Maglownica?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam !
Na wstępie dzieki za rady dotyczące hałaśliwego mechanizmu zmiany biegów. Niestety same plastikowo-gumowe tulejki są nieosiągalne (przynajmniej w Łodzi), będę musiał więc wymienić cały mechanizm.
Mam kolejny problem - mianowicie głośne stuki prawdopodobnie z przekładni kierowniczej (niedawno gruntownie robiłem zawieszenie tzn gałki, amortyzatory, hamulce) jest zdecydowanie lepiej lecz do usunięcia zostały mi dziwne stuki z okolic przekładni (słychać je w okolicach drążka kierowniczego na dziurach, kocich łbach itp.)
Mam pytania:
1. Jak sprawdzić czy to na pewno przekładnia?
2. Jeżeli przekładnia to czy muszę ją od razu robić (czy dalsza jazda z taką przekładnią czymś grozi?)
3. Ile to orientacyjnie kosztuje?
Dzieki i pozdrawiam
Arek
  
 
Lokalizacja odgłosów np. pukania jest niewdzięcznym zajęciem ze wzgledu na to, że odgłosy lubią się przenosić gdyż auto w wiekszości jest zbudowane z metalu.

Diagnozowanie wszelkich luzów powinno nastepować w dwojaki sposób tzn. pod obciążeniem układu zawieszenia jak i jego odciążeniu - lewarowanie itp.

Charakterystyczne pukanie może być objawem zużycia samych końcówek drążków kierowniczych. Ciekawostką w przypadku końcówek oryginalnych jest to, że pukają one właśnie na nierównosciach nawet jak są nowe nie mając luzów w sobie. Taka konstukcja.
Pukać również mogą łożyska McPhersona.
Co do samych drążków kierowniczych to ich luzy na wyjściu maglownicy wyszły by przy zwykłym sprawdzaniu luzów przez pokręcanie kołem kierownicy.
Natomiast w przypadku samej maglownicy przy luzie na listwie i w miejscu podparcia zebatki pływał byś po drodze na nierównościach- koła by się same chcały prowadzić.
Przy przekładni ze wspomaganiem luz na listwie redukowany jest przez ciśnienie ze wspomagania, natomiast jest możliwa regulacja luzu podparcia zębatki i od tego należało by zacząć z tym że z pomocą mechanika w podobny sposów próba jak z końcówkami drążka trzymając rękę przy zębatce i pokręcając kierownicą . Miejsce tej zębatki wygląda jak przedłużenie kolumny kierowniczej w maglownicy, ale podejście do regulacji jest makabryczne bo od dołu.
Zakładająz z góry, że remontowane przednie zawieszenie dobrze Ci złożyli do kupy.
  
 
Ktos kiedys pisal tez, ze stukalo mu cos w samej kolumnie kierowniczej. Sprobuj poruszac kierownica w gore i w dol wzdluż osi kolumny kierowniczej. U mnie tez daje sie wtedy slyszec gluche pukanie. Podobno jest to kwestia jakiejs plastikowej tulei na wałku kolumny.

RS
 
 
Sprobuj wlozyc glowe tam gdzie normalnie trzymasz stopy i popatrz do gory. Moze i u Ciebie ten plastikowy "koreczek" sie wysunal. Trzeba go wcisnac i dla pewnosci zabezpieczyc opaska samozaciskowa.