Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2004-05-12 23:22:38 wiec sytuacja wyglada tak. silnik zostal wyjety, odlaczone kable ktore go trzymaly, z "osprzetu" tylko czujnik polozenia walu. zrobiony na walku 760/385 sfazowanym 2mm. czujnik odpowiednio cofniety pod fazowanie. wszystko pieknie, silnik zamontowany. wszystkie kable (elektrodysza gaznika, polozenie walu, kable WN, podcisnienie do podstawki, itd). Po wlozeniu i kreceniu nic sie nie dzieje. swieca sprawdzona na zewnatrz do masy nie daje iskry, ani z jednego ani z drugiego kabla. masa sprawdzona, napewno ok.
ktos ma jakies pomysly? czy cewka daje iskre na podstawie czujnika polozenia walu, czy jak tam cos nie bangla nie da iskry? (wg mnie watpliwe). czyzby przez 3 tygodnia stania osprzet stwierdzil ze nie bedzie gadal? bezpieczniki wszystkie ok pytanie dla wszystkich co grzebali w elektronicznym zaplonie. moze Krzemowy cos pomoze? ![]() |
![]() ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2004-05-12 23:59:31 no tu iskry nie ma wiec napewno nie odpala przez jej brak ![]() |
![]() ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2004-05-13 00:27:06 no wlasnie wszystkie kabelki podlaczone, sprawdzone. jezeli czujnik polozenia walu nie ma wplywu na "dawanie" iskry to mozna go w tym momencie pominac. wiec takim razie dlaczego jej brak? przy wyjmowaniu silnik zostaly zdjete tylko fajki ze swiec i odlaczony aku. w module/cewce zadne przewody nie byly ruszane. wiec co dzialal i przestal? ![]() ![]() |
kabul F&F Sympatyk Corolla E11 Club Tropicana | 2004-05-13 00:36:38 moze jakies styki zasniedzialy.sprawdz polaczenie i styki za i przed modulem.ewentualnie porzycz od kogos cewke i sprawdz(moze walnela) |
![]() andy_k F&F Wolny Słuchacz :) Sosnowiec | 2004-05-13 08:01:25 Podstawa to sprawdzenie odległości czujnika położenia wału od zębów na kole pasowym. Ma byc 0,4 - 1,0 mm.
Brak sygnału z tego czujnika powoduje, że moduł nie będzie sterował cewką więc zacznij od czujnika. Sprawdź czy przypadkiem nie ukruszył sie jeden z trzech zębów na kole pasowym (takie przypadki też spotykałem). Byc może podczas demontazu i montazu uszkodziłeś przewód od czujnika. Żeby to sprawdzic potrzebny jest omomierz. Potrzebny będzie też do dalszych poszukiwań przyczyny czyli sprawdzenia pozostałych przewodów. Zakładam, że moduł jest sprawny i nie uszkodziłeś go przez załączenie zasilania z niepewnie podłączoną masą (brak masy natychmiast go uszkodzi). Sprawdzanie iskry na wykręconej świecy też jest ryzykowne. Świeca musi miec pewne polączenie z masą bo jeśli podczas wyladowania będzie zbyt daleko od masy to iskra może przeskoczyc np. wewnątrz cewki na uzwojenie pierwotne czyli podac impuls wysokiego napięcia na zasilanie modułu i na (+) instalacji pojazdu (może uszkodzic wszystko co elektroniczne i podłączone do akumulatora). Kontrolnie wymień też przewody WN bo może podczas demontażu zostały uszkodzone i sprawdź czy są dobrze osadzone w gniazdach. Gdy to posprawdzasz to pisz i podam Ci dalsze instrukcje. -------------------------------------- www.republika.pl/digitech2 |
![]() Krzemowy Fiat 126 Skoczów | 2004-05-13 09:47:00 No, to by było na tyle ![]() |
B_A_D F&F Sympatyk D Z I A M A K | 2004-05-13 11:42:38 dokładnie,wszystko zostało już powiedziane ![]() |
![]() ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2004-05-13 12:17:51 ok czujnik polozenia walu sprawdze omomierzem, luz. co do modulu/cewki jak stestowac czy sa sprawne? no i iskre jakos raczej na zewnatrz trzeba sprawdzic bo z glowa do komory spalania nie wejde. najpierw sprawdzam czujnik polozenia walu, potem jak sprawdzic modul/cewke? jezeli nie wolno testowac iskry "o mase" ? |
![]() ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2004-05-13 22:19:54 YEAH! full sukces. okazalo sie po zabawieniu sie z miernikiem ze padl niebieski przewod od czujnika polozenia walu. zielony chodzi a niebieski padl gdzies miedzy wtyczkami. no to genialny ZoLtaR z 2rotor'em wpadli na pomysl ze zrobia obejscie ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() calosc sytuacji obrazuje ponizszy rysunek: ![]() P.S. silnik bangla zajebiscie trzeba dotrzec go troche i doregulowac. jak na pierwsze odpalenie idzie swietnie. reszte dam w osobnym poscie. [ wiadomość edytowana przez: ZoLt4R dnia 2004-05-13 22:21:10 ] |
![]() Race_D F&F MEMBER FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2004-05-13 23:20:38 Też coś, wielka rzecz - u mnie już połowa instalacji jest w ten sposób zrobiona, jak tak dalej pójdzie to cała będzie mojego projektu ![]() |
![]() ob-Piszczyk delta 1.6 DOHC 1991 ... Opole Lubelskie | 2004-05-13 23:26:41 hihi ja tylko wiązke od wycieraczek i połowę od wtrysku mam oryginalne - CAŁA reszta po mojemu i działa ![]() elektryka prąd nie tyka !!!! ![]() |
![]() Race_D F&F MEMBER FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2004-05-14 10:46:02
Dobrze mówi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Vyzn-R F&F Sympatyk Babilon Bandit Lipno | 2004-05-14 11:01:58
a jak tyknie to pierdyknie! ![]() ![]() |