twoje problemy.


- tzn. co mi to odpowie ?

Mam wielopunktowy wtrysk paliwa - ale czy on jest sekwencyjny - tego nie wiem - no cylindry chodzą w sekwencji 1-3-4-2 i tyle wiem...

Instalacje VSI PRINS dobierali gazownicy - więc proszę raczej o bardziej konstruktywne rady.

Pozdrawiam,
Kris.
  
 
witam . w tym samochodize nie ma sekwencyjnego wtrysku paliwa wię sekwencyjna instalacja gazowa nie będzie pracować. jeśli chciałbyś mieć wtrysk gazu to tylko instalacja tzw. 3 generacji z tzw. systemem lejącym wtrysku gazu tak jak i benzyny. radziłem ci się o to zapytać w serwisie u kumatego mechanika żeby ci wyjaśnił o co w tym biega . najproście to jest za stary model samochodu na sekwencyjny wtrysk gazu.
  
 
kurde.. jak to jest z tym PRINSem.. tyle sie nasłuchałem dobrych opinii.. a coraz czesciej jakies problemy.. ze gasnie.. ze cos tam.. o co chodzi..
  
 
Dzięki za wyjaśnienie, choć nie jest to dobra wiadomość.
Cytat:
2004-04-29 21:26:12, croma1 pisze:
witam . w tym samochodize nie ma sekwencyjnego wtrysku paliwa wię sekwencyjna instalacja gazowa nie będzie pracować. jeśli chciałbyś mieć wtrysk gazu to tylko instalacja tzw. 3 generacji z tzw. systemem lejącym wtrysku gazu tak jak i benzyny. radziłem ci się o to zapytać w serwisie u kumatego mechanika żeby ci wyjaśnił o co w tym biega . najproście to jest za stary model samochodu na sekwencyjny wtrysk gazu.


W tej sytuacji pragnę zapytać jakie są rozsądne możliwości działania w moim przypadku ?
Ciągle mam tego PRINSA pod maską, dziś znowu zaświeciła się lambda podczas normalnej jazdy na gazie, instalacja ciągle działa, ale co z tym zrobić teraz, żeby było dobrze ?

Pozdrawiam,
Kris.
  
 
jeśli chcesz mieć wtrysk gazu to załóż instalację 3 generacji z tzw. systemem lejącym wtrysku gazu np. firmy LANDI-RENZO IGS.
  
 
No... czytam i czytam... a brak zakończenia / puenty!!!
Co jest z tym wątkiem???