Układ chłodzenia ford escort 1.6 16V

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wymieniłem termostat , czujnik włączenia wentylwtora oraz czujnik
temperatury cieczy a i tak wskaźnik temperatury cieczy wskazuje maksymalną temperature oraz na postoju podczas pracy silnika zagotowuje ciecz chłodzącą. CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ TAKIEGO STANU RZECZY. PROSZĘ O KONTAKT NA STRONIE FORUM ORAZ NA KONTO E-MAIL krzywas@op.pl
  
 
Odpal silnik, i po chwili pracy po prostu "obmacaj" wszystkie węże czy jednakowo się nagrzewają, może gdzieś masz zator i nie ma obiegu cieczy. Może jeszcze pompa przepuszczać na turbince.
  
 
a który czujnik zmieniłeś z tych dwóch pozostałych, bo tam są trzy: włącznik wentylatora na przewodzie gumowym (ten podobno zmieniłeś) i dwa w obudowie termostatu: ten od góry jest do komputera, ten pod kątem z przodu obudowy termostatu do wskaźnika. A jak sprawdzić, który jest do wskaźnika - np. na ciepłym silniku na włączonym zapłonie (jak wskazówka jest podniesiona) odpiąć od czujnika wtyczkę i zobaczyć, czy wskazówka opadnie....
  
 
Kiedyś wymieniałem termostat w mk5.......kupiłem nowy ze sklepu, założyłem, żalałem i w drogę........ujechałem kilka kilometrów, patrzę a autko się gotuje.....sprzedali mi zepsuty termostat...........wymontuj go i sprawdz czy dobrze działa........
  
 
A i jeszcze jedno.......doszedłem do tego w taki sposób co pisał Wilk........odpaliłem na parkingu i po chwili macałem węże
  
 
Oczywiście węży au naturelle nie polecamy macać Mogą być jadowite
  
 
Termostat możesz sprawdzić zanurzając go w gorącej wodzie( najlepiej jak byś miał termometr do 100 C, i woda miała 80-90 C) zobaczyłbyś czy się otwiera( to takie sprawdzenie Pi razy oko)
  
 
Sprawdź termostat we wrzącej wodzie- jak jest dobry, to otworzy się.
Potem sprawdź węże- powinien się zawór otworzyć i dać ciśnienie na chłodnicę- jak będziesz miał 3000 rpm, to rura z włącznikiem wentylatora będzie twarda jak ... na filmach Teresy Orlowsky.
Po kolei dojdziesz co i jak- jeden dzień, 4 piwka i robota zrobiona