Prośba o pomoc - przegrzewanie się silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam uczestników tego forum !

Chciałbym poradzić się szanownego grona odnośnie małego problemiku. Mianowicie w moim Oplu Astrze I silnik 1.6 bardzo przegrzewa się silniczek tzn. w korkach temperatura dochodzi do prawie 100 st. (później wyłączam silnik bo się boję nadmiernego przegrzania) Prawdopodobnie z tego powodu musiałem już wymienić uszczelkę pod głowicą (była przepalona i do oleju dostawał się płyn chłodzący). Od razu mówię że cienki Bolek ze mnie w temacie mechaniki ale na mój rozumek to coś jest nie tak z termostatem lub z wentylatorem
Z góry wielkie dzięki za wszelkie uwagi szacownego grona
  
 
Ale przy blisko 100 włącza się wentylator? Jesli tak, to wsio OK. W Astrze I zdaje się latem to normalne temp. w korkach. Dopiero w Astrze II już przy 95 włacza się wentylator.
  
 
Nie włącza się wentylator?

Jak nie włącza się no to tu jest problem, bo nie ma jak zbijać temperatury.


Jak się włącza a nie zbija temperatury to może masz zabitą brudem chłodnicę. Ja mam 1.7TD (220 tyś. km) i właśnie jestem w trakcie jej wymiany. Gdy jest gorąco włącza się wentyl, sprawdziłem ręką i w zasadzie 2/3 chłodnicy zimne czyli nie przypływa tamtędy chłodziwo. Sprawdź w ten sposób.
  
 
Niestety nie słyszę żeby wentylator włączał sie przy blisko 100 st. - a chyba powinien, no nie?
  
 
Sprawdz:

1. Chłodnice czy jest drozna (jak będzie ciepły silnik pomacaj chłodnice czy wszędzie równomiernie jest ciepła)

2. czujnik włączenia wiatraka (odpal auto i słuchaj przy ilu stopniach się włączy

3. czy jak ci wymieniali uszczelke pod głowicą sprawdzali głowice ?
3a sprawdz czy znowu ci uszczelka jak i nie głowica poszła. Jak będzie lekko ciepły silnik, wyłącz go i odkręć naczynie wyr. tak aby ciśnienie zeszło, zakręć i odpal silnik i przygazuj tak przez 10 do 20 s., po czym zgaś i odkręcaj powoli korek nacz. wyr. jak ci wychlapie płyn to może być spowrotem uszczelka jak i nie sama głowica)

4. sprawdz czy ci licznik nie oszukuje tzn. tak będzie temp. tak 96 st. odkręć powoli naczynie wyr. (uwaga może cie płyn ochlapać jeśli temp. będzie taka jak na liczniku) i wsadz powoli palucha jeśli zakwiczysz bo sie oparzysz to licznik nie kłamie, a jak wyczujesz że płyn jest lekko ciepły to licznik ci łże.

5. Jeśli wszystko będzie ok z tych wszystkich rzeczy co ci podałem do sprawdzenia, kup pompkę recylkulacyjną, ona zbija temp od 5 do maxymalnie 10 st. (miałem to w Astrze i dobrze sobie radziła).
  
 
W pierwszym rzędzie proponowałbym zbadać dokładnie wentylator, włącznik, bezpiecznik, wtyczki itp. Jeśli to nie to, wymień termostat ( to nie jest wysoki koszt).
To są najczęstrze przyczyny tego typu niedomagań.
Pozdrawiam i życzę szybkiego oraz taniego pozbycia się problemu.

[ wiadomość edytowana przez: sp4xkp dnia 2004-04-29 21:26:16 ]
  
 
Cytat:
4. sprawdz czy ci licznik nie oszukuje tzn. tak będzie temp. tak 96 st. odkręć powoli naczynie wyr. (uwaga może cie płyn ochlapać jeśli temp. będzie taka jak na liczniku) i wsadz powoli palucha jeśli zakwiczysz bo sie oparzysz to licznik nie kłamie, a jak wyczujesz że płyn jest lekko ciepły to licznik ci łże.



