MotoNews.pl
  

Silnik Argenta i Fiat 132 roznice?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam mozliwosc kupna fiata Argenty 2,0 ( chodzi mi tylko o wyłuskanie 2,0) i mam jedno pytanie:

W silnikach do dfa jestem nemo wiec sie nie smiac
Wiem, ze silnik 2.0 od 132 pasuje do dfa, a czy jest jakas roznica w stosunku do tego silnika jesli chodzi o Argente, wymiary itd.

I jeszcze jedno: czy bede mogl zaadaptowac tamtejsza skrzynie i wał?

ps. co do wyszukiwarki to sorry, ale ja zadalem raczej sprecyzowane pytanie i potrzebuje sprecyzowanej odopwiedzi

  
 
Niejestem pewien ale te silniki sa takie same albo bardzo podobne.
Co do skrzyni i wału to jest tak że skrzynia wchodzi ale wtedy musisz kombinowac z wałem czyli przód od 132 zas tył fiata/polonez lub odwrotniedokładnie nie pamietam
pozdro
  
 
Silniki są identyczne, podobnie jak skrzynia, wał i most. Wszystko wejdzie do DF-a. Tylko z wałem trzeba zrobić tak jak powiedział Kolega Twarog, tzn. przód 132 - tył Fiat/Polonez (lub skrócić tylną część wału od 132).
  
 
Cytat:
2004-05-13 00:19:52, FIACIOR pisze:
Silniki są identyczne, podobnie jak skrzynia, wał i most. Wszystko wejdzie do DF-a. Tylko z wałem trzeba zrobić tak jak powiedział Kolega Twarog, tzn. przód 132 - tył Fiat/Polonez (lub skrócić tylną część wału od 132).



Od 132 przednia część wału jest za długa, trzeba brać od 131 supermirafiori. Jak składałem swoje 2.0 to kupiłem wał od 132 na złomie i się przykro zdziwiłem, co zakończyło się wizytą u Limby w Krakowie i zakupem kompletnego przerobionego wału..
  
 
dodam od siebie tyle że przednia część wału z mojego 131 też nie pasowała i musialem przerabiać(skracać wał seryjny ze 125p)
silniki są te same.
  
 
jeśli to Agrenta na gaźniku nie czyta tego
jeśli rozmawiamy o wersji z wtryskiem to:
-w bloku Argenty nie ma otworu na popychacz od krzywki do pompy paliwa (mechanicznej) ani otworów na śruby mocujące pompe
-brak jest rozdzielacza zapłonu (całego aparatu) napędzanego wałkiem od popmpy oleju - rozdzielacz jest na wałku rozrządu (wydechowym) - (ciężko dostać kopułkę ...)
-przy wtrysku alternator jest po stronie kierowcy - gaźnik strona pasażera

w związku z powyższym jeśli to wtrysk to albo brać CAŁOŚĆ razem z wiązkami elektrycznymi, modułem zapłonu, kompem i elektryczną pomopą paliwa itp...
albo nastawić się na przeróbki (kolektor, aparat itp) na gaźnik

  
 
Cytat:
2004-05-12 23:29:21, dejta pisze:
Mam mozliwosc kupna fiata Argenty 2,0 ( chodzi mi tylko o wyłuskanie 2,0)



Barbarzynca! Przejedz sie argenta, przejedz sie 125p i zastanow sie raz jeszcez.
  
 
Cytat:
2004-05-13 12:43:57, kosa131 pisze:
Cytat:
2004-05-12 23:29:21, dejta pisze:
Mam mozliwosc kupna fiata Argenty 2,0 ( chodzi mi tylko o wyłuskanie 2,0)



Barbarzynca! Przejedz sie argenta, przejedz sie 125p i zastanow sie raz jeszcez.



Kosa Troche sie jej zgniło... raczej remont nieoplacalny... moj fiacior juz jest w takim stadium, ze trzeba mu tylko nowego silnika, i kilku pozespolow.

Ja jestem raczej zwolenikiem kanta jesli chcesz to reszte ci oddam za poldarmo
  
 
Kosa131, Przejedż sie DFem z silnikiem ze 132 - a potem sie wypowiadaj. pOzdrowienia, z czasem mam plan zrobic swap w moim drogim fiacie, ale myslalem raczej o V6 z grenady, wlozyli ja do poldka to i do kanta wejdzie.
Pozdrowienia.
  
 
Cytat:
2004-05-13 16:56:07, dejta pisze:
(...) Ja jestem raczej zwolenikiem kanta jesli chcesz to reszte ci oddam za poldarmo


Ja bym jeszcze wyciągną ele szyby (jeśli takowe tam są). A jakie to ma fele?
  
 
Cytat:
2004-05-13 17:02:33, CarvMachine pisze:
Kosa131, Przejedż sie DFem z silnikiem ze 132 - a potem sie wypowiadaj. pOzdrowienia, z czasem mam plan zrobic swap w moim drogim fiacie, ale myslalem raczej o V6 z grenady, wlozyli ja do poldka to i do kanta wejdzie.
Pozdrowienia.


