Olej do fabii

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
hej
jestem posiadaczem fabii 1,4 44kW/60KM (od nówki)
obecnie śednio zadowolonym bo:
po 3 latach uzytkowania i przejchaniu 42 000 km po przegladzie technicznym okazało się:
1. 30% sprawności amortyzatora (jeden - pozostałe po 68%) poza tym jeden amortyzator ( z tych lepszych) puszcza olej - a po dziurach nie jeżdżę
2. podobno mały luz na pasku rozrządu - podobno do przeczekania do 60 000 i wymiany
3. metaliczne stukaniu z nawet przodu przy małych nierónościach terenu - na moje oko (a mechanikiem nie jestem) do wymiany łącznik stabilizatora
4. mały wyciek oleju w pobllliżu miski ( uszczelka czy zimmering)

ale mam pytanie
wiem że dealer poleca mobil 1 lub castrol ( przez te 3 lata wymieniałem i trzymałem sie na mobilu 5W/50 ale nietsety to dość drogi interes- poza a te ppuki moze od silnika i wina oleju) w tym roku zastanawiam sie nad wymiana na tańszy syntetyk
czy warto - myślę o orlenie platinum- chyba że polecasz jakiś inny relatywnie tańszy od mobila - castrol odrzucam
  
 
Rozumiem, że to pomyłka.
  
 
Cytat:
2004-05-13 08:01:49, piotr-ek pisze:
Rozumiem, że to pomyłka.



A po czym wnosisz ?
  
 
Bo kolega fabista chce olej w amortyzatorach zmieniać
  
 
DLA NIEPOTRAFICIĄCYCH CZYTAĆ MIĘDZY WIERSZAMI
na początku podałęm jakie mam problemy po 3 latach uzytkowania fabii
a zapytanie dotyczy oleju silnikowego, a konkretnie jaki (szanowni formunowicze) polecacie do tego typu samochodu tańszego od mobilu o tych samych parametrach
szukam różnych opinii bo na mechaniku do końca nie mozna polegać - tym bardziej przygodnym
  
 
Moim zdaniem Mobil1 jest najlepszym rozwiązaniem.
5W-50 jest raczej olejem do aut z instalacją gazową. Jak nie masz gazu to moim skromnym zdaniem najlepszy wybór to 0W-40
  
 
Cytat:
2004-05-13 09:26:56, fabista pisze:
DLA NIEPOTRAFICIĄCYCH CZYTAĆ MIĘDZY WIERSZAMI



Czytając między wierszami doczytałem, że masz Fabię, a nie Espero - więc chyba kluby pomyliłeś. A olej - wszyscy (no prawie) Ci tu polecą Mobila... chociaż... co za różnica - i tak jej nie zobaczysz.
  
 
Cytat:
A olej - wszyscy (no prawie) Ci tu polecą Mobila... chociaż... co za różnica - i tak jej nie zobaczysz.



Nie, nie wszyscy. Ja powiem, że jak masz dużo kasy i lubisz cudzoziemskie napisy, to sobie kup mobila. A jak chcesz sensowny olej w sensownej cenie to Lotos albo Orlen Platinum (zależy co tańsze)
  
 
Przecież pisałem, że "wszyscy, no prawie wszyscy" Więc się czepiasz
A olej - w nowym aucie (a takie masz) to jedna chuj....nia.
  
 
Uzywam Mobil, ale równie spokojnie jezdziłbym na Lotosie Syntetic
ps. znowu ta Dosia


[ wiadomość edytowana przez: Maciej75 dnia 2004-05-13 11:31:30 ]

[ wiadomość edytowana przez: Maciej75 dnia 2004-05-13 11:32:33 ]
  
 
oki
na początku sorki zew władowałem sie na daewoo ale nie było skody - też czysty przypadek
co do lotosu zaczytałem rózne opiniee na ogół negatywne
co do platinum to sie zastanawiam bo jeśli źle pisze to poprawcie
mobila zalecana zmiana co 15 000 mozna spoko pojechać 20 000 orlen wymienić należy (tak myślę) co 10 000 z duszą na ramieniu 12 000 w przeliczeniu na złotówki wyjdzie to samo
chyba że mozna więcej wyjechac na orlenie?
  
