| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
camelmk golf III 1.9D Kraków | 2004-05-05 13:10:36 Znajomy ma taką holenderke i podobno pracuje cały czas, niedawno montował wyłacznik do pompy. |
macior13 LOB SYMPATYK Opel Omega Wrocław | 2004-05-05 15:33:07 Pompa paliwa pracuje. To nie zależy od instalacji tylko od tego co robił. Zawsze można dorobić słyszałem że koszt około 50 zł. |
robert_kraków vectra b KRAKÓW | 2004-05-05 20:57:36 każda instalacja gazowa nie odcina pompy paliwa, jest to robione przez montażystów samowolnie lub na polecenie klienta. inną sprawą jest że takie odcięcie jest pozorną oszczędnością. |
PiotrS LOB WETERAN ![]() LO016 Gdańsk | 2004-05-06 09:15:04
W c20ne pompa paliwa pompuje z mocą 2 litrów na minutę Więc cały bak przepompowany jest w niespełna pół godziny. Ciśnienie na listwie wynosi 3 bary i jest niezależny od tego jakie masz obroty. I nic nie powinno się wysypać. Pod te ciśnienie, które musi być constans dobierany są czasy otwarcia wtrysków. np nieższe ciśnienie na listwie spowodowane zużytą pompą lub brudnym filtrem = gorsze osiągi. To tak gwoli wyjasnienia. Pompy padają w autach na gas bo właściciele skąpią na benzynę i jeżdzą prawie na rezerwie a pompa smarowana jest benzyną.Nie po to pisze się w instrukcjach , zę jak masz rezerwę to zatankuj. Pompa jest przygotwoane do tego aby pracowac non-stop. Kolejną rzeczą jest odłaczanie pompy podczas jazdy na gazie. Myśłenie jest takie jak ją odłaczę to nie będzie pracować i się nie zużyje, błąd. Można to wyjaśniać ale wystarczy napisać "organ nie używany zanika" i dlatego zostały nam kości ogonwe, hehe. Przepływające paliwo przez listwę ma za zadanie chłodzić wtryski i moim zdaniem nie należy jej odłaczać podczas pracy na gazie. No tak ale jest jedno małe ale.... Ja nie miałem nigdy gasu, hehe. No ale nie mów nigdy, nigdy, albo jak mawiał mój starszy brat (zawodowy kierowca wielkich aut" "język wrogów trzeba znać". |
Jazz Kielce | 2004-05-06 10:48:15 Za chwilę popadnę w depresję. |
DrA eS ... | 2004-05-06 10:49:45 Dokladnie tak jak Darek i pozostali Panowie napisali. Pompa paliwa z zalozenia ma pracowac caly czas. To tylko wymysl tandeciarzy szczedzacych na wache w zbiorniku zeby ta pompe odcinac.
Zadanie regulatora to utrzymywanie stalego cisnienia na listwie. I czy silnik benzyne spala czy nie to nie ma znaczenia. |
Prowo LOB WETERAN ![]() Kura Indian ze wsi (OPO) | 2004-05-06 10:54:04
Najlepiej wypłakać się u kolegów "narodowców". Adresy forum z pewnością znane. ----------------- Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec |
Jazz Kielce | 2004-05-06 10:59:32 Mimo że popadam w depresję, to ostatkiem sił jeszcze napiszę. Mówienie, że regulator ma utrzymać cisnienie i już !!! (bo tak nam się podoba), to bardzo ułańskie podejście do tematu. Ale technika ma to do siebie, że podlega prawom fizyki, a nie zachciankom. Niemiecki inżynier (kłaniam się mu nisko) licząc przekroje rurek i sztywność mambrany w regulatorze zakładał, że silnik pobiera paliwo. Inaczej całe to liczenie o dupę potłuc. A że to działa jakiś czas w wersji "po polsku", to chyba tylko dzięki dobrym niemieckim materiałom.
Pozdr |
Prowo LOB WETERAN ![]() Kura Indian ze wsi (OPO) | 2004-05-06 11:02:20 VTB ----------------- Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec |
DrA eS ... | 2004-05-06 11:06:08 To teraz Ty pomierz te srednice... zbadaj sztywnosc membrany... i wylicz czy instalacja powrotna jest w stanie odebrac taka ilosc paliwa jaka pompa podaje...
A wg mnie jest jest tak obliczona, ze przeplywnosc instalacji zasilajacej i powrotnej sa takie same. Chcesz to obalic - do roboty... |
Jazz Kielce | 2004-05-06 11:13:45 Gdyby tak było, nie byłoby ciśnienia w układzie. Po angielsku znikam, czyli cofam się w napletek.
Jazz |
DrA eS ... | 2004-05-06 11:19:11 Kompletna bzdura. Cisnienie reguluje membrana a nie przeplywnosc powrotu. |
dARTi LOB WETERAN czarna mamba Radomsko | 2004-05-06 11:20:35 istnieje takie zjawisko jak odcięcie paliwa przy dużych obrotach silnika (zjawisko naturalne przy wtrysku benzyny) kiedy zdejmiesz nogę z gazu i auto zwalnia hamowane silnikiem który nie dostaje ani grama paliwa.... więc co z twoją teorią, że układ "nie został obliczony" do takiej eksploatacji.
Przedmówcy już wyjaśnili po co jest odcięcie pompy |
Jazz Kielce | 2004-05-06 11:38:24 Stan hamowania silnikiem rzeczywiście jest stanem odcięcia wtrysków czyli poboru paliwa. Jeśli zdejmiemy nogę z gazu, regulator dostaje polecenie uchylenia mambrany w postaci dużego podciśnienia z kolektora. Memebrana się otwiera, paliwo wraca do zbiornika. Tak jak już pisałem to wszystko sie wali, gdy regulator dostaje polecenie przymknięcia membrany, a całe paliwo ma wrócić do zbiornika. Więc nie przekonujcie mnie, że to jest OK, bo nie jest. Dziwi mnie tylko, że weterani wykazują taki optymizm i nieskazitelność w poglądach.
Jazz |
PiotrS LOB WETERAN ![]() LO016 Gdańsk | 2004-05-06 11:40:37 Ja dodam, że regulator jest w pełni mechaniczny i powyżej 3 puszcza parę (cały czas gadamy o c20ne, bo w "inszych" silnikach zdaża się i 3,2 ). No i nie pamiętam tego aby w c20ne było doprowadzone podciśnienie do regulatora. U mnie teraz jest.
Coś jeszcze dorzucę. Jazz chłopie cisnienie na listwie jest stałe i wacha sie w granicach 2,5 do 3.To ciśnienie zapewnia pompa paliwa tłocząc cały czas paliwo z prędkością 2 litrów na minutę (c20ne). Myślisz, ze jak jest hamowanie silnikiem to paliwo zypyla szybciej do zbiornika? Zwróc uwagę ze jak masz zuzycie paliwa na poziomie np 20 litrów na godzinę to musi byc okolo 180 km/h. To do cylidrów trafia jedynie .33 litra na minute. To bardzo mało jest w porównaniu z tym że pompa tloczy 2 litry na minutę.Spokojnie to jest aż nadto aby wytworzyć stałe ciśnienie w okolicy 3 bary. [ wiadomość edytowana przez: piotrs dnia 2004-05-06 11:52:38 ] |
Jazz Kielce | 2004-05-06 11:48:59 Ja mam C20NE i regulator jest mechaniczny, i ma 3 króćce: 2 od paliwa i trzeci od podciśnienia. I właśnie to podciśnienie jest tu istotą całej regulacji.
Jazz |