Kosa już chyba miał okazję takim czymś jeździć

A to że jakiś silnik wejdzie do Poldka, gdzie jest więcej miejsca pod maską, nie znaczy chyba od razu, że to samo wejdzie do DF'a, gdzie miejsca jest odpowiednio mniej.
Oczywiście wszystko się da zrobić (patrz Maluchy z 5,7 litrowym V8 Chevy) tylko zależy ile kasy i pracy się chce w to włożyć.
  
 
Sorki ale co Wy za dziwne historie opowiadacie z tymi wałami. To od 132 nie pasuje, to od 131 nie podejdzie...Hmmm...Sam osobiście zrobiłem już kilka swapów tych silników do kantów i poldków i nigdy nie miałem najmniejszego problemu z wałem. Po prostu do polonezowskiego/fiatowskiego wału zamiast przedniej części zakładałem tą ze 132/Argenty i było OK. Jedyny problem przy DF-ie to było mocowanie skrzyni biegów-trzeba było założyć inną podporę (inaczej wygiętą).

Przy okazji:Argenty 2.0 miały wspomaganie więc to też bym na Twoim miejscu wyjął. Poza tym zostaw sobie most-można go przerobić i założyć do kanta/poldka.
  
 
Cytat:
2004-05-13 17:02:33, CarvMachine pisze:
Kosa131, Przejedż sie DFem z silnikiem ze 132 - a potem sie wypowiadaj. pOzdrowienia, z czasem mam plan zrobic swap w moim drogim fiacie, ale myslalem raczej o V6 z grenady, wlozyli ja do poldka to i do kanta wejdzie.
Pozdrowienia.



Mialem DFa z 2.0 dohc pod maska, jezdzilem DFem z 2.0 na wtrysku, 2.0 na gazniku i 1,6 dohc i naprawde mam porownanie. czy teraz moge sie wypowiadac?
  
 
Cytat:
2004-05-13 16:56:07, dejta pisze:
Ja jestem raczej zwolenikiem kanta jesli chcesz to reszte ci oddam za poldarmo



potrzebuje: zderzak przedni i tylny, maske , przednie blotniki, wzmocnienie czolowe (zakladam ze argenta jest do pociecia) grill, swiatla. Jka cos bedziesz mial to daj znac
  
 
nie no... argenta nie jest do pociecia
wyjmuje z niej wszystko co sie da zaadaptowac do dfa, a reszte niech se zabieraja oczywiscie musze to zwiesc do domu wiec nie mam przymusu ciecia tego na miejscu

jeszcze oczywiscie musze zobaczyc jak ten silnik pracjue, ponoc po remoncie... zawsze tak mowia... ale do sacza nie mam daleko wiec podjade i zobacze

i tak przy okazji:
owa argenta jest wyrejstrowana co trzeba zrobic zeby ponownie ja zarejstrowac? (chodzi mi o legalne przelozenie silnika) i ile kasy trzeba liczyc na ta rejstracje?
  
 
Cytat:
2004-05-13 20:48:20, dejta pisze:
(...) i tak przy okazji:
owa argenta jest wyrejstrowana co trzeba zrobic zeby ponownie ja zarejstrowac? (chodzi mi o legalne przelozenie silnika) i ile kasy trzeba liczyc na ta rejstracje?


Huston, mamy problem...
Polskie prawo jest (było do maja?) tak fajnie skonstruowane, że jeżeli samochód był złomowany i wyrejestrowany w całości to nie ma możliwości powtórnego zarejestrowania. Jedyna możliwość to żółte tablice ale to raczej nie w tym przypadku. Jeżeli natomiast po wejściu do Unii silnik stał się częścią zamienną to problem po prostu nie istnieje . Jednak co do tego faktu nie widziałem jeszcze żadnej jednoznacznej odpowiedzi popartej jakikolwiek aktem prawnym czy fragmentem przepisu. Może ktoś wie coś więcej ode mnie na ten temat .
  
 
co do tego że silnik jest tylko częścią i jego numery nie są istotne to chybae jeszcze to nie obowiązuje(u nas) i jeszcze długo nie będzie obowiązywało.
a co do wyrejestrowanego auta to powinno się dać, trzeba tylko do W.K. w twoim miescie się udać.
ps.
Dejta jeżeli zrezygnujesz z tej argenty to daj znać też byłbym zainteresowany(niestety też jestem barbarzyńcą i zależy mi głównie na silniku)
  
 
zabierz ze sobą całe zawieszenie i hamulce - to dobre rozwiązanie do DFa
  
 
Co do silnika jako części zamiennej. Wczoraj rejestrowałem samochód i zapytałem pani w WK o takie plotki i powiedziała, że nie ma żadnych zmian. Nadal trzeba mieć umowę kupna-sprzedaży silnika i dowód rejestracyjny (ewentualnie potwierdzenie z WK o legalnym pochodzeniu silnika).
  
 
... troche sie zdołowałem... ale jak pojade po ten samochod i silnik bedzie dobry to chocby skaly srały to zrobie wszystko, zeby na nim jezdzic

przepisy tylko wszystko utrudniaja. co oni ? chca miec wiecej zlomu czy jak?
czlowiek chce cos zrobic z czegos co juz nie jest uzywane a tu same problemy...
kraj leppera i wisniewskiego...
( nie zrozumcie tego zle, jestem Polakiem i chlubie sie tym ale czasem mi rece opadaja...)