Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
dejta F&F Sympatyk Galant GTZ Rzeszów | 2004-05-12 23:29:21 Mam mozliwosc kupna fiata Argenty 2,0 ( chodzi mi tylko o wyłuskanie 2,0 ![]() W silnikach do dfa jestem nemo wiec sie nie smiac ![]() Wiem, ze silnik 2.0 od 132 pasuje do dfa, a czy jest jakas roznica w stosunku do tego silnika jesli chodzi o Argente, wymiary itd. I jeszcze jedno: czy bede mogl zaadaptowac tamtejsza skrzynie i wał? ps. co do wyszukiwarki to sorry, ale ja zadalem raczej sprecyzowane pytanie i potrzebuje sprecyzowanej odopwiedzi ![]() |
![]() Twarog F&F Sympatyk Fiat 125p/Opel Omega Kobyłka | 2004-05-13 00:02:24 Niejestem pewien ale te silniki sa takie same albo bardzo podobne.
Co do skrzyni i wału to jest tak że skrzynia wchodzi ale wtedy musisz kombinowac z wałem czyli przód od 132 zas tył fiata/polonez lub odwrotniedokładnie nie pamietam pozdro |
![]() FIACIOR Fiat 125p Warszawa - Bemowo | 2004-05-13 00:19:52 Silniki są identyczne, podobnie jak skrzynia, wał i most. Wszystko wejdzie do DF-a. Tylko z wałem trzeba zrobić tak jak powiedział Kolega Twarog, tzn. przód 132 - tył Fiat/Polonez (lub skrócić tylną część wału od 132). |
![]() mar125 (M) Furious Moderator 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2004-05-13 10:04:40 dodam od siebie tyle że przednia część wału z mojego 131 też nie pasowała i musialem przerabiać(skracać wał seryjny ze 125p)
silniki są te same. |
![]() ob-Piszczyk delta 1.6 DOHC 1991 ... Opole Lubelskie | 2004-05-13 12:25:37 jeśli to Agrenta na gaźniku nie czyta tego ![]() jeśli rozmawiamy o wersji z wtryskiem to: -w bloku Argenty nie ma otworu na popychacz od krzywki do pompy paliwa (mechanicznej) ani otworów na śruby mocujące pompe -brak jest rozdzielacza zapłonu (całego aparatu) napędzanego wałkiem od popmpy oleju - rozdzielacz jest na wałku rozrządu (wydechowym) - (ciężko dostać kopułkę ...) -przy wtrysku alternator jest po stronie kierowcy - gaźnik strona pasażera w związku z powyższym jeśli to wtrysk to albo brać CAŁOŚĆ razem z wiązkami elektrycznymi, modułem zapłonu, kompem i elektryczną pomopą paliwa itp... albo nastawić się na przeróbki (kolektor, aparat itp) na gaźnik |
![]() kosa131 (S) Furious Moderator 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2004-05-13 12:43:57
Barbarzynca! Przejedz sie argenta, przejedz sie 125p i zastanow sie raz jeszcez. |
dejta F&F Sympatyk Galant GTZ Rzeszów | 2004-05-13 16:56:07
Kosa ![]() Ja jestem raczej zwolenikiem kanta ![]() |
![]() CarvMachine F&F Sympatyk FSO 1500 125p (c) Sosnowiec | 2004-05-13 17:02:33 Kosa131, Przejedż sie DFem z silnikiem ze 132 - a potem sie wypowiadaj. pOzdrowienia, z czasem mam plan zrobic swap w moim drogim fiacie, ale myslalem raczej o V6 z grenady, wlozyli ja do poldka to i do kanta wejdzie.
Pozdrowienia. |
![]() Race_D F&F MEMBER FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2004-05-13 17:07:50
Ja bym jeszcze wyciągną ele szyby (jeśli takowe tam są). A jakie to ma fele? |
![]() Race_D F&F MEMBER FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2004-05-13 17:23:53
Kosa już chyba miał okazję takim czymś jeździć ![]() A to że jakiś silnik wejdzie do Poldka, gdzie jest więcej miejsca pod maską, nie znaczy chyba od razu, że to samo wejdzie do DF'a, gdzie miejsca jest odpowiednio mniej. Oczywiście wszystko się da zrobić (patrz Maluchy z 5,7 litrowym V8 Chevy) tylko zależy ile kasy i pracy się chce w to włożyć. |
-SerU- F&F Sympatyk Fiat 131 Wroclaw/Maidstone | 2004-05-13 19:02:29 Sorki ale co Wy za dziwne historie opowiadacie z tymi wałami. To od 132 nie pasuje, to od 131 nie podejdzie...Hmmm...Sam osobiście zrobiłem już kilka swapów tych silników do kantów i poldków i nigdy nie miałem najmniejszego problemu z wałem. Po prostu do polonezowskiego/fiatowskiego wału zamiast przedniej części zakładałem tą ze 132/Argenty i było OK. Jedyny problem przy DF-ie to było mocowanie skrzyni biegów-trzeba było założyć inną podporę (inaczej wygiętą).
