Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Koniu F&F Sympatyk CRX Kraków | 2004-05-10 15:12:36 Witam
Czy ktoś miał styczność z regulowanymi kołami rozrządu i regulował rozrząd w ten sposób. Zastanawiam się nad zastosowaniem tego w swoim fiacie 125p. Nie chodzi mi tylko o doświadczenia z regulowaniem rozrządu w 125 ale również w innych modelach, może ktos to przerabiał. Koniu |
![]() Parnel F&F Sympatyk 126 p /CC KRAKOW | 2004-05-10 18:58:00 ja kiedys regulowalem w malcu bo jak wiadomo w malcu to wszystko jest robione na +/- 10% ,wiec polega to na tym ze ustawiasz na znaki GMP i w tym momencie szklanki musza byc na jednakowej wysokosci zresztra w kancie jest chyba tak samo |
![]() CZUCZU (S) Kia CEED KTSW MEMBER | 2004-05-10 19:08:15 Koniu u nas jest na forum TOMEQ tyle ze ma mature i go nei ma.
Ma spore pojęcie . Znajomy ma to w Hondzie .... A co do malca to bawilismy sie kiedys z Barrym w regulacje i stwierdzilismy jedno. Jak robic to nowe otwory wywiercic a stare zaspawać !! |
![]() kania_ F&F Sympatyk 125p Krakow/Trzebinia | 2004-05-10 20:00:41 wedlug mnie mozna temat podzielic na trzy punkty:
-jeden to regulowane kolo w jednowalkowym silniku z rozrzadem suchym -drugi to regulowane kola w wielowalkowych silnikach (dwa walki i wiecej) z rozrzadem suchym -trzeci to regulowane kolo/a w silnikach jedno i wielowalkowych z rozrzadem mokrym (lancuchowym) co do punktu pierwszego: przesuwajac kolem rozrzadu na + czy - przestawiamy fazowanie dolotu jak i wylotu (przyspieszamy badz opozniamy otwieranie zaworow dolotowych i wylotowych, lecz jako tako fazy ssania i wydechu miedzy soba nie sa zmieniane) modyfikacja taka moze powodowac lepsze (zwlaszcza po modyfikacjach) lub czasami gorsze ustawienie rozrzadu (w zaleznosci od poziomu i zakresu modyfikacji) co do punktu drugiego: mamy mozliwosc przesuwania kolami rozrzadu na + i - przestawiamy (osobno) fazowanie dolotu i wylotu (czyli mozemy osobno przyspieszyc otwieranie zaworu dolotowego, a otwieranie zaworu wylotowego np. opoznic lub ustawic jakakolwiek inna konfiguracja) modyfikacja ta moze zaowocowac bardzo dobrym zestrojeniem rozrzadu (nawet nie zmodyfikowanego) co do punktu tzreciego: wedlug mnie niema sensu robic regulownych plynnie kol/a rozrzadu ze wzgledu na bardzo duze prawdopodobienstwo niekontrolowanego przesuniecia kol/a, co nie przeszkadza wykonac kola bez plynnej regulacji ale z pezsunieciem wzgledem seryjnego ustawienia. P.S. Kolejna rzecza jest to ze: -w suchym rozrzadzie mozemy zmieniac ustawienie w warunkach drogowych, -natomiast w mokrym raczej bedziemy to robic w warsztacie czy garazu, wzglednie przed blokiem ;P chodzi mi o to ze trzeba poswiecic troche czasu na rozebranie obudowy lancucha wiec piec czy dziesiec minut wiecej na przestawienie kola nierobi nam roznicy chyba a duzo pewniejsze rozwiazanie Trzeba pamietac ze w niektorych nie zmodyfikowanych motorach mozliwe jest ustawienie seryjnyego/ch walka/ow w taki sposob by silnik mial lepsze parametry niz na seryjnych ustawieniach Owocnych poszukiwan optymalnych ustawien ![]() |
![]() Koniu F&F Sympatyk CRX Kraków | 2004-05-11 15:28:59 W takim razie będe musiał sobie sprawić takie "kółko" do mojej Nki ![]() |