MotoNews.pl
  

Nieszczelność w kolektorze dolotowym

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
w jaki sposób stwierdzić nieszczelność w kolektorze dolotowym ? podejżewałem przepływomierz ale okazał się sprawny, przy zaktaniu dolotu powietrza na max silnik nie gaśnie , czy to oznacza nieszczelność przy kolektorze czy może zasysać gdzieś przy korku oleju itp ? dodam że problem jest taki że na LPG wszystko pracuje poprawnie a na Pb jest nieodpowiednia mieszanka, falują wolne obroty, włącza się "chcek"... czy od wystrzału w kolektor są możliwe takie jaja ?
  
 
od wystrzalu moze rozerwac caly kolektor,masz pewnie gdzies peknieta obudowe filtra lub gdzies rura dolotowa pekla.musisz colosc obejzec dokladnie czy nie ma nieszczelnosci,gdzies ci zasysa powietrze po po zatkaniu szczelnym kolektora powinien zgasnac,po chwili az wypali powietrze z filtra i rur dolotowych.
  
 
napewno nie jest uszkodzony filtr i rura doprowadzająca, może gdzieś jakieś uszczelki ? czy wymiana takich uszczelek to duży wydatek ? chłopaki od opla stwierdzili że nieszczelny kolektor odpada bo na gazie działa dobrze tylko na Pb kiepsko i stawiają na uwalony komuter gazu, co wy na to ?
  
 
Rafał mam podobny problem co ty tylko w silniku 2.0 16v. Od około pół roku próbuje dojść co to jest. Ostatnio przeczyściłem zawór EGR i trochę się poprawiło gaśnie na lampka silnika i przestał być mółowaty na wolnych obrotach. Jestem zainteresowany dalszymi twoimi zmaganiami z autkiem i życzę powodzenia.