Powiastka o zaworze EGR

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ano na forum poruszliśmy możliwość odłączania tego owego (jak to Hondy opisują) i podobno dla silnika nic to miało nie robić złego, a dawać mu tylko mocy, szczególnie jak się mocno zagrzeje. Otórz dzisiaj zadaję temu kłam (ładnie brzmi ). Otórz ma to UJEMNY wpływ na trwałość silnika, ponieważ spaliny poza tym, że są dopalane i zmniejsza się zawartość czegoś tam i są "bardziej przyjazne" środowisku, to zmniejszają temperature spalania... i to właśnie dlatego nasze samochody są słabsze jak się pogrzeją - dostają mniej czystego powietrza, a więcej spalin, żeby ostudzić silnik. Jest to rozwiązanie zaczerpnięte z Diesli, gdzie podobno odłączenie zawrka EGR (lub jego sterowani) może być wręcz zabójcze dla silnika. Tak więc nie odłączajmy naszych rurek z podciśnieniem, niech ma mniejszą moc, ale za to dłużej nam służy...
To mówiłem ja... Kiełek... w trosce o nasze maszynki... (nie do mięsa)
  
 
Święta racja. Tyle że Hondy wolnossące mają współczynnik napełniania ok. 92 a przeciętny Essie około 80, stąd różnice w pracy silnika z odłączonym EGR.

Ale nie katujmy Essich.
  
 
A to ciekawa teoria, skad masz takie informacje, ale ... to jest bardzo dziwna teoria. Fakt faktem, ze silniki benzynowe sie grzeja i to bardzo, co wynika z ich sprawnosci mniejszej niz Diesla i dlatego szybciej sie nagrzewaja w zimie niz klekoty (bo wieksza ilosc energii idzie na cieplo). Ale jak wyjasnic sprawe tego, ze silniki CVH, ktore sa bez tego zaworu wytrzymuja duze przebiegi? Jak wyjasnic, ze stare klekoty wytrzymuja po 500 kkm przebiegu bez zaworka. Co powiedziec o silnikach np. w Sierrach, gdzie przerobione na gaz (gdzie jest wyzsza temp. spalin) chodza takze po 500 kkm?

Zaworek EGR jest po to, aby zmniejszyc ilosc szkodliwych substancji, szczegolnie tlenkow azotu. Poza tym po co silnikowi przeznaczonemu do jazdy na paliwo i powietrze podawac spaliny?? Nastepuje gorsze spalanie, moga wystapic wahania AFR. Oczywiscie temperatura moze spasc, a wynika to tylko z tego, ze dostarczamy mniej energii silnikowi, gdyz jest mmniej czystego powietrza. Jednak silnik ze sprawna sonda lambda, dobrze zrobionymi mapami paliwa i zaplonu (czyli dobre AFR) musi pracowac bezawaryjnie.
  
 
Toradek, ja jestem raczej takim siersciuchem, co jak coś usyszy i wyda to mu się sensowne, to się z tym dzielę. Może i we wcześniejszych silnikach nie ma zaworka EGR, ale pamiętaj, że wstrawienie zaworka to nie bya jedyna modyfikacją jaką zrobiono. Może silniki i ich peryferia bez niego zrobione są z innego materiau, a może. Fakt faktem jest taki, że za wysoka temperatura nie za dobrze wpywa na żywotność silnika. Dodatkowo jak jeszcze masz zainstalowaną instalację gazową, gdzie temperatura spalania jest wyższa odlączanie zaworka może mieć jeszcze gorsze skutki - u mnie np. drastycznie wzroslo zużycie (spalanie) oleju - teraz mam nadzieję, że tylko chwilowo...