MotoNews.pl
  

Pytanko.. sportowy filtr powietrza

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
co myślicie o zabawie w sportowy filtr powietrza?warto go zakładać??a jeżeli tak to jak to zrobić aby spełniał swoje zadanie??? jaki założyć?

Pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: doogas dnia 2004-04-30 22:14:50 ]
  
 
sam sportowy filtr to nie jest dobre rozwiazanie jezeli silnik jest seryjny...zaklada sie go w celu zwiekszenia dawki powietrza i jest czescia powazniejszych zmian w silniku... zle zamontowany lub zle dobrany obniza moc - mysle tu o stozku...bezpieczniejsze jest zalozenie sportowej wkladki filtra ktora zaklada sie jako zamiennik seryjnego filtra
Tak ja to widze
pozdro
  
 
hmmm ja miałem najpierw wkładkę (nawet gdzieś jeszcze jest w domu do sprzedania of course), a później stożek (tez do sprzedania teraz) i żadnej różnicy osobiście nie odczułem dopiero po ostatnch modyfiakcjach jak cały układ dolotowy został zmieniony (foty w jednym z topiców) jest znaczna różniaca ale w tym samym czasi było duzo innych zmian dokonanych
  
 
Ja mam seryjny silnik i założony filtr stożkowy..
W mojej skromnej opinii uważam, że ta część w samochodzie dała mi najwięcej..
z tym,że jak wspomnieli przedmówcy- musi być odpowiednio zamontowany, a więc przede wszystkim:

1- najlepiej żeby odległość od stożka do silnika była mniej więcej identyczna z odległością pomiędzy oryginalnym filtrem a silnikiem

2- stożek najlepiej żeby był w osłonie (ja mam w plastikowej posrebrzanej- wygląda jak wlot silnika odrzutowca) a to po to, żeby nie łapał gorącego powietrza od silnika

3 - skierowany wlotem jak najdalej od silnika (w celu jak wyżej)



wkładki nie próbowałem, bo jak kupiłem Accenta II to jeszcze nic do niego nie produkowali ( a przynajmniej nie sprowadzali do Polski) więc założyłem stożek i naprawde jestem zadowolony..

Jedyny minus to czasem zapalająca się kontrolka "check engine" bo komputer głupieje dostając więcej powietrza niż oryginalnie...

Pozdrawiam..
  
 
ale ten dźwięk...
  
 
u mnie jak pierwszy założyłem (sam) to jakoś bez rewelacji było ale jak mi zrobili cały ukł dolotowy w AT to całkiem milutko chodzi
  
 
Ja uwazam ze powinienes zdecydowac sie na sportowa wkladke filtra powietrza np. K&N lub J&R.

Przy seryjnym silniku taki zabieg spowoduje lepsze wkrecanie sie na wysokie obroty.

Stozek odradzam. Dopiero calkowita przebudowa wykladu wydechowego spowoduje ze stozek da przyrosty miast odejmowac mocy.
  
 
przedewszystkim zmiana układu dolotowego, nie wiem jak to wyjdzie u Ciebei Bandito, ale ja przy seryjnej wkładce zmieniłem układ dolotowy (troche zabawy z nim - bo robiliśy kika różnych), dał wyraźna różnice. Teraz będe ćwiczył zabawy z układem dolotowym do stożka zobaczymy czy będzie jakaś poprawa.

  
 
na wstępie zaznaczam, ze gratuluje wszytkim zmian - powaznie! .... ale zwykle testy na hamowni pokazują ze najbardziej odczuwalne zmiany to zmiany dzwieku... stożek naprawde coś daje jeśłi jest częścia wiekszej całości i do tego koniecznie układ dolotu nie jest dziełem przypadku. Wkładka to podobny efekt moim zdaniem testowąłem kiedys i naprawde poza większa ilościa zabrudzeń w przepustnicy i zmiana dzwięku...polecam poczytanie np - ze strony chojnackiego tam też sa wykresy potwierdzające teorie. Nawiasem zmiana proponowana w dolocie coupe poza robieniem rury pod stożek jest między innymi taka - a couple of bhp for nothing choc te kilka koni to raczej kucyki pony pewnie...

w uzupełnieniu, n a tej stronie jest też o odpięciu ogrzewania przepustnicy, to moze fuctycznie poprawić o kolejnego kucyka pony sytacje zwłąscza latem kiedy cielego powietrza jest za duzó...jak ktoś chce dokładny opis niech da znaka...węzyki są od doły przepustnicy wystarczy je zdjąć i połączyć by zachować obwód ...

[ wiadomość edytowana przez: arturo_soda dnia 2004-07-26 13:28:18 ]
  
 
Równieź mam pytanko o sportowy filtr powietrza...

...a dokładniej o stożek, bo taki mam zamontowany w Accencie. Czy taki stożek można jakoś zregenerować/wyczyścić ? Bo zauważyłem że ten w moim aucie jest cały zabrudzony - czarny - aż lepi się od brudu. A może lepiej kupić nowy ? Jaka jest żywotność takiego filtra ?

Aha... pod filtr podpięta jest kostka i przewód. Co to takiego ? Przepływomierz ? Jak to zdejmę to nie rozreguluje silnika ?

Dzięki za ewentualne wyjaśnienia

Pozdrawiam
Aliszer
  
 
Do czyszczenia stożka stosuje się specjalne płyny. Jeden do wypłukania brudu ze stożka, drugim, specjalnym olejkiem go nasączasz zeby przywrócić mu możliwości filtracji. Akcesoria te kupisz w każdym sklepie tuningowym.

PS. U mnie po zastosowaniu stożka osiagi sie poprawiły, mierzone na G-techu.



[ wiadomość edytowana przez: MobiaS dnia 2006-03-13 17:20:51 ]