Przy okazji:Argenty 2.0 miały wspomaganie więc to też bym na Twoim miejscu wyjął. Poza tym zostaw sobie most-można go przerobić i założyć do kanta/poldka. |
![]() kosa131 (S) Furious Moderator 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2004-05-13 20:14:11
Mialem DFa z 2.0 dohc pod maska, jezdzilem DFem z 2.0 na wtrysku, 2.0 na gazniku i 1,6 dohc i naprawde mam porownanie. czy teraz moge sie wypowiadac? |
![]() kosa131 (S) Furious Moderator 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2004-05-13 20:18:14
potrzebuje: zderzak przedni i tylny, maske , przednie blotniki, wzmocnienie czolowe (zakladam ze argenta jest do pociecia) grill, swiatla. Jka cos bedziesz mial to daj znac |
dejta F&F Sympatyk Galant GTZ Rzeszów | 2004-05-13 20:48:20 nie no... argenta nie jest do pociecia ![]() wyjmuje z niej wszystko co sie da zaadaptowac do dfa, a reszte niech se zabieraja ![]() ![]() jeszcze oczywiscie musze zobaczyc jak ten silnik pracjue, ponoc po remoncie... zawsze tak mowia... ale do sacza nie mam daleko wiec podjade i zobacze i tak przy okazji: owa argenta jest wyrejstrowana co trzeba zrobic zeby ponownie ja zarejstrowac? (chodzi mi o legalne przelozenie silnika) i ile kasy trzeba liczyc na ta rejstracje? |
![]() Race_D F&F MEMBER FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2004-05-13 21:37:46
Huston, mamy problem... ![]() Polskie prawo jest (było do maja?) tak fajnie skonstruowane, że jeżeli samochód był złomowany i wyrejestrowany w całości to nie ma możliwości powtórnego zarejestrowania. Jedyna możliwość to żółte tablice ale to raczej nie w tym przypadku. Jeżeli natomiast po wejściu do Unii silnik stał się częścią zamienną to problem po prostu nie istnieje ![]() ![]() |
![]() mar125 (M) Furious Moderator 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2004-05-13 22:07:10 co do tego że silnik jest tylko częścią i jego numery nie są istotne to chybae jeszcze to nie obowiązuje(u nas) i jeszcze długo nie będzie obowiązywało.
a co do wyrejestrowanego auta to powinno się dać, trzeba tylko do W.K. w twoim miescie się udać. ps. Dejta jeżeli zrezygnujesz z tej argenty to daj znać też byłbym zainteresowany(niestety też jestem barbarzyńcą i zależy mi głównie na silniku) ![]() |
![]() ob-Piszczyk delta 1.6 DOHC 1991 ... Opole Lubelskie | 2004-05-13 22:14:01 zabierz ze sobą całe zawieszenie i hamulce - to dobre rozwiązanie do DFa |
-SerU- F&F Sympatyk Fiat 131 Wroclaw/Maidstone | 2004-05-14 08:56:04 Co do silnika jako części zamiennej. Wczoraj rejestrowałem samochód i zapytałem pani w WK o takie plotki i powiedziała, że nie ma żadnych zmian. Nadal trzeba mieć umowę kupna-sprzedaży silnika i dowód rejestracyjny (ewentualnie potwierdzenie z WK o legalnym pochodzeniu silnika). |
dejta F&F Sympatyk Galant GTZ Rzeszów | 2004-05-14 12:50:38 ... troche sie zdołowałem... ale jak pojade po ten samochod i silnik bedzie dobry to chocby skaly srały to zrobie wszystko, zeby na nim jezdzic ![]() przepisy tylko wszystko utrudniaja. co oni ? chca miec wiecej zlomu czy jak? czlowiek chce cos zrobic z czegos co juz nie jest uzywane a tu same problemy... kraj leppera i wisniewskiego... ( nie zrozumcie tego zle, jestem Polakiem i chlubie sie tym ale czasem mi rece opadaja...) |