O kurna bo się posikam
  
 
Witam,

miałem podobny problem w Astrze II, 1.6, 16 V (wersja comfort), zapalała się kontrolka od układu chłodzenia najcześciej w korkach ponieważ jeden z wentylatorów się nie załączał, mechanik rozkręcił i przeczyścił kostkę która u mnie w aucie jest na dole w okolicy lewego koła przedniego, gdyby jednak to nie pomogło to nie wiadomo czy by się to nie skończyło wymianą wentylatora.
  
 
mialem ten problem ostatnio, okazalo sie ze wtyczka od wentylatora byla lekko wysunieta
  
 
Cytat:
2004-04-29 12:58:10, potryk pisze:
.....kup pompkę recylkulacyjną, ona zbija temp od 5 do maxymalnie 10 st. (miałem to w Astrze i dobrze sobie radziła).



mozna cos wiecej o tej pompce?? gdzie to sie montuje, na jakiej zasadzie dziala i jakie sa tego koszta
  
 
Cytat:
2004-04-30 21:19:11, Tomek_gdy pisze:
Cytat:
2004-04-29 12:58:10, potryk pisze:
.....kup pompkę recylkulacyjną, ona zbija temp od 5 do maxymalnie 10 st. (miałem to w Astrze i dobrze sobie radziła).



mozna cos wiecej o tej pompce?? gdzie to sie montuje, na jakiej zasadzie dziala i jakie sa tego koszta



Mocujesz ją zaraz za naczyniem wyrównawczym (na wężu) płyn w nią wpływa i wypływa, w momencie kiedy osiągnięta zostanie temperatura x stopni (x to zależy jaki czujnik sobie wstawisz tzn. przy ilu będzie zwierał masę) płyn zaczyna zapier....., co w efekcie daje szybszy obieg i zbicie szybsze temperatury.

Zamontowałem sobie takie coś w Astrze i zdawało rezultat, koszt wszystkiego 100 do 120 zł łącznie z czujnikiem (ja miałem bez czujnika podłączone pod minus od czujnika włączania się wiatraka
  
 
Cytat:
2004-04-30 21:33:38, potryk pisze:
Cytat:
2004-04-30 21:19:11, Tomek_gdy pisze:
Cytat:
2004-04-29 12:58:10, potryk pisze:
.....kup pompkę recylkulacyjną, ona zbija temp od 5 do maxymalnie 10 st. (miałem to w Astrze i dobrze sobie radziła).



mozna cos wiecej o tej pompce?? gdzie to sie montuje, na jakiej zasadzie dziala i jakie sa tego koszta



Mocujesz ją zaraz za naczyniem wyrównawczym (na wężu) płyn w nią wpływa i wypływa, w momencie kiedy osiągnięta zostanie temperatura x stopni (x to zależy jaki czujnik sobie wstawisz tzn. przy ilu będzie zwierał masę) płyn zaczyna zapier....., co w efekcie daje szybszy obieg i zbicie szybsze temperatury.

Zamontowałem sobie takie coś w Astrze i zdawało rezultat, koszt wszystkiego 100 do 120 zł łącznie z czujnikiem (ja miałem bez czujnika podłączone pod minus od czujnika włączania się wiatraka




dobry bajer, nawet nie wiedzialem ze cos takiego jest dzieki za info, musze sie rozejrzec za czyms takim bo idzie lato
  
 
dzis stalem w korku i zauwazylem ze ja w swojej astrze mam tak samo praktycznie 100 st i cisza - przypękalem - zagasilem silnik - jutro chce sprawdzic czy wentyl sie włącza czy nie bo jak sie nie myle to przy 97st powinien sie załączyc a ja go raczej nie slyszalem - no chyba ze jest taki ultra cichy Termostat otworzyl bo obserwowalem sobie temp i wskazowka w pewnym momencie opadla ale pozniej juz tylko rosla - jutro sprawdzam a w sumie to juz dzis Jak sprawdze - napisze co i jak !
  
 
Jesli wentylator sie nie wlacza to tutaj tkwi problem. Trzeba sprawdzic po kolei bezpiecznik, czujke, mogl tez pasc silnik od wentylatora.
  
 
Raz zagotowałem wodę.Powód prozaiczny czujnik ( ten montowany w chłodnicy ) był uszkodzony.
Koszt ~25 zł.


Znam też osoby które montuja w kabinie włącznik wentylatora.Bardzo praktyczne w mieście szczególnie gdy korki.