 
dziwna filozofie prezentujesz
raczej czestotliwość wymiany oleju sugeruje producent samochodu a nie oleju

Jeszcze cos, Wolsztyn to w miarę blisko Poznania, uważaj tylko by zaraz Tobie czegos nie zarzucono tzn. relacji ze Szkotami itd

[ wiadomość edytowana przez: Maciej75 dnia 2004-05-13 11:38:55 ]

[ wiadomość edytowana przez: Maciej75 dnia 2004-05-13 11:40:02 ]
  
 
Takie pytanie mnie naszło. Skoro producent auta X piszę, że olej marki Y (ten zalecany należy wymieniać co 15 tys km, to dlaczego producent auta Z zaleca wymianę tego samego oleju co 10 tys km? Przecież nie auto się zużywa (są różne), a olej, który w obydwu przypadkach jest ten sam.
  
 
A mnie takie pytanie, zwiazane z poprzednim, dlaczego jeden producent udziela (udzielał) gwarancji na rok a inny na 3 lata?
  
 
Witaj.


Zależy, jak jeździsz.

Jeśli spokojnie, to wystarczy i półsyntetyk (10W40)

A tak ogólnie to polecam Ci Mobila 0W40. Tylko zależy od ceny.

Lepiej wymieniać słabszy olej częściej, niż dobry rzadko...



Pozdro.
  
 
Kolega fabista napisał ,że jest zadowolony z dotychczasowego Mobila1 5W50, ale uważa ,ze jest drogi.

Jeśli chcesz troche zaoszczędzić to zalej Lotosem syntetykiem lub droższą opcją - Lotosem Dynamic.

Najlepszym ekonomicznym rozwiązaniem (i bezpiecznym) będzie zalewanie Lotosem syntetycznym co 15 tyś km. + oczywiscie wymniana filtra.
  
 
Dlaczego uważacie olej 10W40 za ,,słabszy'' - spełnia wysokie normy, jest powszechnie używany i zalecany nawet, serwisy Toyoty leja go do Toyoty Avensis, nikt tam nie mówi o oszczednym jeżdżeniu itd.
Ja uważam, że jak chcesz zmienić na 5W40 to przejdź na Lotos, dobry olej za 80 zł.
Nie wiem jakiej generacji jest ten silnik 1.4 bo wcześniejsze wytrzymywały 100 tys. km i robiły się klekoty (bez urazy) więc lepiej było lać olej 10W40.
Pozdr.
  
 
Cytat:
2004-05-13 16:20:01, Krzysztof_L pisze:
Nie wiem jakiej generacji jest ten silnik 1.4 bo wcześniejsze wytrzymywały 100 tys. km i robiły się klekoty (bez urazy) więc lepiej było lać olej 10W40.
Pozdr.



Te starszej generacji to silniki Skody (1,3).
Wszystkie inne silniki to produkty VW-na... badrzo trwałe
  
 
moim zdaniem skoro masz 42 tys nakrecone i od nowego masz auto to spokojnie lej jeszcze synteteyk, na polsyntetyk przyjdzie czas...a z tanszych olejow to moze NESTE, lepszy od polskich ale nie tak dobry jak Mobil, u mnie w firmie takimi handluja i ludzie nie narzekaja

a co do wycieku to moze byc wlasnie uszczelka pod misa albo goni poprostu olej gdzies z gory..jak piszesz simering czy z okolic rozrzadu-zdejmij obudowe paska rozrzadu i powinno byc wszystko jasne

Ps: sprzedaj te szkode fabie i kup espero
  
 
Jaco - skoda wprowadziła silniki 1.4 przerabiając stare 1.3 i 1.4 z późniejszego opracowania, dlatego nie wiem jaki jest w tej skodzie.
Pozdr.