MotoNews.pl
  

Buczenie w glosnikach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Mam taka sprawe.
Mam w Yarisie oryginalne radio Toyoty, zamontowalem sobie wzmacniacz oraz glosniki w drzwi i subwoofer (glosniki przedniem sygnal z radia, pozostale przez wzamcniacz).W glosnikach do ktorych sygnal idzie przez wzmacniacz slychac buczenie, co zapewne spowodowane jest przenoszeniem przez radio zakocen elektrycznych.Czy mial ktos taki problem?i wie jak najlepiej i najlatwiej pozbyc sie go?pozdrawiam
  
 
mozliwe ze przewody sygnalowe radio--->wzmak ida kolo jakiegos zrodla zaklocajacego. a moze uzyles przewodow z kabelkiem ktorym pusciles RMT ? sprobuj podlaczyc wzmak kablami tak nomalnie przez srodek auta ( z ewentualnymi ruchami kablem w lewo w prawo) i zobaczysz czy cos sie zmienia... bo te sygnalowki sa jak antena ktora wylapuje zaklocenia. dlatego dobrze kupic dobrze zaekranowane...
g.
  
 
Jakie kable zastosowałeś i jeżeli użyłeś seryjnego radia to jak go wrzuciłeś na wzmacniacz
  
 
Cytat:
2004-05-10 00:15:29, janooop pisze:
Jakie kable zastosowałeś i jeżeli użyłeś seryjnego radia to jak go wrzuciłeś na wzmacniacz


PEWNIE PRZEZ HIGH LEVEL INPUT...
ale skoro juz inwestujesz w car-audio to wymien radio. nie ma sensu robic drogich zakupow jak jednostka centralna jest do bani... a w miejsce standardowych glosnikow wstaw gwizdki i tez podlacz przez wzmak. wtedy moze bedzie buczalo i gwizdalo

g.
  
 
Nie zupełnie z serii możesz wyprowadzić low albo zakupić konwerter i wtedy on zmienia high na low albo właśnie przez hi tak więc nie ma jednej metody. Co do radia to kwestia względna. Bo wg mnie radio nie jest wcale najważniejsze. Owszem nie ma sterowania bassem ale to nie jest potrzebne przy wzmacniaczach z regulacją jakie ostatnio stały się powszechne. Pozatym ja sobie ustawiłęm magicznym śróbokrętem wszystko i mam dobry dobór wszystkiego. A sygnał idzie i tak na wzmacniacze i filtry na nich więc jakość jest dobra
  
 
kable zasilajace wzmacniacz zastosowalem dosyc grube.nie pamietam juz srednicy. a sygnal na wzmacniacz podalem z glosnika na podszybiu poprzez high input i kable puscilem w progu po stronie kierowcy, tam tez ida kable od glosnikow ktore sa w drzwiach
  
 
ales wymyslil
i moze jeszcze te od glosnikow z podszybia to zwykle nieekranowane?!! to nic dziwnego... poza tym pewnie i te glosniki seryjne dorzucaja 5 groszy od siebie
Jezeli chcesz pozostac przy seryjnym radyjku to dowiedz sie od janoopa jak zrobic low a potem interkonektami dobrze ekranowanymi do wzmacniacza... powinno przetac buczec...
ja osobiscie to jeszcze wywalilbym te z podszybia i wtawil wysokotonowe... ale jak uwazasz...
pozdr g.
  
 
wzmacniacz moze zwalony? jak podlaczyles z glosnikow do wzmaka w zlocze high input to powinno byc OK a zaklocenia przy high input nie maja znaczeniaw tym przypadku

wszystkie glosniki Ci bucza?


wez kup pare metrow kabla mikrofonowego sterefonicznego
(dwie splecione zyly w ekrenie) wez sygnal z jednego glosnika i z drugiego glosnika a ekran podlacz TYLKO do ktoregos minusa po stronie radia (czyli ktorys z minusów zktoregos glosnika w podszybiu). nie wolno podlaczac Ci ekranu do wzmacniacza bo wtedy wszystko na nic i bedzie prawdopodobnie dalej buczec

albo wez wymontuj wzmacniacz - podlacz zasilanie bezposrednio do akumulatora i wez jakikolowiek zrodlo dziewku zobacz
albo nawet bez zrodla dzwieku - nie powinno buczec jezeli buczy to lipa
  
 
Nie chcę nikogo urazić, ale po co się brać do samodzielnego montażu nagłośnienia do samochodu nie mając o tym pojęcia? Nie wystarczy przez pół godziny pogadać ze sprzedawcą w jakimś Media-Markcie, żeby potrafić DOBRZE zamontować zestaw w samochodzie. To wbrew pozorom nie jest tak trywialne jak by się wydawało, zwłaszcza dla niezorientowanych w temacie.
  
 
Cytat:
2004-05-10 15:23:29, _Artur pisze:
Nie chcę nikogo urazić, ale po co się brać do samodzielnego montażu nagłośnienia do samochodu nie mając o tym pojęcia? Nie wystarczy przez pół godziny pogadać ze sprzedawcą w jakimś Media-Markcie, żeby potrafić DOBRZE zamontować zestaw w samochodzie. To wbrew pozorom nie jest tak trywialne jak by się wydawało, zwłaszcza dla niezorientowanych w temacie.



JAK ZROBISZ SAMEMU TO O WIELE LEPIEJ SLYCHAC... BO SATYSFAKCJA ZGLUSZA EWENTUALNE MANKAMENTY

PEWNIE ZE JAK SIE NIE MA POJECIA TO SIE NIE BRAC... ALE JAK JUZ KOLEGA TAK POPODLACZAL TO NIECH TERAZ PODLACZY TYLKO JUZ PRAWIDLOWO... JA W ZYCIU NIE DALBYM SAMOCHODU DO JAKIEGOS MAGIKA CAR AUDIO... NA 1 FORUM CZYTALEM JAK KOLES ZAPLACIL OK 2K PLN W EXTREME CAR AUDIO A DOSTAL W ZAMIAN "NAGLOSNIONA" BRYKE Z RESZTEK POLUTOWANYCH KABLI I RMT PUSZCZONE RAZEM Z INTERKONEKTEM I TO W TAKIM SERWISIE... A JAK DZWONILEM PO WARSZTATACH W MOIM MIESCIE BO KLEME POZLACANA POTRZEBUJE TO MOWILI Z REGULY NIE MAMY BO NIE UZYWAMY... TO CO KABEL MI ZWYKLA KLEMA PRZYCISNA I FERTG?

A JA MONTUJAC C-A JUZ NIEJEDEN BEZPIECZNIK PUSCILEM Z DYMEM... I NADAL NIE WIEM CZEMU NIE MOZNA "+" I "-" RAZEM POLACZYC

[ wiadomość edytowana przez: gak dnia 2004-05-10 16:36:23 ]